گوگل ترندز و سئو

استفاده از گوگل ترندز در سئو

اگر از کاربران بلوط آی تی باشید حتما  گوگل ترندز از سیر تا پیاز را خوانده اید و با این ابزار آشنایی مقدماتی را پیدا کرده اید . ( امیدوارم از آن مقاله را خوانده و از آن لذت برده باشید. ) ولی برای آن دسته از دوستانی که تازه به جمع ما پیوشته اند توضیح مختصری در مورد این ابزار میدهم و بعد به بحث در مورد امکانات و اهمیت بیشتر گوگل ترندز میپردازم .

گوگل ترندز (Google Trends) یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل است. در حقیقت، ابزار گوگل ترندز میزان افزایش و کاهش تمایل جست و جو کنندگان به کلمات کلیدی جست و جو شده در گوگل رو نمایش میدهد. البته در ابتدا گوگل یک ابزار به اسم گوگل اینسایت نیز داشت که برای تحقیق در کلمات کلیدی استفاده می شد ولی به مرور زمان با گوگل ترندز ادغام شد.

این ابزار مانند چاقوهای همه کارهعمل میکند و مورد علاقه سئوکارها می باشد. در حقیقت گوگل ترندز یکی از بهترین و متنوع ترین ابزارهای موجود برای سئو است. اگه شما فقط می توانستید از یک ابزار سئو برای توسعه کمپین بازاریابی اینترنتی استفاده کنید، این محصول یک رقیبت جدی خواهد بود.

با وارد کردن کلمه ی کلیدی مورد نظر در گوگل ترندز می توانیند اطلاعات مربوط به آن را در یکنمودار مشاهده کنید. محور افقی نمودار نشان دهنده زمان و محور عمودی محبوبیت و تکرار آن کلمه کلیدی است.

کار با گوگل ترندز:

در کار با گوگل ترندز چهار گزینه نوع جست و جو ، منطقه ، بازه زمانی و دسته بندی موضوعی را با دقت انجام دهید . این فیلترگذاری در به دست آمدن نتایج بهتر و دقیق تر به شما کمک قابل توجهی میکند

با گذاشتن علامت “به اضافه” بین واژه هایی که می خواید جست و جو کنید دارید به گوگل می فهمانید که گروه جست و جو شما هرچیزی مربوط به سایت و طراحی آن است .

گوگل همچنین بیشترین جست و جوها و تاپ چارت ها را در گوگل ترندز نمایش می دهد ، جست و جوهای برتر روز و همچنین جست و جوهای محبوب را براساس دسته بندی قرار می دهد.

چگونه از اطلاعات بدست آمده برای سئو استفاده کنیم ؟

نباید فراموش کرد که دانستن تمام اطلاعات بدست آمده در سرچ های گوگل ترندز بسیار مفید است ولی این موارد وقتی برای شما کاربردی میشوند که بدانید چگونه از این اطلاعات برای سئو استفاده کنید . پس بیاید با هم بیشتر بررسی کنیم :

جست و جوی کلمات کلیدی:

از آنجایی که گوگل ترندز تعداد جست و جوهای واقعی رو ارائه نمی دهد ، بهتر است  از  برنامه های دیگر مثل Keyword Planner برای آگاهی بیشتر از تعداد جست و جوی کلمات کلیدی استفاده شود. گوگل ترندز در طول زمان یک سطح نسبی از علاقه را برای استفاده از عبارت کلیدی احتمالی نشان می دهد. همچنین به شما اجازه می دهد تا میزان علاقه در میان عبارات هدف را مقایسه کنید.

با این روش میتوان اطلاعات مفید برای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی خود برنامه ریزی کنیم . و بهترین گزینه ها را انتخاب کنیم .

حتما بخوانید : کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو

جست و جو با هدف حوزه جغرافیایی:

گوگل ترند می تواند داده های مرتبط با جستجو را بر اساس هر ناحیه تقسیم بندی می کند. . پس می توانید ببینید در چه شهری چه واژه ی کلیدی از بقیه محبوب تر است و بیشتر جست و جو میشود . اگه شما هم امتحان کنید می بینید که موضوع طراحی سایت در همه ی شهرهای ایران زیاد جست و جو شده است.

News Jacking :

فرایندی است که با قرار دادن اطلاعات و ایده های خود در آن می توانید پوشش رسانه های اجتماعی را برای خود یا برای کسب و کارتان بدست آورید. اگر بحثی داغ برای یک موضوعی مشخص وجود نداشته باشد، می توانید آن را برای New Jacking ایجاد کنید.در حقیقت شما به دنبال کشف اخبار داغ در مورد حوضه ی کاری خودتان هستید.  با بررسی در مورد آن می توانید یک تاپیک جدیدی در این زمینه ایجاد کنید. با این کار می توانید ترافیک بیشتری کسب کنید.

فرمول New Jacking :

انتخاب یک موضوع داغ

نوشتن و تهیه ی مطالبی در مورد آن و انتشار آن در وب سایت خود(از هشتگ استفاده کنید و توییتش کنید)

توییت کردن آن

روی تراژدی ها و مسائل غم انگیز سرمایه گذاری نکنید

تولید محتوا:

Top Chartها یا نمودارهای برتر، منبع کاملی برای توسعه ی ایده های محتواهای مورد علاقه افراد هستند. ابتدا تنظیم فیلتر ها را بر روی ۷ روز اخیر انتخاب کنید و سپس عبارت مورد نظرتان را جست و جو کنید. اگر در زیر نتایج  رتبه بندی ها واژه ی breakout ظاهر شد، می توان فهمید که جست و جوی شما برای آن عبارت بیش از ۵۰۰۰ درصد رشد داشته است.

حتما بخوانید : تولید محتوا و اهمیت آن در سئو

گوگل ترندز ابزراری است که با کمک آن میتوان سئوی سایت خود را بالا برد

محتوای تصویری:

زمانی که در گوگل ترند جستجو را بر اساس پارامتر یوتیوب تنظیم کنید به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد . جالبه بدونید که واژه ی “poop ” اولین جست و جو است وقتی یوتیوب رو در گوگل ترندز جست و جو کنید . واژه عجیبیه و شاید هیچ وقت فکرشم نمی کردید چنین کلمه ای بالاترین میزان جست و جو رو به خودش اختصاص بده..در همین جا به اهالی ایالت کالیفرنیا در امیرکا تبریک می گوئیم که حجم جستجوی صد در صدی برای کلمه کلیدی ویدئوهای چرت و پرت را از آن خود کرده اند.

شما هم این کار راحتی به عنوان سرگرمی توی خانه می توانید انجام دهید و قطعا نتایج جالبی را بدست خواهید آورد . برای این مراحل زیر را انجام دهید :

وارد سایت گوگل ترند شوید.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.

پارامتر Web search را به YouTube تغییر دهید.

حالا نتایج به دست آمده را مرور کنید.

این اطلاعات نیز برای بهینه سازی فایل های ویدئویی مفید خواهد بود. چرا که با کمک آن میتوان نتایج زیر را به دست آورد :

انتخاب یک عنوان جذاب و عالی

استفاده از تگ های مناسب

بهینه سازی توضیحات ویدئو

لینک بیلدینگ (لینک سازی) :

لینک ها هنوز هم اصلی ترین روش برای به دست آوردن رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هستند. با ایجاد محتوایی که افراد به دنبال آن هستند، می توانید لینک های بسیاری به دست آورید. زمانی که می خواهید نتایج حاصل از بازاریابی محتوای خود را بسنجید، لینک، معیار اندازه گیری موفقیت است.پس لینک ها معیار موفقیت تلاش های بازاریابی اینترنتی شما محسوب می شوند.از امروز شروع کنید .شما میتوانید با ایجاد محتواهای پر طرفدار، لینک های زیادی دریافت کنید.

حتما بخوانید ؟ بک لینک چیست و اهمیت آن در سئو

حالت های مختلف نوشتن:

در گوگل ترندز میتوان حالات مختلف عبارات و کلمات را مورد بررسی قرار داد . با این کار میتوان از نوع استفاده از این کلمات کلیدی برای خود انتخاب بهتری داشته باشیم . در این روش میشود علاوه بر اینها چند کلمه را با هم و یا جداگانه بررسی کرد و نمودار آنها را مشاهده کرد .

نظارت بر برند:

گوگل ترندز فقط برای کسب و کارها یا برندهای معروف با میزان جست و جوی کافی مناسب است . مانیتورینگ هم برای برند سازی مفید است و حجم جست و جوی بالایی دارد. نتایج سه مورد از بین چهار رقیبی که وجود دارد نشان داده اند که نوسان چندانی وجود ندارد و ثابت است.

کوئری های مشابه:

در این بخش موضوعات و مقیاس جست و جوی کلماتی که با واژه یا عبارت شما در ارتباط هستند و جست و جو شدن نمایش داده میشود. حداکثر پیشنهادات در این بخش ۲۵ عبارت است.

یکی دیگه از مزیت های related queries این است که علاقمندی و عبارت های جست و جو شده کاربران را در بازه ی زمانی مختلف مشخص میکند. شما می توانید در بازه زمانی معین سطح علاقمندی کاربران به موضوعات سایتتان را بررسی کنید تا در زمان مناسب بتوانید از کلمات کلیدی پر مخاطب برای بالا بردن بازدید سایتتان استفاده کنید.

شاخص های top , rising :

این دو مورد یکی دیگه از مشخصه های کوئری های مشابه است. Rising مشخصه کوئری هایی است که روند رو به رشدی دارد و در این مورد تنها درصد رشد محبوبیت کلمه نمایش داده میشود. اما Top محبوبیت کوئری ها با توجه به ترتیب جست و جو است، در این دسته بندی میزان محبوبیت بین ۰تا ۱۰۰ است.

 همانگونه که گفتیم این نکته را فراموش نکنید . آماری که گوگل ترندز به شما نمایش میدهد کاملا نسبی است . شرکت گوگل نیز خود این مورد را اعلام کرده و گفته آماری که نشان داده میشود غیر مطلق و عدد ها نرمال سازی شده اند . ولی با تمام این موارد گوگل ترندز در بهینه سازی سایت و نمره سئو سایت شما میتواند به شما کمک شایانی کند .اگر هنوز درباره آموزش سئو و آموزش بازاریابی دیجیتال به نتیجه نرسیده اید، می توانید آن را با ما در میان بگذارید. کارشناسان صبور ما در بلوط آی تی همواره آماده پاسخگویی رایگان به شما کاربران عزیز می باشند .

با ما همراه باشید

بلوط آی تی

 

ثبت ديدگاه

16 − پانزده =