ایموجی چیست ؟

ایموجی (Emoji) به تصاویر کوچکی گفته می‌شود که معمولا در ارتباطات متنی، صفحات وب و شبکه‌های اجتماعی برای بیان یک حالت، مفهوم، موجودیت و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اصطلاح از زبان ژاپنی گرفته شده است و به معنای “کاراکتر تصویری یا Picture Character” می‌باشد که بعدها در سراسر جهان گسترش یافت.ایموجی، سریع ترین زبان در حال رشد در جهان است که این روزها استفاده از آن بسیار متداول شده است و گاهی به جای واژه های معمول در مکالمات هم استفاده می شود. 

اینفوگرافی میزان محبوبیت ایموجی ها

اینفوگرافی زیر محبوب ترین ایموجی ها و پر استفاده ترین نوع آنها را در کشورهای مختلف دنیا نشان میدهد .

اینفوگرافی میزان محبوبت ایموجی ها در سراسر دنیا

تاثیر ایموجی در نتایج جست و جو

ایموجی ها به شما کمک می کنند تا از سایر سایت ها متمایز شوید و با این کار یک قدم از دیگر رقیبان خود جلوتر خواهید افتاد، چرا که زمانی که کسی در گوگل کلمه کلیدی را جست و جو می کند اگر در عنوان مطلب ایموجی را مشاهده نماید می تواند جذب کننده باشد و کاربر را به سمت خود بکشاند. برای مثال فکر کنید شما در مورد پیتزا جست و جو کرده اید حال سایتی که مطلبی جذاب همراه با ایموجی هایی مثل ? ، ? و … را داشته باشد قطعا برای شما جذاب تر خواهد بود.

همچنین این مسئله به قدری دارد پیشرفت می کند که شما می توانید حتی با قرار دادن یک شکلک و جست و جوی آن، صفحاتی را که از آن شکلک ها استفاده کرده اند را مشاهده نمایید.

استفاده از ایموجی‌ها در اسنپیت گوگل ( یا متا تگ توضیحات )

حالا که با نقش ایموجی‌ها در افزایش نرخ کلیک سایت خود در گوگل آشنا شدید، وقت آن رسیده که نکاتی برای استفاده از ایموجی‌ها را به شما بگوییم.

در درجه اول، دقت داشته باشید که در جای درستی از اموجی‌ها استفاده کنید. برای یک کسب و کار رسمی، شاید اصلاً استفاده از اموجی‌ها درست نباشد و فقط مخاطب را دلسرد کند. اما فرض کنیم که شما یک سایت مرتبط با حیوانات دست‌آموز دارید و یک مقاله در مورد تربیت سگ‌ها نوشته‌اید. قطعاً در چنین جایی، استفاده از یک ایموجی سگ باعث می‌شود که مخاطبان علاقه بیشتری به اسنیپت شما نشان دهند و کلیک روی آن بیشتر شود. در واقع، حرف ما این است که هنگام استفاده از ایموجی‌ها، به مخاطب خود فکر کنید و ببینید که آیا او این کار را دوست خواهد داشت یا نه.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد اموجی‌ها، به نوعی اسپم کردن محسوب می‌شود و خود گوگل به صورت خودکار اکثر آنها را حذف خواهد کرد. پس نهایتاً به استفاده از ۳ ایموجی بسنده کنید و بی‌خود شور موضوع را در نیاورید. یک نکته جالب در همین زمینه، این است که گوگل معمولاً ایموجی‌های موجود در توضیحات یک اسنیپت را راحت‌تر از ایموجی در عنوان نمایش می‌دهد.

تاثیر گذاری ایموجی ها در سئو سایت

نرخ کلیک و یا همان CTR از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی یک سایت به حساب می آید و قرار دادن ایموجی ها می تواند این نرح را بالا برده و موجب افزایش تعداد بازدید شود. پس می توان از این امکان استفاده بهینه ای در جهت رشد سایت خود کرد. برای استفاده کردن از آن ها می توانید در درجه اول در عنوان مطالب، در متای توضیحات و محتوای مطلب خود به کار ببرید. اما نکته ای که وجود دارد استفاده صحیح از آن می باشد.

استفاده کردن از ایموجی ها نباید صرفا برای زیبایی مطالب باشد! باید از این شکلک های بامزه در جای صحیح خود و مرتبط با موضوع آن استفاده کرد. برای مثال می توان هنگامی که برای یک رستوران مطلب نوشته می شود از ایموجی های غذا استفاده کرد و یا در قسمت تماس با از تلفن، در قسمت درباره ما از شکلک های مردمی و … استفاده کرد.

استفاده کردن از اموجی ها از نظر گوگل نیز کار صحیحی بوده و آن را می پسندد اما بازهم لازم است تکرار کنیم که باید از شکلک های مرتبط استفاده کنید و استفاده کردن از شکلک های نامرتبط می تواند بعد ها برای سایت شما عواقب بدی داشته و گوگل با آن ها برخورد نماید.

فراموش نکنید

قطعاً استفاده از ایموجی در عنوان صفحه، متاتگ توضیحات و حتی تبلیغات گوگل ادورز می‌تواند در جلب توجه کاربران موثر باشد. اما به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از ایموجی در اسنیپت صرفا یک دکوراسیون برای جلب توجه نیست و شما باید از آن‌ها در جای مناسب و مرتبط استفاده کنید. صرف استفاده از یک کاراکتر تصادفی، کار صحیحی نیست و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. اما در کل شکی نیست اگر بتوانید از ایموجی ها به خوبی استفاده کنید، قطعا در سئو و ورودی سایت‌تان تاثیر مثبتی خواهد داشت و صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز رنگارنگ‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید