مرغ مگس خوار چه تاثیری بر سایت ما دارد

الگوریتم جستجو یک اصطلاح فنی است . هدف الگوریتم ها مرتب سازی میلیاردها صفحه ی وب است ، تا با این مرتب سازی بتوان بهترین نتیجه ی ممکن را به کاربر نمایش دهد . مرغ مگس خوار نام الگوریتم جستجوی  گوگل است ، که گوگل از آن برای نمایش نتایج بهتر ، استفاده می کند .

مرغ مگس خوار چگونه الگوریتمی است ؟

مرغ مگس خوار کوچکترین پرنده ی دنیا است. از ویژگی های بارز این نوع پرنده می توان به سرعت و دقت آن اشاره کرد. این پرنده به قدری سریع بال می زند که چشم انسان قادر نیست بال های او را ببیند. اما این سرعت به معنی این نیست که دقت پایینی دارد، اتفاقاً این پرنده قادر خواهد بود، بسیار دقیق و یکنواخت در آسمان پرواز کند و هر زمان هم که اراده کند می تواند به عقب برگردد.

روش این الگوریتم بدین صورت است که بر روی مفهوم عبارت جستجو شده کار می کند. بدین صورت که ابتدا برای کلمه مورد نظر مترادف پیدا کرده سپس از طریق آن به هدف جستجوی مخاطب دست پیدا خواهد کرد و بهترین نتایجی را که می تواند مخاطب را راضی نگه دارد به او ارائه می دهد. گوگل سعی بر آن دارد تا با این الگوریتم بتواند علاوه بر سرعت در جستجوی صفحات ، با دقت بهترین نتیجه را برای کاربران به همراه داشته باشد .

گوگل گفته است که الگوریتم مرغ مگس خوار توجه بیشتری به کلمات هر جست و جو می کند، و تمام جمله و معنی آن را در نظر می گیرد. الگوریتم مرغ مگس خوار مانند الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن تنها تغییراتی در الگوریتم اصلی موتور جست و جوی گوگل نیست، بلکه  یک موتور کاملا جدید است که هم بخشی از آن جدید است و هم بخشی از الگوریتم قدیمی را استفاده می کند و به گفته گوگل به شکلی سازماندهی شده، که به طور کامل نیاز های جست و جوهای امروزی را برطرف می کند.

الگوریتم پاندا چیست حتما بخوانید : پاندا وارد میشود

نقش الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟

۱- بررسی عبارات جستجو شده

هنگامی که عبارتی توسط کاربر در گوگل جست و جو می شود اما نتیجه دلخواه خود را پیدا نمی کند معمولا عبارت جست و جو شده را تغییر می دهد . در این زمان الگوریتم مرغ مگس خوار برخی لینک ها را از نتایج حذف کرده و برخی دیگر را با تغییر تیتر و توضیحات آنها نمایش می دهد به این دلیل که ممکن است اطلاعات وارد شده توسط مدیر وب سایت برای کلیک کاربران مفید نباشد در صورتی که کاربر به دنبال همان صفحه می گردد .

۲- بررسی توضیحات

توضیحات نمایش داده شده درباره وب سایت بستگی به عبارت جست و جو شده توسط کاربر دارد . به عبارتی دیگر اگر کلمات جست و جو شده در توضیحات متا وجود نداشته باشد ولی در محتوای آن به خوبی نوشته شده باشد گوگل به صورت خودکار بخشی از متن را که کاربر به دنبال ان می گردد به عنوان توضیحات وب سایت نمایش می دهد و حتی در برخی از موارد تیتر مطالب را نیز ممکن است کمی تغییر دهد .

۳- عنوان و محتوا

عنوان و محتوای صفحه اهمیت بسیار بالایی دارد و گوگل با توجه به چگالی کلمات  کلیدی به کار رفته در متن شما می تواند موضوع آن را به طور تقریبی حدس بزند و در صورتی که تیتر انتخاب شده برای متن توسط شما با موضوع همخوانی نداشته باشد مرغ مگس خوار آن را بازنویسی می کند تا شانس شما برای دیده شدن افزایش یابد.

۴- بررسی رفتار کاربران

از دیگر کارهای این الگوریتم تحلیل رفتارهای کاربران هنگام مشاهده نتایج گوگل در یک عبارت خاص است . به عنوان مثال اگر سایت شما در رتبه سوم نتایج جست و جو شده در گوگل برای عبارتی باشد ولی درصد بالایی از کاربران سایت شما را نسبت به سایت های اول و دوم ترجیح دهند خود به خود بعد از مدتی وب سایت شما به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می کند.

۵- گراف دانش

مخزنی از اطلاعات که به آن لقب گراف دانش (Knowledge Graph) داده‌اند در حال اضافه کردن مفاهیم و جزئیات سودمند به جدولی از لینک‌هاست که به گوگل سرویس می‌دهد. از این فناوری می‌توان برای جستجو درباره افراد خاص، اماکن یا همه آن چیزهایی که شما به‌دنبال آن هستید، استفاده کرد. موضوعی که در مورد نمودار دانش گوگل مطرح است این است که گوگل معتقد است اطلاعاتی که شما به دنبال یافتن آن هستید به طور حتم در نتایج موتور جستجوی گوگل قابل دسترس است و یا حداقل نزدیک به آنها است .

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل از گراف دانش گوگل گرفته شده. که نتایج عادی جستجوی گوگل را با گراف دانش گوگل تلفیق می نماید. جدا از یافتن کلمات کلیدی مهم در متن جستجو شده توسط کاربران، آن تمام جمله را در نظر می گیرد و نزدیکترین نتایج را معرفی می نماید

الگوریتم های گوگل کدامند و چه تاثیری در سئو سایت دارند حتما بخوانید : الگوریتم های گوگل و نقش آنها درسئو سایت

تاثیرات مرغ مگس خوار بر موفقیت سئوی سایت

هر وبسمتر، به دنبال جذب کاربر بیشتر به سمت سایت خود است. البته نه کاربرانی که سریعا سایت را ترک می کنن بلکه کاربر باید مدتی در سایت بماند تا گوگل بتواند برای ان صفحه از سایت رتبه بندی را انجام دهد. بنابراین تمام اقدامات سئو، در نهایت باید به جلب رضایت کاربر منتهی شود تا منجر به افزایش رتبه سایت شود. در این میان نه تنها وبمسترها باید تمام توجه خود را به بهینه سازی سایت معطوف کنند بلکه خود گوگل هم با راه اندازی الگوریتم هایی، به کمک کاربران می آید و در این میان، الگوریتم مرغ مگس خوار، با هدف کمک به کاربر برای رسیدن به نتایج بهتر راه اندازی شده است.

 

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید