انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

در مقاله کلمات کلیدی در گوگل ادوردز ، به اهمیت و تاثیر کلمات کلیدی در جستجوهای گوگل اشاره کردیم و دلیل برجسته بودن این موضوع در سود دهی بیشتر و جلوگیری از ضرر کردن، در تبیلغات گوگل ادوردز را شرح دادیم .

حال وقت آن رسیده است در مورد نحوه عملکرد کلمات کلیدی نیز صحبت کنیم هر کلمه‌ی کلیدی قابلیت این را دارد که بر رویش تنظیمات اعمال کنیم، در این مقاله هر یک از این انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت چرا استفاده درست از این کلمات کلیدی برای موفقیت کمپین تبلیغات گوگل شما اهمیت دارند.

در کل ۴ نوع کلمه کلیدی در گوگل ادوردز وجود دارد :

کلمات کلیدی Broad Match

کلمات کلیدی Modified Broad Match

کلمات کلیدی Phrase Match

کلمات کلیدی Exact Match

کلمات کلیدی Broad Match :

این نوع کلمات به گونه ای است که امکان دسترسی به بیشترین تعداد مخاطب را به شما میدهد، این بدین معنیست که هر کلمه ای که از سوی کاربر جستجو میشود که با کلمات کلیدی شما از لحاظ معنی نزدیک، غلط املایی و یا هجی های مشابه دارند یا حتی عبارتهای طولانی که کلمات کلیدی شما در آن وجود دارد تبلیغات شما نمایش داده میشود، اما خیلی از آنها بی ربط است و موفق نخواهد بود.

حتما بخوانید : تعیین بودجه در گوگل ادوردز

کلمات کلیدی Modified Broad Match :

این نوع کلمات کلیدی در حقیقت به شما اجازه میدهند تا تبلیغات متمرکزتری داشته باشید. برای این کار میتوانید با استفاده از پارامتر ” + ” در قسمت جایگزاری کلمات کلیدی و در ابتدای کلمات کلیدی آن را قرار داد این عمل به گوگل می گوید که در صورتی که کاربر دقیقا همین کلمات یا کلماتی مترادف نزدیک را جستجو کرد به سمت تبلیغ شما هدایت شود در این حالت بازهم امکان کلیک های نامرتبط وجود دارد اما نسبت به حالت اول کمتر خواهد بود.

کلمات کلیدی Phrase Match :

این نوع کلمات کلیدی عملکردی شبیه به کلمات کلیدی Modified Broad Match کار میکنند با این تفاوت که کنترل و مدیریت دقیق تری را برای کنترل ورود کابران به تبلیغ دهندگان خواهد داد. در این نوع از کلمات کلیدی گوگل ادوردز، تبلیغ شما زمانی به کاربر نمایش داده می‎شود که کلمات کلیدی‌تان دقیقاً به ترتیب وچینشی که شما انتخاب کرده‌اید در کوئری جستجو وجود دارند. با این حال، در ابتدا یا انتهای کلمات کلیدی‌تان، کلمات دیگری می‌توانند وجود داشته باشند.

حتما بخوانید : کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

کلمات کلیدی Exact Match :

کلمات کلیدی Exact Match نیز نوعی خاص و محدود شده ای کلمات کلیدی در گوگل ادوردز میباشد در این نوع کلمات کلیدی جستجوکنندگان تنها در حالتی میتوانند تبلیغ شما را ببینند که دقیقا مشابه همان  کلمات کلیدی که شما تعیین کرده اید را جستجو کنند. در این حالت کلمات کلید در داخل براکت قرار میگیرند. این نوع کلمات کلیدی برای هدایت دقیق کاربران هدفمند به یک صفحه بسیار کارامد است احتمالا حجم کمی افراد را دریافت میکنید.

حتما بخوانید : تست کمپین گوگل ادوردز

کلمات کلیدی منفی یا Negative Keywords :

کلمات کلیدی منفی یک راه عالی برای پالایش ترافیک‌های نامرتبط هستند. این حالت به شما اطمینان می‌دهد که تبلیغات شما برای کلمات کلیدی خاص نمایش داده نمی‌شوند.

در این مقاله تا حدودی با انواع کلمات کلیدی آشنا شدیم باید تا بتوانیم به نحوی ترافیک ورودی به سایتمان را کنترل و هدفمند تر کنیم اگرچه در انتخاب کلمات کلیدی باید منطقه جغرافیای نوع هدف و میزان بودجه را نیز در نظر گرفت و همه اینها با هم میتوانند تاثیر زیادی بر میزان بودجه و هزینه ی ما برای تبلیغات گوگل ادوردز داشته باشد. برای مدیریت کمپین و شروع تبلیغات گوگل ادوردز بهتر است در ابتدا به بررسی دقیق کلمات کلیدی بپردازیم چرا که این کلمات میتوانند در میزان موفقیت ما بسیار اثر گذار باشد.