تجاری کردن اینستاگرام

تجاری کردن اینستاگرام از جمله قابلیت هایی ست که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده ، در این بخش از راهنمای اینستاگرام به سوالات کاربران در ایت زمینه پاسخ داده شده است

پروفایل تجاری

تبدیل به پروفایل تجاری

  • به پروفایل خود بروید و روی instaicon - setting (آیفون) یا  instaicon - android menu (اندروید) در گوشه بالا راست کلیک کنید
  • روی گزینه ” ورود برای پروفایل تجاری” کلیک کنید
  • روی ” ایجاد یک حساب جدید” یا تبدیل حساب موجود” کلیک کنید.
  • اگر میخواهید که حساب را به یک صفحه فیس بوک وصل کنید می توانید اما این کار ضروری نیست. اگر می خواهید از اپ های شخص ثالث در پروفایل تجاری خود کار کنید لازم است تا ان را به صفحه فیس بوک خود متصل کنید.
  • مطمئن شوید که پروفایل شما عمومی است. حساب های خصوصی نمی توانند به حساب تجاری تبدیل شوند.
  • روی صفحه ” تنظیم پروفایل تجاری” اطلاعات تماس خود را کنترل کنید و تغییرات لازم را ایجاد و بعد روی گزینه ” انجام” کلیک کنید.

با استفاده از حساب تجاری می توانید به ” موارد تجاری جدید تجاری” و اینستاگرام آماری”  دسترسی داشته باشید

توجه: در حال حاضر ، پروفایل تجاری در اینستاگرام فقط به یک صفحه فیس بوکی قابلیت وصل دارد.

وقتی که پروفایل خود را تجاری نمودید، چند راه برای مدیریت پیام های صندوق خود دارید. پروفایل تجاری شما یک صندوق پست ترکیبی دارد.(صندوق پستی که هم می تواند از کسانیکه شما را دنبال کرده اند ، پیام دریافت کند هم از مشتریان بالقوه ای که می توانند به شما پیام بدهند.)

شما می تواند این پیام ها را علامت گذاری و فیلتر کند تا بتوانید مدیریت مشتریان خود را ساده تر نموده و بتوانید با آنها تعامل کنید.

علامت گذاری (ستاره گذاری) و فیلتر پیام ها

وقتی که از “اینستاگرام مستقیم” ( از پروفایل تجاری خود) استفاده می کنید، می توانید مشتریان خود را ستاره بندی کنید و مکالمات خود را فیلتر نمایئد تا به راحتی به آنها برگردید . برای ستاره بندی و علامت گذاری پیام های خود کافیست که آنها را از راست به چپ بکشید. برای فیلتر آنها، روی نشانه فیلتر کلیک کنید (بالا سمت راست صندوق نامه مستقیم)

صندوق دریافت ترکیبی

در این صندوق، هم از مشتریان بالقوه ای که دنبال کننده تان نیستند هم پیام دریافت خواهید کرد. این پیام ها معمولا به “سایر پوشه ها” می رود، البته الان در همان پوشه ای خواهید دید که ایمیل ها و پیام های دنبال کنندگانتان را دریافت می کنید. شما می توانید این پیام ها را نادیده بگیرید.  ما همیشه یک پوشه به نام سایر داریم که پیام های دریافتی از سایر افراد (بجز دنبال کنندگانتان) را در آنجا دریافت می کنید کسانیکه به کسب و کار شما بی ربط می باشند.

مثال ذیل : یک پیام از کسی که شما را دنبال نکرده اما به کسب و کار شما را ربط دارد را نشان می دهد:

پاسخ سریع

پاسخ سریع یک ابزار جدید است که به زودی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

به این دکمه کلیه کسب و کارها می توانند دسترسی داشته باشند اما در حال حاضر ، تعداد محدودی فعلا این دکمه را به صورت فعال دارند. امیدواریم که این لیست را بتوانیم گسترش بدهیم و در هرکشوری یک شریک داشته باشیم تا بتوانیم در همه کشورها فعال کنیم. با مراجعه به “لیست مکانهای فعال ” بیشتر بدانید. به خاطر داشته باشید که برای فعال سازی باید از لیست شرکا انتخاب کنید. شما می توانید به وب سایت شرکا بروید و بیشتر بدانید.

شما می توانید دکمه های فراخوان ذیل را به پروفایل تجاری خود اضافه کنید:

خرید/دریافت بلیط: خرید بلیط های سینمایی یا هر بلیط دیگری

سفارش گذاری: سفارش غذا از رستورانهای انتخاب شده

تعیین وقت: تعیین وقت کردن

  1. به پروفایل تجاری خود دراینستاگرام بروید
  2. ” ویرایش پروفایل را انتخاب کنید
  3. در زیر اطلاعات کسب و کار، روی ” تماس” کلیک کنید
  4. روی ” افزودن دکمه فراخوان” کلیک کنید
  5. حال دکمه فراخوانی را که می خواهید به اگهی خود در پروفایل تجاری اضافه کنید کلیک کنید. شما نیاز به ” حساب مشترک” جهت انتخاب دارید. میتوانید به وب سایت شریک ثالث بروید و درمورد آنها بیشتر بدانید.
  6. ” ارسال” را کلیک کنید.
  • به پروفایل تجاری بروید و instaicon - setting(آیفون) و instaicon - android menu (اندروید) در گوشه بالا راست را انتخاب کنید.
  • روی ” ویرایش فایل و بعد گزینه تماس کلیک کنید.
  • حال ” فراخوان” را که می خواهید حذف کنید را انتخاب و پاک کنید.

در حال حاضر فقط برخی از وب سایت های عمومی، افراد مشهور و برندها ، تیک آبی را دارند. در حال حاضر امکان درخواست این گزینه وجود ندارد.

اگر حساب شما این تیک تائید را ندارد راههای دیگری برای اثبات به مردم در مورد درستی حسابتان هست مثلا :

  • می توانید در قسمت بیو (توضیحات) در مورد خود بنویسید تا مشتریان بالقوه در مورد شما بیشتر بدانند.
  • می توانید استوری تهیه کنید تا ماهیت کسب و کار شما برای مردم مشخص شود
  • مردم را تشویق کنید تا در پستهایشان شما را تگ کنند در این صورت سایر افراد می توانند پست هایی را مشتریان شما از محصول یا خدمات شما استفاده کرده اند خواهند دید.

خرید در اینستاگرام

 

این ابزار برای کسب و کارهای تائید شده در امریکا و کشورهای دیگر چون انگلیس، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، سوئد، هلند، آرژانتین، مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، پورتوریکو، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرو، اروگوئه، پاراگوئه، مالت، اکوادور، پاناما پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، جمهوری دومینیکن، بلیز، کره و ژاپن در دسترس می باشد.ما فعلا خریدها را در استوری تست می کنیم. اگر شما در یکی از کشورهای فوق باشید ، ممکن است برای شما هنوز فعال نباشد اما به تدریج فعال خواهد شد. خرید از اینستاگرام به مردم این امکان را می دهد که کسب و کار پیشروی شما را کشف کنند و تنها با یک کلیک محصول خود را تهیه نمایند. با خرید در اینستاگرام، شما می توانید عکس هایی را که می خواهید که در این ابزار قرار گیرند انتخاب کنید، پست هایی که حداکثر ۵ محصول در هر تصویر یا ۲۰ محصول به صورت اسلایدی دارند. شما می توانید پیش نویس خود را ذخیره کنید یا ببینید. 

خرید در اینستاگرام فعلا در استوری ها امکان پذیر است . کسب و کارهای تائید شده می توانند تا ۳ استیکر محصول در هر استوری بگذارند. استیکرهای خرید می توانند با نام محصول یا آیکون خرید ایجاد شوند.

پست های خرید و استوری ها به مردم اجازه دسترسی به جزئیات محصول و قیمت در اینستاگرام و از طریق ” دکمه خرید” در پروفایل تجاری می دهد. با زدن روی پست ، افراد می توانند به مرحله بعد بروند و در مورد محصول بیشتر بدانند که این امر کمکی به برند شما می باشد.

وقتی که کسی روی تگ روی پست می زند، چیزهای زیر مشاهده می شود:

تصویر محصول از پست شما

توصیف محصول

هزینه محصول

لینکی که آنها را مستقیما به وب سایت شما می برد و می تواننند در آنجا خرید بکنند.

شما نمی توانند پست های خرید خود را فعلا ارتقا بدهید. توانایی تگ محصول در پست ها فقط برای پست های ارگانیک امکان پذیر می باشد.

این ابزار در حال حاضر در کشورهای ذیل در دسترس می باشد :

یالات متحده، انگلستان، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، سوئد، هلند، آرژانتین، مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، پورتوریکو، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرو، اروگوئه، پاراگوئه ، مالت، اکوادور، پاناما، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، جمهوری دومینیکن، بلیز، کره و ژاپن.

برای فعال کردن آیکون خرید در اینستاگرام باید کسب و کار شما در اینستاگرام تائید شود و لازم است تا موارد ذیل را کامل کنید:

  • شما باید کالای های فیزیکی که مطابق با توافق معاملات و خط مشی تجاری می باشد بفروشید
  • حساب کاربری شما در اینستاگرام باید حساب تجاری باشد.
  • پروفایل تجاری شما باید به کاتالوگ فیس بوک وصل باشد. این امر می تواند توسط مدیریت کسب و کار در پلت فرم های shopify یا bigcommerce یا به صورت مستقیم در روی صفحه فیس بوک مدیریت وایجاد شود.

توجه : مغازه هایی که روی صفحات فیس بوک ایجاد می شوند و محدودیت کشوری یا سنی دارند حمایت نمی شوند. پیام های خرید هم همین طور

وقتی که شما تمام نیازمندی های فوق را تکمیل نمودید، حساب شما برای دسترسی به این ابزارها بررسی می شود. معمولا ، فرایند بررسی و پردازش چند روز طول می کشد چرا که باید تمام جزئیات بررسی شوند و همین امر زمانبر است.

اگر حساب شما تائید شد شما یک اعلان از اینستاگرام دریافت خواهید کرد که باعث می شود تگ کردن محصولات شما از طریق تنظیمات فعال شود.

این ابزار در حال حاضر در کشورهای زیر در دسترسی می باشد: ایالات متحده، انگلستان، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، سوئد، هلند، آرژانتین، مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، پورتوریکو، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرو، اروگوئه، پاراگوئه ، مالت، اکوادور، پاناما، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، جمهوری دومینیکن، بلیز، کره و ژاپن.

قبل از اینکه شروع کنید:

  • حساب کاربری شما برای خرید اینستاگرامی باید تائید شود.
  • و مطمئین شوید که آخرین ورژن اینستاگرام را دارید.

برای فعال سازی تگ محصولات

  • روی کلیک کنید و به پروفایل خود بروید
  • روی ” شروع ” کلیک کنید که در بالای صفحه پروفایلتان هست
  • اگر این اعلان را نمی بینید پس روی کلیک کنید.
  • روی ” خرید” ضربه بزنید
  • روی ” ادامه ” ضربه بزنید
  • کاتالوگ محصول را انتخاب کنید تا به پروفایل تجاری متصل شوید
  • گزینه ” انجام” را کلیک کنید.

اگر “خرید” را زیر تنظیمات تجاری مشاهده نمی کنید،  یعنی حساب شما هنوز در دست بررسی است و برای خرید تائید نشده است. معمولا، فرایند برسی چند روز طول می کشد و بعضی اوقات باید جزئیات بیشتر حساب بررسی شوند که می تواند طولانی تر شود

تگ محصولات در پست

  • عکسی را که میخواهید به ان متن ، یا فیلتر یا جلوه عکاسی میخواهید اضافه کنید انتخاب کنید.
  • محصول داخل عکس را که می خواهید تگ کنید ، انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید
  • نام محصول را وارد کنید و بعد آنها را انتخاب کنید تا در قسمت جستجو دیده شوند
  • حال گزینه ” انجام شد” را کلیک کنید.
  • در نهایت گزینه ” به اشتراک گذاری را انتخاب کنید.

شما می توانید محصولات خود را در پست های جدید یا قدیمی در پروفایل تجاری تگ کنید. شما می توانید تا ۵ محصول را در یک عکس و یا ۲۰ محصول را در نمایش اسلایدی تگ کنید.

شما می توانید محصولاتی را که در یک تصویر تگ کرده اید پاک یا ویرایش کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که برای نمایش اسلایدی نمی توانید بعد از انتشار محصولات تگ شده را ویرایش یا پاک کنید.

اگر یک محصول را از خرید یا فیس بوک پاک کنید یا کاتالوگ محصول با پروفایل تجاری همخوانی نداشته باشد، تگ برچسب شده از هر پستی که آن محصول در ان هست پاک می شود. همچنین شما آمار مربوط به ان تگ را هم از دست خواهید داد.

اطلاعات محصول در تگ (برچسب ها) و صفحات جزئیات محصول ، واحد پولی و زبان کاتالوگ شما را به تمام مخاطبان در جهان نشان خواهد شد. توصیه می کنیم که از آمار برای پروفایل تجاری خود استفاده کنید تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و از کاتالوگ و دسته ای استفاده کنید که بهترین پوشش برای واحد پولی و زبانی برای مخاطبان باشد.

برای مشاهده تصویر اولیه پست ها یا ذخیره آنها ، روی ” مشاهده اولیه محصولات تگ شده” یا ” پوشه های ذخیره شده” در صفحه ای که به شما اجازه می دهد در زیر تگ آدم ها یا تگ محصولات متن به پست تان اضافه کنید  کلیک کنید.

این ابزار در حال حاضر در کشورهای زیر در دسترسی می باشد :

ایالات متحده، انگلستان، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، سوئد، هلند، آرژانتین، مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، پورتوریکو، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرو، اروگوئه، پاراگوئه ، مالت، اکوادور، پاناما، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، جمهوری دومینیکن، بلیز، کره و ژاپن.

شما می توانید فقط در پست های تک تصویری،  محصولات را ویرایش یا پاک کنید.

برای پست های اسلایدی و چند تصویری ، در نظر داشته باشید که نمی توانید محصولات تگ شده  بعد از انتشار ، را ویرایش یا پاک کنید

اگر یک محصول را از مغازه یا فیس بوک یا کاتالوگ نامربوط پاک کنید، تگ مربوط به آن نیز از هر پستی که این محصول در آن تگ شده بود پاک می شود و آمار مربوط به آن تگ و برچسب نیز از بین خواهد رفت.

ویرایش تگ یا برچسب

  • به پستی که در آن تصویری را تگ کرده اید بروید
  • روی (Android) or (iPhone) کلیک کنید
  • گزینه ” ویرایش” را انتخاب کنید
  • روی کلیک کنید
  • حال تگ را بگیرید و به جایی که می خواهید بکشید
  • گزینه ” انجام شد” را انتخاب کنید.

پاک کردن تگ

  • به پستی که در آن تصویری را تگ کرده اید بروید
  • روی (Android) or (iPhone) کلیک کنید
  • گزینه ” ویرایش” را انتخاب کنید
  • روی کلیک کنید
  • حال تگ را بگیرید و پاک کنید و تگ از بین می رود
  • گزینه ” انجام شد” را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید :

  • اگر یک محصول را از کاتالوگی که برای فروش در اینستاگرام استفاده می کنید پاک کنید کلیه تگ ها مربوط به آن از هر پست اینستاگرامی که محصول در آن تگ شده است نیز پاک می شود. همچنین آمار مربوط به آن تگ نیز از بین خواهد رفت
  • اگر نوع کاتالوگی را که در فروش اینستاگرام استفاده می کردید تغییر بدهید تگ های محصولات به ان کاتالوگ از بین نمی روند، پاک نخواهند شد و تغییر نخواهد کرد. شما میتوانید کاتالوگی را که میخواهید تغییر دهید برای این کار به قسمت ” خرید”  از قسمت ” تنظیمات” در اپ اینستاگرام بروید.

این ابزار در حال حاضر در کشورهای زیر موجود می باشد: ایالات متحده، انگلستان، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، سوئد، هلند، آرژانتین، مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، پورتوریکو، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرو، اروگوئه، پاراگوئه ، مالت، اکوادور، پاناما، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، جمهوری دومینیکن، بلیز، کره و ژاپن.

شما می توانید میزان کلیک و مشاهده را از طریق اطلاعات پستهایی که در آن محصولات را تگ و برچسب گذاری کرده اید ببینید. به خاطر داشته باشید که اگر محصول برچسب دار و تگ شده را از پست حذف کنید، شما آمار مربوط به آن محصول را از دست خواهید داد. اگر محصول را از کاتالوگ خود حذف کنید،  برچسب محصول پاک خواهد شد و شما آمار مربوط به محصول را در کل پست هایی که محصول را گذاشته اید از دست خواهید داد.

دسترسی به آمار

اگر روی ” مشاهده آمار” کلیک کنید پایین تصویر در پست تان، کلیه آمارهای تجاری خود را مشاهده خواهید کرد.

فیلتر پست ها براساس شاخص

ابزار آماری ما به شما این امکان را می دهد که پست های فروش خود را بر مبنای بیشترین فروش یا سایر شاخص ها مرتب کنید. برای مرتب سازی بر مبنای شاخص های مختلف به صورت ذیل عمل کنید:

  • به پروفایل تجاری خود بروید
  • روی در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید
  • روی ” مشاهده بیشتر” در بخش پست ها کلیک کنید
  • روی ” سرفصل صفحه بعدی” کلیک کنید

حال می توانید پست هایی که محصولات تگ شده و برچسب دار دارند بر مبنای شاخص های مختلف فیلتر کنید

این ابزار برای کسب و کارهای تائید شده در کشورهای زیر در دسترسی می باشد: ایالات متحده، انگلستان، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، سوئد، هلند، آرژانتین، مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، پورتوریکو، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرو، اروگوئه، پاراگوئه ، مالت، اکوادور، پاناما، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، جمهوری دومینیکن، بلیز، کره و ژاپن.

اگر متوجه تهدید بالقوه ای در مورد خط مشی تجاری ما مشاهده شود، ما تگ و برچسب گذاری محصول را از شما می گیریم یا با تاخیر کار انجام خواهد شد. معمولا ، فرآیند بررسی چند ثانیه طول می کشد اما گاهی اوقات ما باید جزئیات بیشتری از محصول را بررسی کنیم که باعث می شود طولانی تر شود.

اگر تگ گذاری و برچسب زدن محصولات در حالت انتظار باشد یعنی چه؟

محصول در مغازه یا کاتالوگ بررسی شده است. و شما می توانید برچسب و موقعیت آن را ببینید اما مردمی که پست شما را می بینند تگ محصول را نخواهند دید تا وقتی که تائید شود. هر محصول یک فرآیند جداگانه تا دریافت تائید را طی می کند بنابراین ممکن است که فرآیند محصولات دیرتر یا زودتر نسبت به همدیگر تمام شود.

اگر تگ گذاری و برچسب محصولات تائید نشد یعنی چه؟

این یعنی اینکه محصول موجود در مغازه یا کاتالوگ با خط مشی ما در تضاد هست پس لازم است تا محصولی را که می خواهید تگ کنید بررسی نمائید و مطمئن شوید که با خط مشی تجاری ما منطبق است.

این ابزار در حال حاضر در کشورهای زیر در دسترس می باشد: یالات متحده، انگلستان، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، سوئد، هلند، آرژانتین، مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، پورتوریکو، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرو، اروگوئه، پاراگوئه ، مالت، اکوادور، پاناما، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، جمهوری دومینیکن، بلیز، کره و ژاپن.

در حال حاضر خرید در اینستاگرام، کاتالوگ های موجود در مدیریت کسب و کار یا مغازه های فیس بوکی را حمایت می کند. شما می توانید در بخس ” مدیریت کسب و کار” کاتالوگ ها را ایجاد یا مدیریت نمائید یا اینکه به صفحه فیس بوک خود بخش مغازه را اضافه کنید. اگر شما ” shopify” یا ” bigcommerce” را استفاده کنید، شما می توانید از طریق این پلت فرم ها به سرعت مغازه خود را در فیس بوک به صورت مستقیم ایجاد کنید. با طی مراحل ذیل ، پروفایل تجاری شما جهت دسترسی به ابزارها بررسی خواهد شد. معمولا این فرایند چند روز طول می کشد اما گاهی اوقات لازم است تا جزئیات بیشتر بررسی شوند که طولانی تر می شود.

برای استفاده از مغازه در فیس بوک از طریق Shopify or BigCommerce:  به صورت ذیل عمل کنید:

۱-اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما و کالاهای فیزیکی مطابق با توافقنامه های معاملاتی و خط مشی تجاری  است  و در یکی از کشورهایی که در بالا ذکر شده است موجود است و در اینستاگرام پروفایل تجاری دارید.

۲-یک Shop در فیس بوک از طریق Shopify یا BigCommerce اضافه کنید

۳-اطمینان حاصل کنید که حساب فیس بوک  به Shopify و BigCommerce  وصل شده است و همان حساب به پروفایل تجاری شما در اینستاگرام متصل است.

برای اضافه کردن بخش فروشگاه در صفحه فیس بوک خود:

  1. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما و کالاهای فیزیکی مطابق با توافقنامه های معاملاتی و خط مشی تجاری می باشد. و این کالا در یکی از کشورهای ذکر شده موجود است و همچنین پروفایل شما در اینستاگرام تجاری است.
  2. بخش فروشگاه را در صفحه فیسبوک خود اضافه کنید. توجه: فروشگاه های ایجاد شده در صفحات فیس بوک که دارای محدودیت های کشور یا سن هستند پشتیبانی نمی شوند. گزینه پیام برای خرید نیز پشتیبانی نمی شود.

توجه : مغازه هایی که در صفحات فیس بوک دارای محدودیت سنی یا کشوری باشند حمایت نمی شوند. گزنیه های خرید هم حمایت نمی شوند.

برای استفاده از کاتالوگ در قسمت مدیریت کسب و کار به صورت ذیل عمل کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که کالاهای با ” توافق معاملات” و” خط مشی های تجاری” منطبق است و در یکی از کشورهایی که در بالا گفته ایم موجود است و شما هم پروفایل تجاری در اینستاگرام دارید.
  • به قسمت مدیریت کسب و کار که در صفحه فیس بوک دارید و به حساب اینستاگرام تجاریتان وصل است بروید. اگر مدیریت کسب و کار فقط به صفحه فیس بوک دسترسی داشته باشید کار نخواهد کرد. توجه کنید که شما نمی توانید مالکیت صفحه را به یک مدیر کسب و کار دیگر منتقل کنید. اما اگر کسب و کاری ان صفحه را حذف کرد در نتیجه می تواند به یک کسب و کار دیگر اضافه شود. برای افزودن صفحه، شما باید ادمین صفحه باشه. اگر ادمین صفحه نیست باید درخواست دسترسی به ان را بکنید.
  • از حساب مدیریت کسب و کارتان ، یک کاتالوگ جدید ایجاد کنید یا کاتالوگ موجود ی را که می خواهید در قسمت مغازه اینستاگرام استفاده کنید مشخص نمائید. توجه : حساب مدیریت کسب و کار باید یا کاتالوگ را داشته باشد یا به کاتالوگ دسترسی داشته باشد. اگر کاتالوگی که می خواهید استفاده کنید در یک حساب دیگر باشد مطمئن شوید که دو حساب با هم شریک هستند.

این مسائل را همیشه به خاطر بسپارید :

  • اگر یک محصول را از کاتالوگ فروش اینستاگرام حذف کردید، تگ مربوطه نیز از پست های اینستاگرامی که محصول را در آن تگ کرده اید حذف خواهد شد. کلیه اطلاعات اماری مربوط به محصول را هم از دست خواهید داد.
  • اگر کاتالوگی را که در مغازه اینستاگرام استفاده می کنید تغییر دهید و به کاتالوگ دیگر بروید ، برچسب های محصولات موجود حذف نخواهند شد ، پاک نخواهند شد و تغییر نخواهند کرد. شما می توانید کاتالوگی را که بابت محصولات استفاده می کنید تغییر دهید و به یک کاتالوگ دیگر بروید برای این کار به قسمت ” خرید و فروش یا همان شاپینگ ” در بخش تنظیمات اپ اینستاگرام مراجعه کنید.
  • اگر محصول شما تمام شده بود و در انبار نباشد، تگ های مربوطه حذف خواهند شد. در حال حاضر در صورت موجود شدن کالا در انبار، تگ های مربوطه ظاهر نمی شوند.

اگر حساب شما تائید شده باشد، یک پیام و اعلان در پروفایل تجاری اینستاگرام دریافت خواهید کرد .

این ابزار فقط در کشورهای ذیل در دسترس می باشد : یالات متحده، انگلستان، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، سوئد، هلند، آرژانتین، مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، پورتوریکو، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرو، اروگوئه، پاراگوئه ، مالت، اکوادور، پاناما، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، جمهوری دومینیکن، بلیز، کره و ژاپن.

قبل از اینکه شروع کنید مطمئن شوید که :

  • حساب شما برای معاملات تائید شده است
  • شما روی پروفایل تجاری ” تنظیمات برچسب ” را انجام داده اید.
  • آخرین نسخه اینستاگرام را دارید.

اگر شما پیش نیازهای بالا را انجام داده اید و پیام ” هیچ محصولی پیدا نشد” را بعد از ” تگ محصولات” باز می بینید به دستورات ذیل عمل کنید:

  • اگر از مغازه در فیس بوک استفاده می کنید و از طریق دو نرم افزار Shopify or BigCommerce عمل کرده اید: مطمئن شوید که حساب فیس بوک تان که به پلت فرم وصل شده است دقیقا همانی است که به اینستاگرام نیز وصل شده است.
  • اگر از بخش مغازه در صفحه فیس بوکتان استفاده می کنید : مطمئن شوید که صفحه فیس بوک به درستی به حساب تجاریتان وصل شده است. مغازه هایی که روی صفحه فیس بوک ایجاد شده اند در صورت داشتن محدودیت سنی یا کشوری حمایت نمی شوند و گزینه خرید نیز در آنها حمایت نمی شود.
  • اگر از کاتالوگ در مدیریت کسب و کار استفاده می کنید : مطمئن شوید که مدیریت کسب و کار صاحب همان صفحه ای است که به پروفایل تجاری اینستاگرام وصل شده است (مالکیت با دسترسی فرق می کند). مدیریت کسب و کار همچنین با ید صاحب کاتالوگ باشد یا به آن دسترسی داشته باشد. شما نمی توانید مالکیت صفحه را به یک مدیریت کسب و کار دیگر منتقل کنید اما اگر مدیریت کسب و کار اولی صفحه را حذف کند می توانید به مدیریت بعدی اضافه کنید. برای افزودن صفحه ، شما باید ادمین صفحه باشید . اگر شما ادمین صفحه نباشید باید تقاضای دسترسی نمائید.

برای دانستن بیشتر در این مورد که ما چه اطلاعاتی میگیریم و چگونه استفاده می شود بخش ” خط مشی داده ها” را مشاهده کنید.

قوانین GDPR در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ اجرایی گردید و  در کل اروپا اجرایی می باشد. این قوانین به کل شرکت ها ( فارغ از اینکه در کجا هستند) اما در اروپا فعالیت می کنند و به داده های اروپایی ها دسترسی دارند اعمال می شود.

با اینکه بسیاری از قوانین بر مبنای همان قوانین اروپا می باشد اما GDPR ، دایره بیشتر، دقیق تر و جرایم سنگین تری دارد. برای مثال برای استفاده از بعضی از داده ها و استفاده از آنها باید به حریم خصوصی افراد احترام بگذاریم .

کسب و کارهایی که در اینستاگرام تبلیغ می کنند و کمپانیهای فیس بوک می توانند از پلت فرم ها و راه حل ها ما همانطور که امروزه استفاده می کنند ادامه دهند. هر شرکت مسئولیت تطبیق قوانین داخلی خود با GDPR را دارد. و آنها مسئول کل سیستم می باشند.