زمان مطالعه : ۵ دقیقه

مزیت های تبلیغات دیجیتالی

اگر تاکنون درباره تبلیغات دیجیتال سهل‌انگاری کرده‌اید، دیگر وقت آن است که برای شروع همت کنید. اگر هنوز با تبلیغات دیجیتالی آشنا نشده‌اید قبل از خواندن این مطلب می‌توانید تبلیغات آنلاین چیست را بخوانید . اگر فکر می‌کنید که تبلیغ‌کردن به‌شکل آنلاین پول دور ریختن است، پس باید درباره‌ آن تجدید نظر کنید چرا که یک جزء مناسب بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی به حساب می‌آید. در این مطلب دلایلی آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد چرا باید از تبلیغات آنلاین استفاده کنید. مزیت تبلیغات دیجیتالی نسبت به تبلیغات محیطی و سنتی چه مواردی است. در ادامه برخی به برخی از مزیت های تبلیغات دیجیتالی اشاره خواهیم کرد:

ایجاد ارتباط دوطرفه

تبلیغات اینترنتی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد میکند. مخاطبان نه تنها تبلیغات را دریافت میکنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سئوالات خود را در مورد محصولات با تبلیغ کنندگان مطرح کنند.

ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات

تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط را برای مخاطبان فراهم می سازد. این قابلیت غالبا منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری می شود.

توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان

در تبلیغات اینترنتی از روش های متنوعی برای هدفگیری مشتریان به منظور انتخاب، ارائه و نمایش تبلیغات بصورت ایستا یا پویا استفاده می شود این روش ها ممکن است براساس محتوای صفحه، اطلاعات شخصی و مبادله پویای اطلاعات باشند.

دسترسی جهانی و شبانه روزی

تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعت روز در دسترس می باشد که این موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن می شود.

ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان

تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی نمایش، نگهداری و بروز رسانی آسان است که این به دلیل ماهیت دیجیتالی آن می باشد. کاهش فرآیند تهیه و اجرای تبلیغات از جمله نتایج این ویژگی تلقی می شود .

قابلیت اندازه گیری و رد گیری بالا

تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازه گیری بالایی برخوردار است از روش های گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده می شود.

طراحی پیام آگهی

به دلیل قابلیت هدف قرار دادن دقیق و مشخص مخاطبان، می توان پیام ها را برای جذب نیازها و خواسته های معین مخاطبان ، طراحی کرد. هنگامی که ما دقیقا مخاطبان را شناسایی میکنیم اطلاعات بهتری درخصوص نیازها و خواسته های آنها به دست می آید. از این رو پیام آگهی ما بسیار جذاب تر خواهد بود.

قابلیت فروش

در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی میتوان بلافاصله فروش را نیز انجام داد.

یافته‌های ارزشمند

از دیگر مزیت های تبلیغات دیجیتالی ، اینکه بدانید دقیقاً کدام آگهی‌ها بالاترین تعداد مشتریان احتمالی را برایتان به ارمغان می‌آورند، چه تعداد آگهی برایتان مناسب است و کجا و چه وقت باید از آنها استفاده کنید بسیار مهم است. کانال‌های بهینه، متن آگهی و محل آگهی‌های خودتان را شناسایی کنید. معیارها و تجزیه‌وتحلیل‌های موجود درباره تبلیغات آنلاین به شما امکان می‌دهد دریابید دقیقاً برای به‌دست‌آوردن مشتری و تبدیل چقدر باید هزینه کنید. تبلیغات آنلاین به شما یافته‌های ارزشمند بی‌پایانی ارائه می‌دهد که با کمک آنها می‌توانید بازاریاب مفیدتری باشید.

? حتما بخوانید: انواع بازاریابی

هدف‌گیری

همان‌طور که می‌دانید در تبلیغات باید به کسانی که فکر می‌کنید مشتری شما هستند پیام‌تان را منتقل کنید. تبلیغات آنلاین به شما کمک می‌کند مشتریان ایده‌آل را دقیق‌تر هدف‌گیری کنید و پس از یک بار جذب آنها، دوباره نیز آنها را هدف‌گیری کنید. هدف‌گیری مجدد ( ریتارگتینگ ) به‌معنای تبلیغاتی است که روی مشتریانی که قبلا جذب کرده‌اید کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد مشخصات مشتری ایده‌آل‌تان را شناسایی کنید. هنگامی‌که دریافتید مشتریان‌تان باید از چه گروهی باشند، خواهید دانست چه کسی را باید هدف قرار بدهید و کجا می‌توانید همه کاربران آنلاین مشابه را پیدا کنید. با تبلیغات آنلاین می‌توانید گروه خاصی مانند مردان، رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال را که در ساعات ۷ تا ۱۰ عصر در جست‌وجوی بلیط بسکتبال می‌گردند هدف قرار بدهید یا به‌عنوان گروه‌های گسترده‌تر مانند مردان ۱۸ تا ۳۵ ساله آنها را انتخاب کنید. پیام شما دقیقا در زمان درست باید به افراد مناسب نشان داده شود و این بسیار مهم است.

خلاقیت

توانایی شما برای هدف‌گیری، چیزی فراتر از دسترسی به مشتریان مناسب است. می‌توانید یک گام فراتر بروید و خلاقیت به‌خرج دهید تا با این کار، اهداف‌تان را بهبود بخشید. یک تصور رایج نادرست وجود دارد که می‌گوید تبلیغات آنلاین کیفیت پایین‌تری دارند، درحالی‌که در حقیقت تبلیغات دیجیتال فرصتی برای برقراری تعامل بیشتر با ویدئوها و سایر رسانه‌ها را فراهم می‌کنند. با استفاده از انیمیشن و تبلیغات ویدئویی بنری، می‌توانید برندتان را بیشتر به دیگران بشناسانید و مزیت رقابتی بیشتری داشته باشید. آیا یکی از آگهی‌های شما خوب عمل نمی‌کند؟ روی متن، تصویر، عنوان و نیز کارآمدی آن آزمون A/B انجام دهید (تست A/B چیست) تا ببینید که آیا در فضایی که گذاشته شده‌اند به اندازه کافی پویا عمل می‌کنند یا نه. طراحی بنر تبلیغاتی خوب، می‌تواند کمپین دیجیتال شما را از خوب به عالی تبدیل کند.

 آگاهی از برند (Brand Awareness)

مزیت های تبلیغات دیجیتالی این است که این تبلیغات می‌توانند برای افزایش آگاهی از برندتان مفید باشند. کمپین‌هایی که به‌خوبی هدفمند شده‌اند، می‌توانند تأثیرگذارانی را برای برندتان پیدا کنند و به مخاطبان بیشتری (مخاطبانِ آن تأثیرگذاران) برسند. از فضای بی‌انتهای نمایش آنلاین استفاده کنید تا در رسانه‌ها خلاقانه عمل کنید، حضور آنلاین قوی‌تری داشته باشید، ارتباطی احساسی با مخاطبان برقرار کنید و مصرف‌کنندگان آنلاین را که می‌خواهند دربارi شما و چیزی که ارائه می‌دهید بیشتر بدانند هیجان‌زده کنید. نمایش آنلاین، برندها را قادر می‌سازد تا بر مخاطبان ایده‌آل‌شان تمرکز کنند و پیام‌هایی را به آنها ارسال کنند که مناسب آنها باشد و هم در هدف‌گیری مجدد و هم در افزایش تعامل آنها بهتر عمل کند.

 انعطاف‌پذیری

کمپین‌های تبلیغات آنلاین را می‌توان با چند کلیک تنظیم کرد. در اینجا به‌اندازه کافی دست‌تان باز است که به اطلاعات ورودی پاسخ دهید و به‌سرعت تغییرات را اعمال کنید. در عرض چند دقیقه می‌توانید کمپین‌ها را متوقف کنید یا راهبردتان را تنظیم کنید. این انعطاف‌پذیری به شما امکان می‌دهد در معرض دیدِ مشتریان‌تان باشید، نیازهای آنها را پیش‌بینی کنید و قبل از آنکه کسی حتی توجه کند آگهی‌هایتان را تنظیم کنید.

مقیاس‌گذاری (Scale)

پلتفرم‌ های تبلیغات آنلاین شما را قادر می‌سازد تا برای نمایش گسترده تبلیغات خود با چندین ارائه‌دهنده خدمات نمایش‌دهندگی تبلیغات هماهنگی نداشته باشید تا وقت شما تلف نشود. به‌عنوان یک بازاریاب، پلتفرم‌های تبلیغاتی به شما اجازه می‌دهند کمپین‌های دیجیتال‌تان را به‌سرعت و به‌شکل راهبردی مقیاس‌گذاری کنید و حتی به آژانس‌ها و نمایندگی‌ها نیاز نداشته باشید. بسیاری از بازاریابان دیجیتال حالا خودشان کمپین‌هایشان را مدیریت می‌کنند. بنابراین تبلیغات خودتان را ایجاد کنید، مقدار هزینه را تعیین کنید، عملیات مقیاس‌گذاری و بهینه‌سازی را انجام دهید و بازخورد تبلیغ‌تان را در داشبورد این پلتفرم‌ها ببینید. این مقیاس‌پذیری که پلتفرم‌ تبلیغات آنلاین به شما می‌دهد را نمی‌توانید در محیط‌های تبلیغات سنتی یا محیطی بیابید.

هزینه

کانال‌های دیجیتال برای بازاریابان بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. نرخ‌ها معمولاً با ترکیبی از اندازه تبلیغ، محل قرارگیری آن، عملکرد و تقاضا تنظیم می‌شوند. با توجه به برد اختصاص داده شده به کانال‌های دیجیتال، کمپین‌های آنلاین اغلب بسیار ارزان‌تر از کانال‌های سنتی آفلاین مانند رادیو، تلویزیون یا تبلیغات چاپی هستند. علاوه‌براین، کمپین‌های دیجیتال شفافیت بیشتری دارند، به‌شما اجازه می‌دهند خودتان هزینه‌هایتان را به آسانی بر اساس عملکرد تبلیغات تنظیم کنید. در دنیای آفلاین هنگامی‌که برای تبلیغات چاپی یا رادیو پولی پرداختید، دیگر هیچ اختیاری برای تنظیم سرمایه‌گذاری‌تان نخواهید داشت. مثلا در برخی پنل ها شما هر لحظه می‌توانید بودجه روزانه کمپین خود یا قیمت هر تبلیغات بنری یا تبلیغات همسان خود را مدیریت کنید.

دسترسی (Reach)

به‌تازگی درباره این موضوع زیاد می‌شنویم که مردم خیلی کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند و بیشتر ترجیح می‌دهند برنامه‌ها، موسیقی‌ها و اخبار موردعلاقه‌شان را از کامپیوترشان ببینند. به‌عنوان بازاریاب، برای کارآمد بودن باید در معرض دیدِ مشتریان‌تان باشید؛ مشتریان شما آنلاین هستند، بنابراین باید به‌موقع شما را ببینند. حضور آنلاین به شما امکان می‌دهد به مخاطبان جهانی دسترسی داشته باشید و این بدان معناست که تبلیغات شما می‌تواند ۲۴ ساعت شبانه‌روز کار کند. این گزینه‌ها زمانی عملا نامحدود هستند که در هنگام تبلیغات آنلاین از همه قابلیت‌هایتان استفاده کنید.

تعامل (Engagement)

تبلیغات آنلاین به شما اجازه می‌دهند سطح دقیق تعامل مشتری را بدانید. ممکن است تیراژ و شمار خوانندگان تبلیغات چاپی را بدانید، اما نمی‌توانید بفهمید که چه مدت‌زمانی را صرف تعامل با آگهی‌تان می‌کنند یا چه مدت‌زمانی را در وب‌سایت‌تان صرف می‌کنند یا حتی آن آگهی به تبدیل انجامید یا نه. حضور آنلاین همه این اطلاعات ارزشمند را به شما ارائه می‌دهد و می‌گوید که در کجاها مشتریان بالقوه بیشتری دارید که می‌توانید با آنها تعامل برقرار کنید.

تبلیغات آنلاین بخشی ضروری از ترکیب بازاریابی هر کسی است. مزیت های تبلیغات دیجیتالی متعدد ازجمله هزینه‌های کمتر، هدف‌گیری بهتر و یافته‌های ارزشمند درباره مشتری به شما ارائه می‌کنند که از طریق تبلیغات رسانه‌های دیگر به آنها دسترسی پیدا نمی‌کنید. مشتریان، رقبا و مشتریان احتمالی شما آنلاین هستند، همان میزان توجهی را به آنها بدهید که شایسته آن هستند و درعین‌حال در بودجه‌تان صرفه‌جویی کنید.