تبلیغات کلیکی (ppc) چگونه باعث افزایش درآمد میشود ؟

بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی می تواند یکی از قدرتمندترین ابزار بازاریابی باشد .اما بدون دانش کافی از آن، ممکن است به راحتی موجب هدر رفتن بودجه بازاریابی بدون بازگشت سرمایه شود.

امروز با هم به موضوعاتی چون تبلیغات کلیکی چیست، چه نوع از تبلیغات کلیکی در اختیار تبلیغ کنندگان قرار دارد، مزایا و معایب استفاده از آن چیست و چگونه تبلیغ کنندگان می توانیم از این تبلیغات استفاده کنیم . را با هم مورد بحث و بررسی قرار میدهیم . پس مثل همیشه با من همراه باشید .

تبلیغات کلیکی ( PPC یا Pay Per Click ) چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش تبلیغات اینترنتی است که به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا وب سایت خود را در بخش های مختلف موتورهای جستجو به نمایش بگذارند. تبلیغات کلیکی موجب می شود تا نیمی از بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شما صورت پذیرد. شایع ترین موارد استفاده آن در Google  و Bing است. تبلیغات کلیکی تنها به اعزای هر بار کلیک بر روی تبلیغات نیازمند پرداخت هزینه است. انجام اینکار از جهات مختلفی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشدکه در ادامه بیشتر به آن میپردازم.

 پرداخت هزینه تبلیغات در این روش مقداری متفاوت از دیگر روش هاست. در این روش میزان مبلغ پرداختی بر اساس تعداد کلیک ها بر روی تبلیغ برآورد می شود. برای انجام اینگونه تبلیغات شما باید با یک سری از کلمات آشنا شوید.

 PPC یک راه حل مقرون به صرفه برای جلب توجه مخاطبان هدف به سایت شما است در حالی که سایر استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای دریافت رتبه طبیعی به تدریج به سایت شما کمک می کند.

به عبارتی،  هنگامی که کاربر در یک متن جستجو کلمات کلیدی تبلیغ و یا کلمات مرتبط با آن را تایپ می کند . یا از سایتی بازدید می کند که محتوای آن با کلمات کلیدی تبلیغ در ارتباط است. ممکن است تبلیغات PPC ظاهر شوند. در موتورهای جستجو، یک تبلیغ PPC به طور کلی بالا و یا در سمت راست نتایج جستجو قرار دارد . که به راحتی قابل مشاهده است. در انواع دیگر وب سایت ها، تبلیغات PPC ممکن است در محلی که طراح سایت تعیین کرده است که بیشتر به نفع سایت و تبلیغ کننده خواهد بود قرار بگیرد.

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی یا PPC

تبلیغات کلیکی همانگونه که می تواند یکی از منابع بازاریابی برای وب سایت ها باشد. از سوی دیگر نیز با شناخت غلط و استفاده غیر مناسب آن میتواند باعث از دست رفتن سرمایه شود .

در اینجا چند مورد از مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می دهیم:

مزایا

تبلیغات کلیکی یکی از با صرفه ترین نوع تبلیغات بوده که برای تبلیغ دهنده ها کاملا به صرفه بوده و هر یک از تبلیغ دهنده ها فقط به ازای کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ، هزینه پرداخت می کنند. این تبلیغات کلیکی برای همه مدیران کسب و کارها و به خصوص مدیران کسب و کارهای کوچک که توان مالی پایینی برخوردار هستند مناسب می‌باشد.

امکانات بسیار زیاد موجود در پنل آژانس های تبلیغاتی، اطلاعات بسیار زیادی را درباره کمپین تبلیغاتی کلیکی تعریف شده را در اختیار تبلیغ دهنده ها قرار می دهد. کاربران باتوجه به این اطلاعات می‌توانند به درستی تعداد، نوع و … کلیک ها را آنالیز کنند.

تبلیغات کلیکی روی کاغذ ایده بسیار خوبی است چون بودجه شما کاملا بر اساس بازخورد تبلیغات تان خرج میشود. یعنی تا زمانی که روی آگهی تان کلیک نشده پولی از حسابتان کم نمیشود. معمولا شرکت های بزرگی که سرویس تبلیغات کلیکی ارائه میدهند امکانات زیادی برای مدیریت آگهی در اختیارتان میگذارند که با این امکانات می توانید آمار دقیقی از بازخورد آگهی ها به دست بیاورید و رفتار مشتری ها را نسبت به کالا یا خدمات و روش های تبلیغاتی خودتان بسنجید .

مزایا و معایب استفاده از تبلیغات کلیکی را باید بررسی کردتابتوان راهکار مناسبی در این زمینه برای خود داشته باشیم

معایب

در این نوع تبلیغات، وجود کلیک های دزدی یا تقلبی همواره وجود داشته و نمی‌توان گفت که سیستم سخت افزاری و نرم افزاری یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند تمامی این کلیک های تقلبی را تشخیص داده و هزینه همه آنها را به تبلیغ دهنده ها بازگرداند. هرچند که آژانس های تبلیغاتی به مرور زمان توانسته اند سیستم ضدتقلب وب سایت خود را تقویت کرده و همچنین تجربه نیروهای موجود در این وب سایت ها در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده است.

‌کلیک‌های تقلبی و جعلی اساسی ترین مشکل تبلیغات بر اساس کلیک هستند که می‌تواند بودجه کمپین تبلیغاتی شما را کاملا از بین ببرد.کلیک‌ها می‌توانند توسط ربات‌ها انجام گیرند و در آخر به نظر نمی‌رسد این روش روش تبلیغاتی مناسبی برای محصولات باشد.

سردمدار تبلیغات کلیدی در جهان موتور جستجوی گوگل است ، استفاده از تبلیغات کلیکی موتور جستجوی گوگل می تواند راهگشای بسیار مفیدی برای افزایش بازدید و کاربر در سایت شما گردد .

انواع تبلیغات کلیکی کدام است؟

تبلیغات کلیکی می تواند در فرمت های و بخش های مختلف در اهداف تبلیغاتی شما مورد استفاده قرار بگیرد. انتخاب و استفاده از انواع مختلف این نوع تبلیغات، نحوه نمایش تبلیغات شما را مشخص می کند.

در اینجا با چند نمونه از موارد رایج آشنا می شویم:

تبلیغات متنی (TEXT Ads)

همینطور که از نام آن مشخص است این نوع تبلیغات شامل متن می شود. موتور های جستجو ضوابطی برای نمایش نتایج صفحات جستجو دارند که شامل متن و محتوای آن می شود، تبلیغ کنندگان موظف به رعایت این شرایط هستند.

هنگامی یک جستجوگر بر روی نتایج جستجو کلیک می کند، به اندازه یک کلیک از حساب تبلیغ دهنده کسر می گردد و جستجوگر به وب سایت تبلیغ دهنده دسترسی پیدا کرده است. تبلیغ کنندگان می توانند صفحه مقصد مطابق میل خود طراحی و آماده حضور جستجوگر نمایند.

تبلیغات مخصوص محصولات (Product Specific Ads)

تبلیغات مخصوص محصولات تاثیر زیادی بر افزایش محبوبیت موتور های جستجو بزرگ همچون Google و Bing داشته است.

در گوگل این نوع از تبلیغات PPC به نام ‘Product Listing Ads’ و در بخش Google Shopping می باشد. و در بینگ با  ‘Product Ad’ مشخص شده است. در هر دو پلت فرم نیاز است تا تبلیغ کنندگان بتوانند بخش های محصولات خود را ایجاد کنند و موجودی آن را در سایت خود به روز نگه دارند. هنگامی که جستجو گران بر روی هر یک از محصولات کلیک کنند بصورت مستقیم به صفحه تبلیغ دهنده ارجاع داده می شوند.

تبلیغات کلیکی محصولات

این نوع تبلیغات در حال حاضر برای تبلیغ کنندگانی در دسترس هست که محصولات فیزیکی و یا سبد خرید در وب سایت خود دارند.

تبلیغات بنر (Banner Ads)

تبلیغات بنر نیز یکی دیگر از راه های تبلیغات کلیکی است که به واسطه آن تبلیغ دهنده می تواند بازدیدکنندگان بالقوه برای بازدید از وب سایتش جذب کند. این نوع از تبلیغات، با هدف قرار دادن محتوا ، امکانی را برای تبلیغ دهندگان فراهم می کند که بتوانند مزایا و اقدامات خود را برای بازدیدکنندگان بالقوه به نمایش بگذارند.

تبلیغات کلیکی بنر

این تبلیغات، برای بازدیدکنندگان وب سایتی که بازدید زیادی دارد به نمایش در می آید و آنها را برای خرید ترقیب می نماید، بازدیدکنندگان با کلیک بر روی آن به وب سایت فروش ارجاع داده می شوند.در این نوع تبلیغات، تبلیغ دهندگان با طراحی بنر تبلیغاتی خود آن دسته از مخاطبان واجد شرایط را که به خدمات و محصولات آنها علاقمند هستند را به سمت وب سایت خود هدایت می کنند.

نکات مهم در استفاده از این نوع تبلیغات برای افزایش درآمد

نکات مهم و ضروری برای افزایش درآمدنکاتی هستند که باید برای جلوگیری از ضرر و افزایش درآمد باید مد نظر داشته باشید.

–هرگز چند بار در یک سایت ثبت نام نکنید، انسان یک دفعه گیر می افتد.

– سعی کنید خود را در سایت های مختلف لینک کنید، این مسئله شما را در رتبه های برتر موتور های جستو جو قرار می دهد.

– حتما از سایت های معتبر و مورد اطمینان این خدمات را تهیه کنید .

– حتماً خود را در موتور های جست و جو معرفی کنید.

– سایت را کم حجم کنید.

– گذاشتن بنر های اضافی، هیچ سودی ندارد! لذا فقط دو یا سه در مکان مناسب قرار دهید.

– محتوای وبلاگ یا سایت را زیاد کنید و خبرها و مطالب جالب را قرار دهید.

– امکانات مناسب شمارنده، خبرنامه، نظر سنجی و… را در وب خود استفاده کنید.

– از کلمات کلیدی مناسب که کاربران بیشتر استفاده میکنند درتبلیغات خود به کار برید

– کمتر از کد های بی خود جاوا در سایت استفاده کنید.

– در صفحه نخست، عناوین مهم را قرار دهید. همچنین بیش از ۸ پست قرار ندهید چونسایت دیر لود می شود.

– خود را در سایت های افزایش بازدید درج کنید.

فراموش نکنید :

اگر تبلیغات وب سایت شما توجه افراد را جلب نکرد و هیچ کسی بر روی آن کلیک ننمود، در این صورت هیچ پولی پرداخت نخواهید کرد. به خاطر داشته باشید اگر بر روی آگهی شما کلیک شود، اما مطالب مورد توجه خوانندگان قرار نگیرد، در این صورت نیز باید هزینه های آن را به ازای هر کلیک به موتور جستجو پرداخت نمایید. بنابراین بسیار مهم است که از ارتباط بسیار خاص کلمات کلیدی استفاده شده در این تبلیغات با اهداف مخاطبان خود مطمئن شوید. در این امر باید به نکات مهمی چون دانستن کلمات کلیدی مورد توجه و روش های بهینه سازی سایت و بالا بردن سئو و بازدید سایت را نیز مد نظر داشته باشید و از اهمیت آن غافل نشوید . در کار میتوانید با همکاران ما در ارتباط باشین و از تخصص و تجربه آنها در بهینه سازی سایت خود استفاده کنید .