۵ روش آسان برای رفع ریپورت تلگرام

نرم افزار تلگرام با تمام قابلیت ها و همه ی جذابیتی که دارد، گاهی همچون یک ناظم مدرسه، شما را از انجام کارهای لذت بخش مثل فرستادن پیام به افراد ناشناس منع می کند. در این هنگام تلگرام سخت گیر، از شما می خواهد که تنها به آن دسته از دوستانتان که هر دو شماره ی یکدیگر را در گوشی خود ذخیره دارید پیام بفرستید.

ناشناس کیست ؟

از نظر شرکت تلگرام، “ناشناس” یعنی شخصی که شماره تلفن همراه شما را در گوشی خود ذخیره ندارد. شما در نرم افزار تلگرام می توانید حتی به این افراد هم پیام بفرستید. هنگامی که شما اینکار را انجام می دهید پیام شما به همراه دو گزینه ی Add Contact و Report Spam و یا در نسخه های تلگرام دسکتاپ یا همان نسخه PC با گزینه های Report Spam و Hide به طرف مقابل نمایش داده می شود. که مخاطب می تواند بسته به تصمیمی که در آن لحظه می گیرد پیام شما را اسپم Spam گزارش کند یا نکند.

کافیست این عمل گزارش شدن شما به عنوان Spam یا همان هرزنامه از جانب چند فرد مختلف صورت بگیرد، آنگاه تلگرام حساب کاربری شما را به عنوان یک استفاده کننده غیر معمول در سرورهای خود ثبت می کند و در صورت تکرار این عمل برای شما پیغامی به این مضمون ارسال می کند:

“Sorry. you can only send messages to mutual contacts at the moment”

   “متاسفیم، شما در حال حاضر فقط می‌توانید پیام‌ها را به مخاطبین متقابل ارسال کنید.”

شما از آن پس تنها می توانید به افرادی که شماره ی شما را در گوشی خود ذخیره دارند پیام بفرستید. البته لازم به ذکر است که این محدودیت برای کسانی که رفتار سوء از خود نشان می دهند و یا از تلگرام به عنوان وسیله ای برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنند و برای آسایش دیگر کاربران در نظر گرفته شده است. تلگرام همچنین برای شماره هایی که یک پیغام را به بیش از ۲۰ نفر ارسال کنند محدودیت قایل شده و این هم حالت دیگری از رفتار سوء و تبلیغ محسوب می گردد.

حتما بخوانید : شبکه های اجتماعی و ترفندهای آن

دلایل ریپورت شدن در تلگرام چیست؟

۱- استفاده از حالت last seen recently برای مدت طولانی!
۲- استفاده از نسخه های غیر رسمی، تلگرام مانند موبوگرام و تلگرام فارسی و غیره!
۳- عضو شدن در کانال ها و گروه های غیر اخلاقی!
۴- ارسال بیش از ۱۰۰ پیام در روز!
۵- استفاده از استیکر های غیر مجاز که در تلگرام ذخیره نمیشود ! چون استیکر ها توسط ربات ها کنترل میشوند و بیشترین عامل ریپورت شدن همین استیکرهای غیر مجاز است!
۶- فوروارد کردن پست ها با لینک آلوده و غیر مجاز!
۷- سرک کشیدن در پی وی افراد در گروه های مختلف .
۸- گروه و کانال های تبلیغاتی که شما رو اد و بعد حذف میکنند !
۹- متاسفانه بعضی از اپراتورها هویت صاحب خط را ثبت نکرده و سرور های تلگرام امکان تشخیص و تایید هویت صاحب خط رو ندارد .
۱۰- ارسال پیام تکراری به افراد مختلف

چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم (report spam) خارج کنیم ؟

۱- ارسال ایمیل :

در ابتدای راه اندازی این گزینه و این سرویس، شرکت تلگرام با در نظر گرفتن یک ایمیل به آدرس spam@telegram.org از کسانی که گمان می کردند به اشتباه حسابشان اسپم شده می خواست تا با موضوع Spam یک ایمیل حاوی شماره تلگرام اسپم شده به آن ارسال کنند تا بعد از بررسی، شماره درخواست کننده را از لیست سیاه ریپورت اسپم شدگان (report spam) خارج کند . متن این نامه به صورت زیر نوشته میشد :

Dear support Telegram
Hi .My Account Wrongly Limited for Sending Message to people who i have not they phone number in my contacts. i’m sure that i don’t send spam and annoying messages to no body.please remove my account limitation

My Phone number: +98

@ : My Telegram ID

حتما در قسمت موضوع ایمیل عبارت Spamقید شود و نیز در پایان نامه شماره تلفن اکانت مذکور را به همراه کد ایران ۹۸+ ، آیدی خود را با @ تایپ کرده و ایمیلتان را باید وارد کنید .
بعد از حدود ده روز امکان بررسی نامه شما خواهد بود و در طی این مدت نباید رفتارهای مشکوک ذکر شده را انجام دهید، تا آنجا که ممکن است پیام خصوصی نفرستید. اما گویی اخیراً حجم این ایمیل ها چنان زیاد گشته که شرکت تلگرام دیگر تمایلی به پاسخگویی به این ایمیل ها ندارد.

حتما بخوانید : نحوه دیلیت اکانت تلگرام

۲- پیام برای تیم پشتیبان

برای انجام اینکار وارد منوی کاربری تلگرام شوید واز انتهای صفحه Telegram FAQ را انتخاب کنید.

برای رفع ریپورت تلگرام وارد منوی کاربری آن شوید
در صفحه ی باز شده قسمت مربوطه به پشتیبانی و Support را یافته و روی لینک مربوطه بزنید.

برای رفع ریپورت وارد قسمت پشتیبانب تلگرام خود شوید
اکنون فرم را به دقت پرنمایید و در کادر اول مشکل خود را مطرح نمایید و ایمیل و شماره تماس خود را به همراه کد کشور ارسال نمایید.

فرم جدید را پر کنید تا هر چه زودتر تلگرام شما رفع ریپورت شود

۳- سوال از پشتیبان تلگرام :

روش سوم برقراری ارتباط با پشتیبان تلگرام است: برای انجام این روش لازم است وارد منوی کاربری شده و سپس وارد قسمت ستینگ شده و از آنجا گزینه ی Ask a Question را انتخاب کنید.

حالا روی ASK A VOLUNTEER کلیک کنید.

در صفحه ی چت گشوده شده و از اپراتور تلگرام به زبان انگلیسی بخواهید که شما را رفع ریپورت کند.

حتما بخوانید : هشتگ را بهتر بشناسید

 ۴- استفاده از ربات تلگرام

تلگرام در تازه ترین بروزرسانی خود ربات spambot@ (اسپم بوت) را برای رفع مشکل ریپورت اسپم کاربران راه اندازی کرده است و شما دیگر نیازی نیست برای حل مشکل ریپورت اسپم (report spam) خود به تلگرام ایمیل خارج شدن از حالت ریپورت اسپم ارسال کنید.

پس از انتخاب گزینه start از منوی باز شده گزینه”!this is a mistake ” را انتخاب کنید.

سپس گزینه ” yes” را انتخاب کنید.

در صفحه جدید با انتخاب گزینه “!No i’ll never do any of this” تایید کنید که هیچ فعالیتی که باعث اذیت دیگران شود، انجام نخواهید داد.

در پایان متن کوتاه زیر به زبان انگلیسی را برای مدیران تلگرام ارسال کنید.

Dear Telegram Support
.My Telegram account has been spammed suddenly and I cannot send message to any contacts whom I don’t have their number, if I am the chat starter
.Kindly help to fix the issue and remove the spam report
.Best Regards

ربات spambot@ دقیقا اعلام خواهد کرد به چه علتی اسپم شده اید و اگر محدودیت شما دائمی نباشد تاریخ رفع محدودیت اعلام خواهد شد.

۵- روش قدیمی رفع ریپورت

ابتدا شما می بایست از ۴۰ تا ۵۰ نفر از کسانی که مطمئن هستید شماره شما را در گوشی خود ذخیره ندارند و شما هم متقابلاً شماره آن افراد را در گوشی خود ندارید، درخواست کنید که حداقل ۱۰ پیام یا استیکر برایتان ارسال کنند. (دقت کنید که هرچه تعداد افرادناشناسی که برایتان پیام میفرستند بیشتر باشد ربات تلگرام زودتر شما را از حالت اسپم Spam خارج خواهد کرد).

و باز هم به این نکته بسیار مهم توجه کنید که این پیامها نباید بصورت یکجا و در یک روز برایتان ارسال شود. به زبان ساده و به عنوان مثال، ۱۵ نفر امروز، ۱۰ نفر فردا، ۲۰ نفر روز بعد وبه همین ترتیب در طول ۴ یا ۵ روز باید این پیامها برایتان ارسال شود.

بعد از کامل شدن این مرحله و ارسال این پیام ها نوبت شماست که کار اصلی را انجام دهید. کار اصلی که شما باید در این مرحله انجام دهید، صبر است. شما می بایست به مدت ۴ تا ۷ روز به هیچ عنوان این پیام هایی که برایتان فرستاده شده را باز نکنید. باز هم تاکید می کنم، به هیچ عنوان پیام هایی که بخاطر خارج شدن از حالت اسپم Spam دریافت کرده اید را نباید باز کنید و ببینید.

در طول این مدت ۴ تا ۷ روزه شما می توانید به فعالیت عادی خود در گروه ها و گفتگو با کسانی که قبلا با آنها در ارتباط بودید ادامه دهید ولی این را هم مد نظر داشته باشید که در همین مدت، نباید به شخص یا اشخاصی که شماره شما را در گوشی خود ذخیره ندارند هیچ پیغامی بفرستید.

در نهایت اکانت تلگرام شما بعد از گذشت این مدت از حالت ریپورت اسپم Report Spam خارج خواهد شد.