زمان مطالعه : ۵ دقیقه

قوانین اینستاگرام

قوانین اینستاگرام مجموعه قوانینی است که کاربران برای بهره مندی از این شبکه همانند شبکه های اجتماعی دیگر باید آن را رعایت کنند . این قوانین بر اساس تجربه‌های کاربران آنها وضع می‌شوند و توسط خود شبکه‌های اجتماعی تعیین نمی‌گردند. شبکه اجتماعی اینستاگرام که بر اساس اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو بنا شده، از این قاعده مستثنا نیست و قوانین اینستاگرام به منظور فعالیت در آن استخراج شده و لازم الاجراست .

موارد نقض قوانین اینستاگرام

۱- انتشار تصویر یا کامنت تبلیغاتی و اسپم
۲- انتشار پست و تصاویر دیگران به نام خود
۳- عدم رعایت قانون کپی رایت
۴- انتشار تصاویر و کامنت‌های غیر اخلاقی
۵- پست‌ها و کامنت‌هایی شامل خودکشی، تهدید و آزار و استفاده از مواد مخدر

ریپورت اینستاگرام چیست ؟ حتما بخوانید : ریپورت اینستاگرام چیست ؟

محدودیت های اینستاگرام چیست ؟

اینستاگرام برای جلوگیری از سوء استفاده، تبلیغات و مزاحمت برخی افراد برای حساب‌های اینستاگرامی محدودیت تعیین کرده است. این محدودیت‌های اینستاگرام جزء الگوریتم‌های اینستاگرام است و شرکت‌های بزرگ از جمله اینستاگرام، گوگل و… هیچ‌وقت به طور واضح از الگوریتم‌های خود سخن نمی گوییند اما می‌توان با استفاده از تجربه و آزمون خطا به این الگوریتم‌ها پی برد!

۱. محدودیت فالوو تا ۷۵۰۰ نفر (به صورت تجربی ۱۶۰ نفر در ساعت)

اینستاگرام اگر متوجه شود شما در بازه زمانی کوتاهی سعی در فالوو کردن تعداد زیادی از افراد را داشتید، حساب شما را تا ۲۴ ساعت از فالوو کردن منع می‌کند! دقت داشته باشید فقط از فالوو کردن دیگران منع می‌شوید و بقیه فعالیت‌ها برای شما آزاد است.

۲. محدودیت لایک تا ۳۰۰ لایک در ساعت

اینستاگرام اگر متوجه شود شما در بازه زمانی کوتاهی سعی در لایک کردن تعداد زیادی از افراد را داشتید، حساب شما را تا ۲۴ ساعت از لایک کردن منع می‌کند! دقت داشته باشید فقط از لایک کردن دیگران منع می‌شوید و بقیه فعالیت‌ها برای شما آزاد است این جز محدودیت های اینستاگرام است . برخی افراد محدودیت اینستاگرام را تا ۳۵۰ لایک در ساعت می‌دانند ولی اگر حساب کاربری‌تان برایتان اهمیت دارد سعی کنید به ۳۰۰ لایک در ساعت نزدیک هم نشوید!

۳. محدودیت کامنت تا ۵۹ کامنت در ساعت

اینستاگرام اگر متوجه شود شما در بازه زمانی کوتاهی سعی در درج کامنت برای تعداد زیادی از افراد را داشتید، حساب شما را تا ۲۴ ساعت از کامنت گذاشتن منع می‌کند! دقت داشته باشید فقط از کامنت گذاشتن برای دیگران منع می‌شوید و بقیه فعالیت‌ها برای شما آزاد است.

به نظر می‌رسد اینستاگرام محدودیت ۵۰۰ کامنت در روز را هم دارا می‌باشد. سعی کنید از کامنت تکراری پرهیز کنید زیرا اینستاگرام متوجه می‌شود که شما یک اسپمر هستید و حساب شما را زودتر از آنچه فکر می‌کنید مسدود می‌کند! ایجاد کامنت تکراری بیشتر در موارد که برای کار خود تبلیغ می‌کنند دیده می‌شود که آن هم توسط ربات‌های اینستاگرامی ایجاد می‌شود.

فراموش کردن رمز اینستاگرام حتما بخوانید : رمز اینستاگرام را فراموش کردم !!!

۴. محدودیت ۳۰ هشتگ در هر پست

اگر امتحان کرده باشید خواهید دید که برای هر پست نمی‌توانید بیش از ۳۰ هشتگ استفاده کنید و اگر بیش از ۳۰ هشتگ استفاده کنید در زمانی که پست منتشر شود هیچ یک از هشتگ ها درج نمی‌شود و پست شما بدون هشتگ منتشر می‌شود.

سعی کنید ۴ الی ۵ هشتگ کلیدی مخصوص پست خود پیدا کنید و بیشتر از آن‌ها استفاده کنید؛ این روش نتیجه بهتری در پی خواهد داشت و احتمال دیده شدن شما را افزایش می‌دهد که قطعاً لایک و فالوو بیشتری برای شما می‌سازد.

۵. محدودیت طول توضیحات کپشن (caption) یا موضوع تا ۲۲۰۰ کاراکتر

اینستاگرام نمی‌خواهد که شما زندگی نامه خود را در کپشن قرار دهید؛ او می‌خواهد شبکه اجتماعی سرگرم کننده‌ای از عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه با توضیحات کوتاه باشد که این روش باعث جذابیت و وقت گذاشتن مخاطبین روی این شبکه اجتماعی می‌شود.

رفع ریپورت-بازیابی پسورد-امنیت پیج

۶. بریده شدن کامنت های بیش از ۲۴۰ کاراکتر

همان طور که در بالا گفتم اینستاگرام با طولانی بودن فیلم، کپشن و کامنت مخالف است.

۷. محدودیت بایو (bio) تا ۱۵۰ کاراکتر

اگر حساب کاربری شما بیزینسی یا تجاری است و برای کسب و کار خود از اینستاگرام استفاده می‌کنید بهتر است در قسمت بایو از کلمات کلیدی که مخاطبین شما برای پیدا کردن شما استفاده می‌کنند بهره ببرید که تأثیر بسیار زیادی در پیدا کردن شما دارد.

بیو اینستاگرام چیست حتما بخوانید : بیو اینستاگرام خود را بهینه کنید

۸. فالو یا آنفالو ۴۵ نفر در ۱۵ دقیقه

اگر شما به صورت دستی در زمان ۱۵ دقیقه بیش از ۴۵ نفر را فالو یا آنفالو کنید اینستاگرام شما را بلاک می‌کند. گاهی دیده شده یک شخص از فالوور های خود خواسته تا برای رفع بلاک شدنش در زیر پستش کامنت انگلیسی بگذارند؛ گذاشتن کامنت انگلیسی در زیر پست هیچ تأثیری در رفع بلاک شدن شما ندارد و حداقل باید ۲۴ ساعت بگذرد تا حساب شما باز شود.

فراموش نکنید

بخش مهمی از تجارت الکترونیک استفاده درست و بهینه از شبکه های اجتماعی است. برای استفاده درست باید قوانینی که هر کدام از این شبکه های اجتماعی دارند بدانیم. مثلا محدودیت های اینستاگرام در فعالیت در این شبکه کدام موارد هستند؟

خیلی از کسب و کارها و افراد برای معرفی خود و یا محصولات از روش های بازاریابی مختلف نظیر اینستاگرام استفاده می کنند. همچنین مردم همیشه دنبال فرصت‌های خوب، محصولات خوب و پیشنهادهای ویژه هستند. پس این روش می تواند بهترین راهکار باشد. در مقابل این همه مزایا بلاک شدن اصلا خوشایند هیچ صاحب برندی نیست.

تبلیغات در اینستاگرام و مزایا و اهمیت آن در گسترش کسب و کار حتما بخوانید : تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید

برای جلوگیری از این رخداد ، تا حد امکان باید سعی شود تا قوانین نقض نشود. اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای‌ آن را بدانیم به راحتی می‌توانیم برندمان را محبوب‌تر کنیم. همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم. اگر فرصت بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته‌اید.

توجه داشته باشید که دست شما در اینستاگرام بسته نیست و می‌توانید با انجام تست‌های مختلف، وضعیت محتوای خود و در نهایت کیفیت کلی صفحه اینستاگرام کمپانی خود را افزایش دهید.همواره سعی کنید وضعیت متریک‌های مهم در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا عملکرد خود را بهبود دهید.