تصاویر در سئو تاثیر گذارند ؟

تصاویر در سئو سایت شما تاثیر بالایی دارند . بهینه سازی محتوایی وبسایت در بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو مهم است، به همان اندازه، تصاویر هم می توانند نقش مهم و کلیدی در افزایش رتبه شما و بهبود وضعیت سئوی وبسایت شما داشته باشند. با این تفاوت که زمانی که صرف ایجاد یک تصویر با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب، می شود، بسیار کمتر است از زمانی که شما صرف تولید محتوای مناسب، خواهید کرد.

حجم بالای تصاویر، یکی از علل اصلی کند شدن وب‌سایت است. به همین دلیل، اهمیت استفاده از تصاویر در سایز و حجم مناسب موضوعی است که نیاز به اهمیت دو چندان می‌شود. همچنین، اضافه کردن توضیحات و تگ‌های Alt در رتبه گرفتن مقالات و دیده شدن‌شان در نتایج جستجوی گوگل اهمیت زیادی دارد.

چگونه تصاویر مناسب را انتخاب کنیم ؟

انتخاب تصاویر مناسب برای وبلاگ یا وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و به این منظور رعایت نکات زیر میتواند به شما در یک انتخاب صحیح کمک بسزایی داشته باشد :

۱- کیفیت، مهم‌تر از هر چیزی است.

تصاویر بزرگ، دارای پیکسل و کیفیت بالا، همیشه نتیجه‌ی مناسبی را به دنبال دارند. واضح است که طراحی سایت شما، اندازه تصویر را تعیین می‌کند، اما اندازه‌ی تصویر باید برای ایجاد تاثیرگذاری مناسب باشد. چنین تصاویری موثر به نظر می‌رسند و یک رویکرد حرفه‌ای را در طراحی وب، به تصویر می‌کشند.

۲- ارتباط با برند

تصاویر شما باید به هویت برند شما مرتبط باشد. اگر یک برند، به فروش لوازم منزل لوکس و باکیفیت می‌پردازد، تصاویر باید به نمایش ماهیت آن لوازم بپردازد. تصاویر از جانب برند با مشتریان صحبت می‌کنند.

جالب است بدانید : چگونه یک برند فوق العاده داشته باشیم ؟

۳- دعوت به عمل

در واقع تصاویر باید به گونه‌ای باشند که بازدیدکنندگان را مجاب کنند تا دست به عمل بزنند. آن چه که شما باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که تصاویر، باید نقش قابل ملاحظه‌ای در وب‌سایت شما داشته باشند و تنها به بهبود ویژگی‌های بصری وب‌سایت شما نپردازند.

۴- قدرت

نشیونال جئوگرافی، از تصاویری استفاده می‌کند که شما را وادار می‌سازد تا داستان‌های موجود در وب‌سایت را دنبال کنید. قدرت خالص این تصاویر توجه شما را به خود جلب می‌کنند، شما را در روند داستان درگیر می‌کنند و به دنبال آن، شما می‌خواهید که بیشتر در مورد این داستان‌ها بدانید. چنین تصاویری به محتوای وب‌سایت شما قدرت می‌بخشند. به یاد داشته باشید، شما به محتوای تاثیرگذاری نیاز دارید که تحت تاثیر تصاویر قدرتمند قرار نگرفته باشد. در واقع هیچ یک از آنها نباید تحت تاثیر دیگری قرار بگیرند.

۵- منحصر به فرد بودن

اگر برند شما به ارائه‌ی خدمات برای بازار هدفی می‌پردازد که اشباع شده است و تمایل دارید تا که خود را بهتر نشان دهید باید تصاویر خود را در عمل به کار ببرید تا به نفع برند خود کار کنید و برند خود را از رقبای متمایز کنید. تصویر شما باید به مخاطبان هدف شما بگوید که شما متفاوت هستید و در مورد چرایی متفاوت بودن شما نیز آن‌ها را متقاعد کند.

۶- تصاویری که جایگزین متن‌ها می‌شوند

ممکن است با وب‌سایت‌های بسیاری روبرو شوید که از صفحاتی دارای متن‌های بسیار سنگین برخوردارند که در کنار این متن‌ها تصاویری نیز وجود دارند که محور اصلی صفحه‌ی موردنظر نیستند. متن‌های خوبی برای خواندن وجود دارند اما پشت سر گذاشتن و جستجو در این صفحات، تجربه‌ی خوشایندی محسوب نمی‌شود. اما اگر این متن‌ها با تصاویر جایگزین شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ این گونه صفحات، بازدیدکنندگان را بیشتر از هر چیز دیگری به قلاب می‌کشند.

۷- احساسات

برخی از تصاویر از احساساتی برخوردارند که با آن‌ها آمیخته شده است و این تصاویر به عنوان بهترین گزینه برای بالا بردن کیفیت وب‌سایت شما محسوب می‌شوند. Cat Magnet یکی از برندهایی است که به فروش ابزار ماهیگیری و پوشاک برای ماهیگیران می‌پردازد. این برند سعی دارد تا ماهیگیری را نه تنها به عنوان یک فعالیت بلکه به عنوان یکی از روش‌های زندگی ترویج کند که با استفاده از تصاویر مناسب این کار را انجام می‌دهد. این تصاویر جالب، افرادی را به نمایش می‌گذارد که با افتخار ، گربه ماهی‌های صید شده را با حالت رضایت‌بخشی که در صورت آن‌ها دیده می‌شود ، در دست گرفته‌اند. تصاویر احساسی این گونه موارد را شامل می‌شوند.

۸-هیچ چیز بدون تلاش امکان‌پذیر نیست.

نکاتی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم تنها با انجام تلاش‌های بسیار امکان‌پذیر هستند. در بیشتر موارد، طراحان، از دستورالعمل‌های به خصوصی از جانب کارفرمایان در مورد استفاده از تصاویر، برخوردار نیستند و بودجه‌ی کافی نیز برای این کار به آنها اختصاص داده نشده است. این مسئله بدین معناست که طراحان، مجبور هستند تا از تصاویر رایگانی استفاده کنند که ممکن است در جای دیگر استفاده شده یا نشده باشند. در چنین مواردی، آن‌ها باید به منابع مربوط به تصاویر رایگان رجوع کنند تا بتوانند از تصاویر عالی و همتراز با مفهوم طراحی خود و در راستای اهداف وب‌سایت موردنظر استفاده کنند.

۹- اهمیت و ارزشی که شایسته‌ی تصاویر است را به آن‌ها ببخشید.

تصاویر نباید به عنوان ابزارهای تزئینی به کار گرفته شوند. ارزش تصاویر، بیشتر از اینهاست. به تصویری فکر کنید که به عنوان عامل کلیدی برای موفقیت وب‌سایت شما محسوب می‌شود و شما باید قادر به انتخاب تصویر درست باشید. از تصاویر به عنوان چاره‌ی کار نهایی استفاده نکنید.

۱۰ -داشتن تگ Alt تصاویر

تگ Alt یا Alternative ، برای توضیح تصاویر بکار می رود . البته هنگام لود نشدن تصاویر ، این متن جایگزین تصویر می شود . از این تگ برای توضیح بیشتر برای موتور های جستجوگر نیز استفاده می شود . با توضیح مناسب و کلیدی این تگ ، به جذب کاربر به سایت خود نیز کمک می کنید .

جالب است بدانید : alt تصویرتان فراموش نشود

سئو تصاویر را جدی بگیرید!

سئو تصویری یا سئو تصاویر مربوط به تصاویری است که شما در وبسایت خود استفاده می کنید. همانطور که موتور جستجوی گوگل دوست دارد شما محتوای یونیک ایجاد کنید، علاقه ی زیادی به ایجاد تصاویر یونیک دارد. هر چقدر شما تصاویر یونیک تری ایجاد کنید خود به خود در جستجو ها بالاتر نشان داده خواهید شد.

دانستن این موضوع با یک امتحان ساده قابل درک است . کافی است برای خود دو مقاله داشته باشید. هر دو مقاله را از تعداد کلمات به کار برده و محتوای موضوعی و حتی میزان استفاده از کلمات کلیدی شبیه به هم انتخاب کنید . تنها اختلاف را در تصاویر آن ایجاد کنید . یکی را با تصویری کپی شده از سایت های دیگر و مقاله دیگر را از تصویری استفاده کنید که ایجاد شده و بهینه شده است نتیجه را اینگونه خواهید دید که در کمتر از یک هفته مقاله با جستجوی موضوعش در صدر جدول قرار خواهد گرفت اما مقاله بهینه نشده در ۱۰۰ لینک اول هم نخواهد آمد ! این فقط یک مثال ساده بود.

جالب است بدانید : همه چیز درباره سئو (SEO)

نکات طلایی در سئو تصاویر

  1. سعی کنید تصاویر را به نحوی خودتان با فتوشاپ و استفاده از چند تصویر و نوشته بسازید.
  2. ببینید در جایی که می خواهید تصویر را قرار دهید چه سایزی مورد نیاز است و از آن سایز استفاده کنید.
  3. حتما تصاویری که می خواهید در وبسایت قرار دهید را با نرم افزار فتوشاپ save for web گرفته و با quality low با پسوند jpg ذخیره کنید و سپس از آن استفاده نمایید. زیرا کمترین سایز را به خود می گیرد. (به اینکار optimaze image می گویند)
  4. از کپی کردن تصاویر دیگر سایتها و قراردادن آنها به همان اندازه در وبسایت خود با همان نام قبلی شدیدا خودداری کنید.
  5. حتما از تصاویر مرتبط با موضوع صفحه یا خبر استفاده نمایید. مثلا اگر راجع به سوییس صحبت می کنید سعی کنید از تصاویری که پرچم این کشور را دارند بهره ببرید.
  6. سعی کنید تصویر گویای خبر یا موضوع برگه باشد. گرافیک همیشه بیانگر یک پیام و مفهوم بوده است. عکس هم نوعی از گرافیک است. شما باید بتوانید با تصاویری که در مطلب خود می گذارید بیننده را به سمت و سوی موضوع مطلب سوق دهید.
  7. سعی کنید نام فایل تصویر مرتبط به نام برگه یا مطلب مورد نظر شما باشد. مثلا اگر در خصوص سئو صحبت می کنید نام فایل تصاویر شما می تواند seo.jpg باشد.
  8. برای تصاویری که ایجاد می کنید یک کپی رایت با نام وبسایت خود در نظر بگیرید. در خیلی از سایتها دیده اید که در تصاویر خود لوگو یا آدرس وبسایت را قرار می دهند. شما هم می توانید اینکار را بکنید. به انجام چنین کاری watermark می گویند.

انتخاب فرمت مناسبت با محتوا برای تصاویر

تصاویر دارای فرمت های متنوع و بسیاری هستند که باید با توجه به کاربرد هر یک ، و ارتباط با محتوا ، انتخاب شوند . چند فرمت پرکابرد را خدمت شما معرفی می کنیم :

۱- JPEG

پراستفاده ترین فرمت موجود در دنیای وب و کاربران است . این فرمت توانایی کم شدن بسیار زیاد حجم بدون افت کیفیت را دارد .

۲- GIF

این فرمت طیف کمی تا حدود ۲۵۶ رنگ را پیشتیبانی می کند .از این فرمت در دنیای دیجیتال برای نمایش تصاویر بصورت انیمشین و متحرک استفاده می شود .این فرمت حجم بسیار پایینی دارد و برای موارد گرافیکی استفاده می شود . استفاده از فرمت گیف برای محتوا و کار های محتوایی اختصاصی توصیه نمی شود .

۳- PNG

این فرمت از کیفیت بیشتری از ۲ مورد فوق برخوردار است . از رنگ های بیشمار و Transparency پیشتیبانی می کند . در صورت کاهش حجم کیفیت ثابتی دارد ولی ممکن است رنگ های اصلی آن از بین برود . کاربرد بسیار بالایی در دنیای گرافیک و طراحی دارد، ولی به علت حجم بالا ، بصورت متعادل تر در محتوا استفاده می شود.

ابعاد بهینه برای عکسها در شبکه های اجتماعی

با کمی دقت و حوصله و دانستن اندازه مناسب میتوانید به راحتی عکس مناسب و دلخواه را داشته باشید . من برای راحتی شما اندازه مناسب تصاویر را در صفحه های شبکه های اجتماعی پرکاربرد دراختیارتان قرار میدهم :

۱-  فیسبوک

اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور فیسبوک ۸۲۸ پیکسل در ۳۱۵ پیکسل است.
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل فیسبوک ۱۸۰ پیکسل در ۱۸۰ پیکسل است.
اندازه تصویر‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویر مناسب برای عکس‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید باید ۱۲۰۰ پیکسل در ۹۰۰ پیکسل باشد.
اندازه تصویر در لینک‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویری که در لینک‌ها به نمایش درمی‌آیند ۱۲۰۰ پیکسل در ۶۲۸ پیکسل است.

۲- توییتر

اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور توییتر ۱۵۰۰ پیکسل در ۵۰۰ پیکسل است.
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل توییتر ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
اندازه تصویر‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویر مناسب برای عکس‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید باید ۵۰۶ پیکسل در ۲۵۳ پیکسل باشند.
اندازه تصویر در لینک‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویری که در لینک‌ها به نمایش درمی‌آیند ۸۰۰ پیکسل در ۳۲۰ پیکسل است.

۳- گوگل پلاس

اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور گوگل پلاس ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل است.
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل گوگل پلاس ۲۵۰ پیکسل در ۲۵۰ پیکسل است.
اندازه تصویرهایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویر مناسب برای عکس‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید باید ۵۰۶ پیکسل پهنا داشته باشند.
اندازه تصویر در لینک‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویری که در لینک‌ها به نمایش درمی‌آیند ۱۵۰ پیکسل در ۱۵۰ پیکسل است.

۴- اینستاگرام

اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل اینستاگرام ۱۱۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است.
اندازه تصویرهای thumbnail: تصاویر thumbnail در اینستاگرام با ابعاد ۱۶۱ پیکسل در ۱۶۱ پیکسل به نمایش درمی‌آیند.
اندازه تصویر‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویر مناسب برای عکس‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل باشد.
اندازه ویدئو‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: ویدئوهایی که قصد دارید در اینستاگرام منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل پهنا داشته باشند.

جالب است بدانید : چگونه اکانت اینستاگرام بسازیم ؟

۵- لینکداین

اندازه تصویر بنر: اندازه تصویر مناسب برای بنر در لینکدین ۱۸۵۰ پیکسل در ۲۰۰ پیکسل است.
اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور در لینکدین ۱۵۳۶ پیکسل در ۷۶۸ پیکسل است.
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل در لینکدین ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
اندازه تصویر لوگو: اندازه تصویر مناسب برای لوگو در لینکدین ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
اندازه تصویر‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویر مناسب برای عکس‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید باید ۳۵۰ پیکسل پهنا داشته باشند.
اندازه تصویر در لینک‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویری که در لینک‌ها به نمایش درمی‌آیند ۱۸۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای حساب کاربری لینکدین خود برای کاور از عکس ۱۵۳۶ پیکسل در ۷۶۸ پیکسل استفاده کنید. و تصویر پروفایلتان ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل باشد. همچنین، تصاویری که به اشتراک گذاشته می‌شوند نیز بهتر است ۱۲۰۰ پیکسل در ۶۳۰ پیکسل باشند.

جالب است بدانید : LinkedIn و نکات مهم درباره آن

۶- یوتیوب

اندازه تصویر کاور کانال: اندازه تصویر کاور در یوتیوب در پلت‌فرم‌های مختلف متفاوت است.
اندازه تصویر آیکون کانال: اندازه تصویر مناسب آیکون کانال یوتیوب ۸۰۰ پیکسل در ۸۰۰ پیکسل است.
اندازه video thumbnail: اندازه ابعاد thumbnail های ویدئو ۱۲۸۰ پیکسل در ۷۲۰ پیکسل است.

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید