تاثیر گذارترین روش تبلیغاتی و از بهترین تکنیک های بازاریابی

طراحی گرافیک حرکت یا موشن گرافیک یا گرافیک متحرک زیر مجموعه‌ای از طراحی گرافیک است که قوانین طراحی گرافیک را در یک محیط فیلم سازی یا یک محیط تولید تلویزیونی (یا دیگر وسایل دیداری درحال تحول موقت)، از طریق به کاربردن انیمیشن (جان بخشی) یا تکنیک‌های سینمایی، به کار می‌برد. به عنوان مثال علائم حرکتی و ترسیم‌هایی که به عنوان عناوین یک فیلم یا سکانس‌های آغازین یک برنامه تلویزیونی، انیمیشن‌های مبتنی بر وب، لوگو (آرم) شناسایی سه بعدی برای کانال تلویزیون را می‌توان نام برد.

با توجه به تحول و دگرگونی در نوع گرافیک ها از گرافیک های سه بعدی به طرحهای دو بعدی یا فلت گونه ای از ویدئو مارکتینگ یا تبلیغات ویدئویی به وجود آمد به نام کلیپ های موشن گرافیک یا گرافیک متحرک.
امروزه موشن گرافیک یکی از مدرن ترین رسانه های تصویری می باشد ک هدر روند انتقال پیام و محتوا بسیار موثر است.

اخیراً موشن گرافیک جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. سبکی جذاب و ساده که محتوا را به سادگی انتقال می دهد؛ جذابیت بصری بالا و همینطور حجم پایینی دارد، رنگ هایی که در ساخت آن استفاده می شود جذابیت آن را دو برابر می کند. و بنابراین این سبک قابلیت انعطاف پذیری بالایی در رسانه های مختلف دارد. این ویژگی سبب می شود تا اشتراک گذاری این محتوا با سرعت و تعداد بیشتری انجام شود زمان آماده سازی یک موشن گرافیک باکیفیت به نسبت پایین تر از سایر سبک های ویدئویی است، همینطور قیمت تولید موشن گرافیک به نسبت پایین تر از سایر ویدئوهاست .

نکات مهم در طراحی موشن گرافیک ها :

ایده طراحی موشن گرافیک
ایده در بحث طراحی موشن گرافیک به دو قسمت داستان و نوع انیمیشن و کاراکتر ها و حرکات تقسیم می شود. شاید یکی از مهم ترین نکات در طراحی موشن گرافیک همین ایده ها باشد که باعث جذاب تر شدن و دیده شدن آن می شوند. سعی کنید ایده های غیر منطقی و دور از ذهن را هم در نظر بگیرید. با خاطر داشته باشید در طراحی موشن گرافیک هیچ چیز غیر ممکن نیست!

طراحی موشن گرافیک فلت
طبق نظر سنجی های معتبر از وب سایت ها و مجموعه های بزرگ، در قرن حاضر و در چند سال اخیر طراحی موشن گرافیک به صورت فلت بسیار باب شده و مشتریان بیشتر از دیدنش لذت می برند. در دنیای فلت همه ی محدودیت ها کم رنگ می شوند و حتی چیز های غیر ممکن و ناشدنی در دنیای واقعی در انیمیشن های فلت بسیار عادی جلوه می کنند و شاید این یکی از دلایل محبوبیت زیاد این سبک از طراحی موشن گرافیک باشد.

زمان تقریبی موشن گرافیک
قطعا نمی توان درباره ی این مورد نظر داد چون صرفا به داستان و محتوای موشن گرافیک بستگی دارد ، اما در طراحی موشن گرافیک همیشه یک قانون هست ، قانونی که می گوید هرچه را می خواهی بگو اما سریع ! البته در ادامه ی همین قانون تجربه ثابت کرده است که سرعت تا جایی خوب و منطقی است که به بیان شما و درک مخاطب از داستان لطمه نخورد.

پویایی کاراکتر ها در فضای موشن گرافیک
شاید همه ی نکته های قبل در برابر این نکته هیچ هم به حساب نیایند ! نکته ای که در طراحی موشن گرافیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است پویایی و زنده بودن کاراکتر ها در فضای موشن گرافیک است ! برای مثال اگر یک کاراکتر یا یک آیکون یا هر چیزی دیگری در فضای انیمیشن شما هست باید حتما کمی تکان بخورد نه اینکه تنها به صفحه ورود کند و تا اخر بی حرکت بماند !

ساخت موشن گرافیک های تبلیغاتی و شرکتی

مزایای موشن گرافیک :

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
    اگرچه ساخت یک موشن‌گرافیک بین یک تا سه میلیون تومان در شرایط کنونی برای شما هزینه خواهد داشت و کمی هم وقت گیر است، اما موشن‌گرافیک می‌تواند به همه جا برود. برای مخاطبان بسیاری نمایش داده شوند و بین آنها دست‌به‌دست شود. شما یک تبلیغات ساخته‌اید اما می‌توانید آن‌را چندین و چندبار و در محل‌های گوناگونی در هر نقطه از جهان استفاده کنید.

  • عدم محدودیت
    اینجا دنیای واقعی نیست و همه چیز ممکن است. هیچ مرز فیزیکی وجود ندارد. می‌توان به ایده‌های نو، غیرقابل باور و خارج از واقعیت مجال حضور داد. جان‌بخشی به اشیا، حیوانات، خوراکی‌ها و… چیزی است که در دنیای انیمیشن اتفاق می‌افتد و باعث ایجاد ارتباط احساسی هم می‌شود.

  • ماندگار بودن و فراموش نشدنی
    شخصیت‌های کارتونی شما هرگز پیر نمی‌شوند و مرور زمان به آنها آسیبی نمی‌زند. شما با موشن‌گرافیک چند حس را با هم هدف قرار می‌دهید. این باعث می‌شود که مخاطب شما بیشتر درگیر تبلیغات باشد. شعر یا موسیقی آن‌را به‌خاطر بسپارد، رنگ‌ها و گرافیک جذاب در ذهنش برای مدت طولانی باقی بماند. برای مثال سال‌هاست که یک کارخانه تولید داخلی از یک «میمون» انیمیشنی برای تبلیغات خود استفاده می‌کند و مخاطبان، آن محصول را با همان میمون می‌شناسند.

  • جذاب بودن
    می‌توانید چیزی بسازید که تأثیر عمیقی بر مخاطب شما داشته باشد و هرگز از یاد او نرود. این جذابیت زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شما بتوانید جوی دوستانه و گرم بسازید و با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

  • ارتباط سریع تصویری
    آیا اطلاعات، دانش و تبلیغات بسیار پیچیده دارید که نمی‌دانید آن‌را چگونه بیان کنید؟ موشن‌گرافیک اینجا برای شما ایده‌های زیادی دارد و به شما کمک می‌کند. با کمک انیمیشن و خط داستانی که تعریف کرده‌اید می‌توانید چیزی که لازم است را به‌سادگی بگویید.

  • گوینده‌ای از جانب شما
    ممکن است شما که صاحب کسب و کاری هستید یا چیزی را در سازمان خود برای ارائه دارید، دوست نداشته باشید جلوی دوربین بیایید و صحبت کنید. نگران نباشید! شخصیت‌های انیمیشن بسیار خوشحال خواهند بود تا به کمک شما بیایند و جای شما صحبت کنند.

  • قابلیت ارتقا
    موشن‌گرافیک‌ها می‌توانند بهتر شوند، ایده‌های نو در آن‌ها حضور پیدا کند و رشد کنند.

  • افزایش در رنکینگ‌ها
    یک موشن‌گرافیک خوب می‌تواند باعث شود افراد بیشتری به سایت شما سر بزنند و ویدئو شما را برای هم به اشتراک بگذارند. این می‌تواند به بالا رفتن سئو و آمار بازدید از سایت شما نیز کمک کند.