ویزمان مطالعه : ۱۰ دقیقه

تبلیغات پیامکی مفید یا بیهوده؟

تبلیغات پیامکی چیست ؟

تبلیغات پیامکی یکی از روش های تبلیغاتی محصولات شماست. در حالت کلی روش‌هایی چون بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات بروشوری و… وجود دارد. که هر کدام در جای خود موثر بوده و کاربرد دارد. تبلیغات پیامکی در عین سادگی بسیار ارزان است. همچنین در کوتاه ترین زمان ممکن تاثیر استفاده از آن را در فروش محصولات و خدمات خود مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات چیست و کاربرد آن در کجاست؟

اگر از همراهان و کاربران بلوط باشید حتما در مقالات گذشته ای که نوشتم معنی و اهمیت تبلیغات در این دوران را خوانده و با هم بررسی کرده ایم . ولی نگاهی کوتاه و دوباره به این مورد خالی از لطف نیست. چرا که امروزه یکی از راه های موفقیت کسب و کارها همین تبلیغات و توجه به اهمیت آن است. پس از خواندن معنی و اهمیت تبلیغات خسته نشوید و با من همراه باشید.

شکل‌های مختلف تبلیغات، از زمان‌های دور با انسان همراه بوده‌اند. تبلیغات را میتوان در ملیت های مختلف دید. مثلا اگر بخواهیم آگهی‌های اشیاء گمشده را معیار قرار دهیم، می‌توانیم تا دوران اختراع پاپیروس به عقب برویم.

تبلیغات چیزی مشابه خلاقیت و عشق و آرامش است. تقریباً همه می‌توانیم تا حد خوبی تشخیص بدهیم که چه چیزی تبلیغ است و چه چیزی نیست. اما تعریف دقیق آن ساده نیست.

تبلیغات در گذشته، به عنوان تنها راه ارتباط با مشتری و ارسال پیام به او تلقی می‌شد. اما امروز دانش بازاریابی به ما آموخته است که هر محصول یا خدمت یا برند، به شکل‌های مختلف با مخاطب و مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل خود رابطه برقرار می‌کند.

? حتما بخوانید: چگونه یک برند فوق‌العاده داشته باشیم

جالب است بدانید:

%۹۹  پیامک هایی که ارسال می شود، باز می شوند.

%۹۴ پیامک هایی که ارسال می شود  در ۳ دقیقه اول باز می شوند !

۸۰% اوقات از پیامک می توان استفاده کرد.

 

سامانه پیامکی یک نرم افزار تحت وب است یعنی:

برای استفاده از تبلیغات پیامکی اولین مورد داشتن یک پنل ارسال پیامک است. برای استفاده از پنل ارسال پیامک شما هیچ نیازی به نصب نرم افزارو یا داشتن سخت افزار مودمGSM برای ارسال یا دریافت و اتصال مداوم به اینترنت ندارید. تمام این امکانات را با خرید این پنل ها میتوانید داشته باشید. بعد از خرید به شما یک شناسه ی کاربری و رمز عبوراختصاصی می دهند که با آن میتوانید وارد سامانه خود شوید و از امکانات آن استفاده میکنید.

پس تنها چیزی که شما لازم دارید یک کامپیوتر+اینترنت است و در هر نقطه از جهان که به اینترنت دسترسی داشته باشید میتوانید پیامک ارسال کنید. البته نیازی نیست که شما برای هر ارسال آنلاین باشید بلکه میتوانید ارسال پیامک هایتان را برای هر زمانی در آینده تنظیم کنید و سامانه آنها را در زمان مقرر ارسال خواهد کرد.

تبلیغات پیامکی دقیقا چه کار می کنند؟

سامانه پیامکی همان محیطی است که شرکت ها و سایت های مختلف در اختیار شما قرار می دهند تا با استفاده از آن بتوانید پیامک ارسال و دریافت کنید .سامانه های ارسال پیامک علاوه بر قابلیت ارسال و دریافت معمولا امکانات اضافه تری مانند مسابقه پیامک ، نظر سنجی پیامکی و… را ارائه می کنند.

برای ارسال و دریافت از طریق این شماره ها باید با شرکت هایی که زیر مجموعه مخابرات هستند قرارداد ببنیدید.این شرکت عموما یک نام کاربری و کلمه عبور در اختیار شما قرار می دهد که با آن می توانید وارد سامانه شخصی خودمان شوید. شماره های ارائه شده در سامانه های پیامکی دقیقا مانند شماره موبایل شما قابلیت دریافت و ارسال را دارند ولی با این تفاوت که شماره های آن با ۳۰۰۰ ، ۵۰۰۰ و… شروع میشوند.

۱۵ نکته کلیدی مهم تبلیغات پیامکی چیست ؟

۱- میتوانید در عرض چند ثانیه تعداد و حجم بسیار زیادی پیامک ارسال یا دریافت کنید.

۲- یک راه برای استفاده از آخرین روش های تجارت الکترونیک و درحال تغییر، بازارهای با رشد بالا و دستیابی به شبکه جهانی وب.

۳- میتوانید پیامک تبلیغاتی بر اساس پیش شماره یا کد پستی منطقه ای در سطح کشوری ارسال کنید.

۴- یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی که تبلیغات و یا انواع دیگری از اطلاعات به یک مصرف کننده از طریق  پیامک ، به تلفن همراه ارسال می شود.

۵- میتوانید با مخاطبانتان (مشتریان/ دانش اموزان/ کار آموزان/ هنرجویان و …) در ارتباط باشید و با یک پیامک اطلاع رسانی و یا فراخوان کنید.

۶- جدیدترین ابزار تبلیغات و بازاریابی که مکمل روش های سنتی و آنلاین است.

۷- میتوانید بینهایت شماره تلفن درلیست مخاطبان ذخیره کنید.

۸- توانایی انتخاب مناسب ترین مخاطبان در کوتاه ترین زمان تحویل پیام به آنها.

۹- میتوانید بینهایت متن پیامک پرکاربرد ذخیره کنید.

۱۰- میتوانید وضعیت پیامک های ارسالی را مشاهده کنید.

۱۱- در متن پیام انبوه ارسالی پیشنهادات ویژه به همراه مدت زمان محدود بگنجانید.

۱۲ – زمان ارسال پیامک بسیار مهم است در صبح ها حوالی ساعت ۱۱ و در عصر حوالی ساعت ۱۹.

۱۳- متن پیامک خود را خیلی کوتاه و یا خیلی بلند نکنید.

۱۴- در اطلاع اخبار مهم به مشتریان خود پیش قدم باشید.

۱۵- ارزشمند بودن محتوای پیامک تبلیغاتی ارسالی.

از دیدگاه روانشناسی تعیین مدت زمان محدود جهت استفاده و یا ارائه هر خدمت در طرف مقابل ایجاد انگیزه جهت استفاده از آن خدمت می کند.

می توانید شماره موبایل مشتریان و مخاطبان خود در یک فایل اکسل ذخیره نموده و به صورت یکجا وارد سازی نمائید.

امکاناتی که از ارسال پیامک در تبلیغات پیامکی انتظار میرود

ارسال اس ام اس تکی و گروهی به شماره های دلخواه

در این نوع ارسال شما می توانید متن مورد نظر را به شماره های مورد نظر خودتان پیامک ارسال نمائید.

زمان بندی ارسال پیامک کوتاه در یک زمان معین

با این قابلیت  شما می توانید زمان خاصی را برای ارسال پیامک های خود تعیین نمائید.در زمان مقرر ارسال ها به صورت کامل انجام شده و نیازی به حضور شما در سایت یا اینترنت نیست.

ارسال متناظر با قابلیت درج نام مخاطب در متن پیامک

دفترچه تلفن پیام رسان علاوه بر شماره امکان ذخیره نام مخاطب را می دهد.با استفاده از ارسال پیامک اختصاصی می توانید نام ذخیره شده در دفترچه تلفن را در متن پیامک درج نمائید.

ارسال متناظر از اکسل

با استفاده از این سرویس می توانید در یک فایل اکسل شماره موبایل ها و متن مربوط به هر کدام را وارد نمائید ، سیستم مطابق درخواست شما به شماره های موجود در فایل اکسل پیامک ارسال می کند.

ارسال دوره ای پیامک گروهی و تکی با قبلیت تعیین ۴ پارامتر در متن (سالانه ، ماهانه ، هفتگی و روزانه)

بسیاری از ارگان ها نیاز دارند تا پیامک های گروهی یا تکی را به صورت دوره ای ارسال نمایند.این سرویس برای بانک ها ، موسسات و مجمع های دوره ای بسیار مناسب است.

ارسال پیامک مشاغل به تفکیک شهر و جنسیت

پیام رسان برای اولین بار در کشور سرویسی را ارائه نموده که با استفاده از آن می توانید به شغل مورد در شهر مورد پیامک تبلیغاتی ارسال نمائید.

نمایش ریز پیامک ها در ارسال های گروهی و تکی

در ارسال های تکی ، گروهی ، اختصاصی ، پاسخ های خودکار و هر نوع ارسالی که شما شماره های ارسال کننده را تعیین کنید وضعیت تک تک پیامک های ارسالی به شما نمایش داده می شود.

پوشه بندی پیامک های دریافتی خط اختصاصی

شما می توانید پیامک های دریافتی را با توجه به موضوعیت آنها در پوشه های مختلف ذخیره کنید.این امکان برای افرادی که قصد سفارش و فروش محصولات خود از طریق پیامک ارسال را دارند بسیار مفید است.

دریافت خروجی اکسل و متنی از پیامک ها

پس از ارسال می توانید از نتیجه ارسال های خود خروجی دریافت نمائید و با دخیره آن در کامپیوتر شخصی آرشیوی از انها داشته باشید.

دفترچه تلفن با قابلیت ثبت نا محدود گروه و مخاطب

با استفاده از دفترچه تلفن پیام رسان شما می توانید مخاطبان خود را در گروه های مختلف ذخیره نمائید و در هر بار ارسال تنها با انتخاب کل یا بخشی از گروه به آنها پیامک ارسال نمائید.

افزودن گروهی از فایل اکسل به دفترچه تلفن

می توانید شماره موبایل مشتریان و مخاطبان خود در یک فایل اکسل ذخیره نموده و به صورت یکجا وارد سازی نمائید.

ارسال پاسخ خودکار به پیامک دریافتی با توجه به متن آنها

می توانید تعیین نمائید که سامانه به صورت خودکار به پیامک های دریافتی شما پاسخ دهد.

فوروارد پیامک های دریافتی به یک شماره موبایل خاص

 می توانید پیامک های دریافتی شماره اختصاصی خود را به شماره موبایل خود یا هر شماره دلخواه انتخاب فوروارد نمائید.

ذخیره خودکار پیامک های دریافتی در یک گروه دفترچه تلفن

می توانید در تبلیغات های خود عنوان کنید تا افراد عدد یا کلمه خاصی را به شماره اختصاصی شما ارسال کند ، سپس سامانه شماره افراد را به صورت خودکار در یکی از گروه های دفترچه تلفن شما ذخیره می کند.

ارسال پیامک به گروه دفترچه تلفن بدون نیاز به اینترنت

می توانید با استفاده از موبایل خودتان و بدون دسترسی به اینترنت به گروه مورد نظرتان پیامک گروهی یا پیامک تبلیغاتی ارسال نمائید.

پوشه بندی خودکار پیامک های دریافتی با استفاده از منشی

می توانید سامانه پیامکی خود را طوری تعیین کنید تا پیامک ها را با متن های مختلف در پوشه های مختلف ذخیره کند.

اجرای نظر سنجی با قابلیت شمارش خودکار پیامک های دریافتی

می توانید از مشتریان خود بخواهید تا با ارسال عدد میزان رضایت خود را از محصولات شما اعلام کنند ! شمارش پیامک های دریافتی را ما به عهده می گیریم.

اجرای مسابقه با قابلیت شمارش خودکار پیامک های دریافتی و قرعه کشی بین برنده ها

بین مشتریان خودتان مسابقه پیامکی ایجاد کنید !

امکان انتخاب شماره اختصاصی ارسال پیامک کوتاه دلخواه به تعداد نا محدود

تمامی کاربران پیام رسان می توانند در سامانه پیامکی خود به تعداد نا محدود خط اختصاصی داشته باشند و با آنها ارسال و دریافت پیامک انجام دهید.

فرم عضویت خبرنامه پیامک جهت درج در سایت و وبلاگ

با درج چند خط کد ساده که پیام رسان به شما می دهد و آن را در سایت خود قرار می دهید ، فرمی به سایت شما اضافه می شود که کاربران با تکمیل آن به گروه دفترچه تلفن شما اضافه می شوند.

 

ارسال انبوه پیامک برای رسیدن به مخاطبان بزرگ مناسب است. مردم معمولا  از تبلیغات آنلاین و یا ایمیل های تبلیغاتی چشم پوشی میکنند، اما پیامک را باز میخوانند. پس نتیجه میگیریم تبلیغات پیامکی برای رسیدن به بیشترین مخاطب ممکن، مناسب است.

فرآیند تایید تبلیغات پیامکی چگونه است ؟

فرآیند ارسال همه این پیام‌ها قانونی است. این پیام‌ها ابتدا در «مرکز رسانه های دیجیتال» تایید می‌شود . سپس با مخابرات قرارداد بسته می‌شود. مثلا ممکن است این محتوا، قطعاتی از کتابی باشد که این کتاب خود قبلا مجوز نشر گرفته است. پس محتوا را این مرکز تایید می‌کند؛ اما این به معنای نظارت بر تمام محتواهای تولیدشده نیست! چراکه روزانه میلیون‌ها پیامک ردوبل می شود و قاعدتا کنترل و نظارت بر همه این پریمیومها مشکل است.

مجوز پریمیوم‌ها هم مثل مجوز روزنامه و مجلات است؛ یعنی ابتدا صاحب محتوا تایید می‌شود؛ اما این به معنای تایید تمام محتوای تولیدی وی نیست و فقط در صورت شکایت به آن رسیدگی می‌شود. تمام این پیامک‌ها باید در اولین پیام خود توضیح دهند که چه هدفی دارند و محتوای این پیامک‌ها چیست. همچنین باید حتما هزینه را در پایان پیام ذکر کنند. تعرفه را هم معمولا هر صنف برای خود تعیین می‌کند؛ برای مثال صنفی ۷۵ تومان و صنفی دیگر کمتر یا بیشتر؛ اما معمولا میزانی انتخاب می‌کنند که مخاطبان خود را هم راضی نگه دارند و معمولا بیشتر از ۱۰۰ تومان نیست.

مرکز رسانه‌های دیجیتال علاوه بر محتوا، بحث کپی رایت را هم کنترل می‌کند. مثلا ممکن است از شعر شاعر دیگری بدون اطلاع وی استفاده و بر روی آن سرمایه گذاری شود. البته بیشتر اوقات خود صاحب محتوا چون اطلاعی از درآمدهای آن ندارد، خود شخصا در این زمینه وارد نمی‌شود و شرکتهایی هستند که در این زمینه فعال می‌شوند و انواع این محتواها را طبقه بندی می‌کنند.

 

کارشناسان ما در بلوط همواره این آمادگی را دارند تا بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برایتان، روش و شیوه های تبلیغاتی مدرنی را تعیین نمایند و شما را برای کسب درآمد بیشتر یاری نمایند .ما راهکار های نوین را در اختیار شما قرار میدهیم. برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی مناسب حتما از مشاوره کارشناسان ما بهره ببرید.

لوگو کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید