انواع مدل های فروش

مدل فروش مستقیم چیست

درصورتی که پس از انجام تجزیه و تحلیل ایده اولیه کسب و کارتان و انجام مراحل استاندادسازی ایده در طی فرآیند خروجی سازی از کسب و کارتان ، قصد این را داشته باشید مستقیما به کاربر یا کالا خدمات ارائه دهید ، این مدل کسب و کار را مدل فروش مستقیم می نامند .
در مدل فروش مستقیم ، شما مستقیما عامل اصلی فروش هستید .
بهتر است بدانیدکه :
در این مدل تجاری از کسب و کار می توانید به مشتریان خود مستقیما و بدون واسطه کالا یا خدمات ارائه دهید . اگر بخواهیم به مدل تجاری موفق کسب و کار در این زمینه اشاره نماییم ، می توانیم به فروشگاه اینترنتی دی جی کالا که در زمینه ارائه کالا و محصولات به صورت مستقیم به مشتریان اقدام می نماید و همچنین شرکتهای ارائه خدمات طراحی سایت اشاره نمائیم ، که هر یک بسته به نوع زمینه ارائه خدمات و محصولات خود نسبت به درآمدزایی اقدام می کنند.
در مدل فروش مستقیم محصولات و خدمات بهتر است موارد زیر را رعایت نمائید:
• حتما در ابتدا بازار هدف خود و نیازهای مشتریان را بررسی و تعیین نمائید.
• نسبت به ارزش دار نمودن محصولات و خدمات خود اقدام کنید.
• به مشتریان و افرادی که از خدمات و محصولات شما استفاده می کنند حق انتخاب عادلانه و مناسب (حق انتخاب بعد از مقایسه بین چندین گزینه) را بدهید.

مدل فروش واسطه گری

در این مدل تجاری کسب و کار ، شما بین فروشندگان یا به عبارتی تامین کنندگان کالا و خدمات و مشتریان واسطه هستید و بدون آنکه ارائه کالا یا خدماتی به مشتریان انجام دهید ، امکان خرید و فروش واسطه ای را فراهم می آورید.
در صورتی که بخواهیم از یک مدل تجاری موفق به صورت واسطه گری در زمینه ارائه خدمات و کالا در بستر اینترنت نام ببریم ، می توانیم به کافه بازار اشاره کنیم.
کافه بازار اندروید مارکت ایرانی واسطه ای بین توسعه دهندگان برنامه های موبایل و استفاده کنندگان از آن است که به این روش نسبت به کسب درآمد از توسعه دهندگان و استفاده کنندگان از برنامه های موبایل اقدام می نماید.
بهتر است بدانید که :
۱- در مدل واسطه گری شما باید امکانات و تجهیزات تعامل با مشتریان و ارائه محصولات و خدمات را به نحو مطلوب آماده کنید.
۲- در مدل واسطه گری نیز همانند مدل فروش مستقیم ، بازار هدف از اولویت بسیار زیادی برخوردار می باشد.
۳- در صورتی که برای ارائه کالا و خدمات خود از مدل واسطه گری استفاده می کنید ، بهترین تامین کنندگان کالا و خدمات را با در نظر گرفتن شاخص ارزش دار نمودن آنها ، در اولویت همکاری قرار دهید.

سیستم همکاری در فروش

در واقع سیستم همکاری در فروش یک سیستم تبلیغاتی است بین فروشنده و بازریاب ، به بیان ساده تر بازاریاب محصولات فروشنده را به فروش می رساند و به ازای هر فروش ( پورسانت خود را ) درصد تعیین شده توسط فروشنده را دریافت خواهد کرد . تمام امکانات کاربری و حسابداری و … این سیستم بطور اتوماتیک و کاملا راحت می باشد.
اصولا این اصطلاح به این معنی است که شما در فروش کالاها و محصولاتی که دیگران دارند مشارکت و به روش خودتان اقدام به فروش و معرفی کالاهای آنها به خریداران میکنید. در نتیجه به سامانه های تعریف شده اند تا شما بتوانید برای کالاهای آنها تبلیغ کنید و سود دریافت کنید سیستم همکاری در فروش گفته میشود .
در نتیجه اگر کالایی با استفاده از تبایغ این بازاریابان به فروش رفت ، پورسانت آنها محفوظ است و سر موعد مقرری پول آنها به حساب بانکی شان واریز می شود . در اینجاست که کسانی که حتی سرمایه ی خاصی هم ندارند میتوانند اقدام به کسب درآمد از طریق اینترنت کنند به همین دلیل یکی از بهترین روش های کسب درآمد در اینترنت همین سیستم های همکاری در فروش است که عضویت درآنها رایگان می باشد .
سیستم های همکاری در فروش امروزه در ایران از سابقه اجرایی طولانی برخوردار هستند . شما میتوانید با کمی جستجو در اینترنت بسیاری از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی را مشاهده نمایید ، که بستر تعاملی و همکاری را با عنوان سیستم همکاری در فروش برای کاربران خود در نظر گرفته اند.