قابلیت امنیتی جدید iOS 11 در مواقع اضطراری تاچ آیدی را قفل می کند

دیجیاتو/ به نظر می رسد که با انتشار iOS 11 اپل می خواهد غیر فعال کردن تاچ آیدی را آسان تر کند. به لطف مکانیزم جدید آخرین نسخه iOS، کاربران می توانند اطمینان حاصل کنند که تاچ آیدی دیوایس شان با حرکتی ساده بلافاصله غیر فعال می شود.

برای این منظور کافیست در iOS 11 پنج مرتبه پشت سر هم دکمه تاچ آیدی را بفشارید. در این صورت سیستم عامل می تواند بلافاصله با پلیس (شماره ۹۱۱) تماس اضطراری برقرار کرده و ضمنا تاچ آیدی را به طور همزمان از کار بیندازد.

این قابلیت از آن امکاناتی است که می تواند خشم توییتری دونالد ترامپ را به همراه داشته باشد. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته رئیس جمهور فعلی آمریکا اپل را به خاطر عدم همکاری با اف بی آی برای بازگشایی قفل آیفون ۵c متعلق به تروریست های حادثه سن برناردینو به شدت مورد انتقاد قرار داد. اپل به هیچ وجه زیر بار این موضوع نرفت، هر چند که مقامات دولتی آمریکا بالاخره توانستند که بدون کمک اپل قفل نرم افزاری آیفون مذکور را بشکنند.

البته در نهایت اطلاعات موجود در آن آیفون هیچ کمکی به پرونده سن برناردینو نکردند. حالا که بیش از یک سال از آن موضوع گذشته، اپل قابلیتی در اختیار کاربران قرار داده که بتوانند در صورت تمایل دست مقامات قضایی را از دسترسی به اطلاعاتی که در موبایل دارند کوتاه نمایند.