تدوین استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی

/, صنعت ساختمان, کسب و کار, مقالات/تدوین استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی

تدوین استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی

وجود یک راهبرد و استراتژی مناسب بازاریابی به شما برای رشد کسب و کارتان کمک می کند. باید یک استراتژی تدوین کنید که مزیت رقابتی برای شرکت شما ایجاد بکند و روی بخش هایی که در حال توسعه و رشد هستند متمرکز شوید.

شرایط بازار در بخش های مختلف ساخت و ساز با هم متفاوت است. نرخ رشد در بخش های مختلف همانند مسکونی، عمومی، خرده فروشی، مهندسی عمران و ساختمان های اداری با هم متفاوت می باشد. استراتژی شما باید فرصت هایی را که در بازسازی ساختمان های موجود است و نیز درنظر گرفتن پروژه های جدید در نظر بگیرد.

استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی

۱- تمرکز بر بخش های ساختمانی که در حال رشد هستند. بر طبق تحقیقات IBISWORLD، فرصت های درآمد با رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های تجاری افزایش می یابد. پایش روندهای اقتصادی و بررسی تحقیقات بازار صنعت می تواند به شما این اطمینان را بدهد که آیا استراتژی شما منطبق بر محیط و در راستای محیط کسب و کار هست یا خیر.

۲- بدنبال فرصت هایی در بازارهای نیش (خاص) باشید که با مهارت های خاص شما همخوانی دارد. به گزارش مجله کسب و کار ساختمان، شرکت هایی که سرویس های خاص پیشنهاد می دهند دو برابر بیشتر از شرکت هایی که در زمینه عمومی فعالیت می کنند در مزایده ها برنده هستند. تخصص یعنی اینکه شما برای یک سرویس خاص یا یک کار ویژه رقبای کمتری دارید و می توانید به عنوان یک متخصص در این بخش خود را معروف نمائید.

۳- تجزیه و ترکیب نقاط قدرت و ضعف شرکت و تدوین یک برنامه برای مواجه با نقاط ضعف. از این تجزیه و تحلیل برای مشخص شدن فرصت ها و تهدیدهای موجود در صنعت استفاده کنید. این امر به شما این امکان را می دهد که پروژه های سودآورتری را بدست آورید. توانایی خود را با سایر رقبا بسنجید تا بتوانید معیارهای توسعه کسب و کار را فراهم کنید.

بازاریابی دهان به دهان چیست ؟ حتما بخوانید : تبلیغات و بازاریابی ویژه حوزه صنعت ساختمان

 

۴- شناسایی عوامل تمایز (متفاوت کننده) شرکت و کسب و کار . در یک مناقصه رقابتی، تاکید بر عوامل مهم پروژه مثل سرعت تکمیل، استفاده از تکنیک ها، مواد یا طراحی های خلاقانه یا مواد و تکنیک های پایدار بسیار موثر است. ارزش ها را به مشتریان نشان بدهید تا تصمیم گیری صرفا بر اساس قیمت را کنار بگذارد.

۵- ایجاد یک وب سایت موثر: قبل از انتخاب یک لیست کوتاه از تامین کنندگان بالقوه، اطلاعات جامع را به مشتریانی که تحقیقات اولیه انجام می دهند بدهید. در وب سایت به تجربه شرکت، زمینه های تخصص و قابلیت خود اشاره کنید. بر مهارت و تجربه نیروی کاری خود تاکید کنید و جزئیات تمام پروژه های موفق را قید کنید.

استراتژی تبلیغات حتما بخوانید : استراتژی های تبلیغات و ارتقاء صنعت ساخت و ساز

 

۶- یک برنامه ارتباطی را برای هدف قراردادن مشتریان موجود و آینده طراحی کنید. خبرنامه الکترونیکی منتشر کنید تا مشتریان شما را در مورد اتفاقات شرکتتان بروز نگاه دارد. با پروژه های انجام شده رابطه خود را حفظ کنید تا مطمئن شوید که در لیست کوتاه تامین کنندگان (Vendor List) آن قرار دارید. مطمئن شوید که چشم انداز پروفایل شرکت به روز می باشد. مناقصه یا اعلام پروژه های جدید را همواره تحت نظر داشته باشید. یک فایل آماده برای معرفی شرکت و توانایی های آن برای مناقصات همواره اماده داشته باشید.

ثبت ديدگاه

16 + سیزده =