بهینه سازی کمپین و خبرنامه ایمیلی

 

بهینه سازی کمپین و خبرنامه ایمیلی بخش مهم در طراحی ایمیل است و مهم ترین بخش نیز محتوای خبرنامه است. بله، این امر کاملا واضح است، اما هنوز هم توسط بسیاری از افراد فراموش می شود، و فکر می کنند طراحی ظاهری  برای جلب مخاطبین  کافی است.
هرچند قبل از پریدن به نوشتن یک متن عالیف باید به این فکر کنید که چگونه یک مخاطب ایمیل را باز می کند یا از آن چشم پوشی می کند. ما در مورد سلاح مخفی ایمیل صحبت می کنیم یعنی اسم، موضوع، و تیتر و محتوای خبرنامه

انتخاب نام ارسال کننده خبرنامه

ما قبلا گفتیم که نام ها چقدر مهم هستند.  معمولا کاربران به طور میانگین روزانه ۱۲۵ ایمیل دریافت می کنند. اگر میخواهید که افراد متوجه ایمیل شما بشوند باید یک نام خوب انتخاب کنید و بیشترین تلاشتان را در این زمینه انجام دهید.

در نام ارسال کننده ایمیل باید حتما نام برند خود را استفاده کنید با انتخاب یک نام غیر فردی مثل تیم بازاریابی بلوط که ترکیبی از تیم و نام شرکت می باشد. اگر برای برندینگ شخصی کار میکنید استفاده از نام خودتان مشکلی ندارد.

نمونه ای از انتخاب نام ها:

نمونه نام ارسال کننده و تیتر ایمیل

فرمولاسیون نام موضوع برای افزایش نرخ باز شدن

پس از انتخاب نام ارسال کننده (که باید برای تمام ایمیل های بعدی از آن استفاده کنیم مگر اینکه در حال تست نام های مختلف باشیم) باید روی خط موضوع متمرکز شویم. پس از نام ارسال کننده حال نوبت موضوع است که روی نرخ باز شدن تاثیر می گذارد.

باید بدانید که نحوه گفتار و زبان باید منطبق بر برند شما باشد. پس این موضوع را کامل درک کنید و یک موضوع جدید تست کنید. با احتیاط، با استفاده از سوالات، استفاده از نام گیرنده یا حتی افزودن شکلک، باید توجه خواننده را به موضوع خبرنامه جلب کنید.  چرا که هیچ کدام از ما دوست نداریم حذف یا بعنوان اسپم برچسب گذاری بشویم. نباید از کلماتی استفاده کنیم که باعث بشود هرزنامه تلقی شویم.

تیتر اولیه را بنویسید

تیتر اولیه سومین عنصر متنی است که شما باید سفارشی سازی کنید. تیتر ایمیل در حقیقت موضوع ایمیل را خلاصه می کند و توجه کاربران را برای خواندن خبرنامه جلب می کند.

محتوای خبرنامه ایمیل را ایجاد کنید

اکنون نوبت متن اصلی می باشد: قلب خبرنامه محتوا می باشد. باید بدانید که محتویاتی که در ایمیل به اشتراک می گذارید با اهداف شما همخوانی و متصل به آنها باشد.

اینکه از دیگر خبرنامه های الهام گرفتید یا با انجام یک نظرسنجی به نتیجه رسیده اید، باید به دقت پیامهایی را که می خواهید با خوانندگانتان به اشتراک بگذارید را بررسی کنید. صدای ایمیل تان را انتخاب کنید و داستانی را که می خواهید بگوئید مثلا:

  • تبلیغ آخرین مقالات وبلاگ
  • نکات جدید : همانند راهنماها، مقالات سفید، مطالعات
  • دعوت نامه سیمنارها، وبینارها و سایر رویدادها
  •  کمپین های تبلیغاتی ویژه مانند تقویم اتفاقات، تقویم سالانه و غیره
  • بهینه سازی محتوای خبرنامه ایمیلی

 پیام های کلیدی خود را تعریف کنید

خبرنامه ایمیلی یکی از انواع ابزارهای ایمیل است که می تواند توجه را به چند مطلب جلب می کند.  توجه کنید که بیش از حد تبلیغ نکنید. تحقیقات متعدد نشان داده است که اکثر گیرندگان روی اولین فراخوان به تماس یا به عمل کلیک می کنند.

بنابراین، هنگام ایجاد خبرنامه خود باید همیشه هدف اصلی خود را داشته باشید. ابتدا مهمترین اطلاعات را قرار دهید و بقیه را به یک سلسله مراتب درست و مرتب کنید. هر قدر ایمیل طولانی تر باشد احتمال اینکه محتوای های پایین تر به هیچ وجه مورد توجه بیشتری قرار نخواهد گرفت.

از تصاویر در خبرنامه خود استفاده کنید

تصاویر و دیگر عناصر ، جذابیت چشمی خبرنامه را افزایش می دهد. اما مراقب باشید!  استفاده بیش از حد از عناصر گرافیکی می تواند تاثیر منفی بر قابلیت ایمیل دارد، زیرا این یک تاکتیک مورد علاقه اسپم ها است. و ISP این را بخوبی می دانند و اغلب ایمیل های حاوی تصاویر بزرگ را مسدود می کنند.  بنابراین همیشه یک توازن سالم ۴۰:۶۰ بین متن و گرافیک هدف قرار دهید.

یکی دیگر از توصیه های مهم، اضافه کردن تگ های Alt به تصاویر و  اندازه تصاویر در مقیاس درست می باشد. به یاد داشته باشید که برخی از مشتریان ایمیل، تصاویر را مسدود می کنند، به طوری که مشترکین فقط یک منطقه سفید بزرگ را می بینند. با اضافه کردن برچسب های Alt، حداقل  ایده ای از آنچه که باید در نظر بگیرند را درک می کنند.

به همین ترتیب، برخی از بسته های نرم افزاری خبرنامه، تصاویر بزرگ را با استفاده از نرم افزارهای خاص کوچک می کنند و تغییر می دهند پس بهتر هست که این کار را خودمان انجام دهیم تا خبرنامه به سرعت دانلود شود.

رعایت موارد قانونی

با ارسال خبرنامه یکسری قوانین باید رعایت شود وگرنه می تواند باعث متوقف شدن ارسال خبرنامه شود. مثلا حتما لینک لغو اشتراک داشته باشد.

همانطور که قبلا توضیح دادیم این یک الزام قانونی می باشد. که دریافت کننده رضایت دریافت خبرنامه را داده است. پس، از ارسال ایمیل های بازاریابی ناخواسته دور بمانید، چرا که این موارد به صورت قانونی به عنوان هرزنامه محسوب می شوند. عمل به انتخاب دوگانه در بالا ذکر شده، مانع اختلافات حقوقی، هشدارها و جریمه های گران قیمت مالی می شود.
همچنین از نرم افزاری استفاده کنید که با مقررات حفاظت کلی اطلاعات (GDPR) سازگار است.

کمپین خبرنامه ایمیلی

حال که محتویات شما آماده است، زمان شروع ارسال خبرنامه می باشد. همانطور که قبلا گفتیم، آسانترین راه ارسال ایمیل،  استفاده از شرکت های خدماتی می باشد که باید مخاطبین خود را با آنها یکپارچه کنید و ایمیل را از طریق پلت فرم آنها ارسال کنید.

سرویسی را انتخاب کنید که به شما یک ابزار برای ردیابی و تجزیه و تحلیل خبرنامه های ارسالی ارائه می دهد، زیرا مهم است که ببینید مخاطبانتان پاسخ به ایمیل های ارسالی شما را می دهند. اکثر خدمات خبرنامه،  گزراش ردیابی تحویل، باز کردن، کلیک، و لغو عضویت  است، که دانستن آنها بسیار ضروری می باشد.

در اینجا معیارهای اصلی توضیح داده شده است:

نرخ باز کردن: درصد مشترکین که خبرنامه را باز کرده اند.

میزان کلیک: درصد دریافت کنندگان که حداقل یک پیوند یا فراخوان به تماس  یا به عمل را کلیک کرده اند.

تبدیل و / یا درآمد برای هر کلیک: درصد خوانندگانانی که پس از کلیک کردن روی صفحه مورد نظر بر روی صفحه مورد نظر اقدام کرده اند (خرید، دانلود، خواندن مقاله کامل وبلاگ، و غیره)

نرخ لغو اشتراک: درصدی از کاربران که اشتراک خبرنامه خود را لغو کرده اند.

در اولین خبرنامه ارسالی نرخ باز شدن و کلیک به شما ایده اولیه را می دهد که مخاطبان به ایمیل شما چگونه واکنش نشان داده اند. این داده ها یک منبع عالی است، چرا که به شما می گوید که عناصر خبرنامه شما را  چگونه می توان بهینه سازی کرد.

اطمینان حاصل کنید که چگونه خواندن آمار ایمیل را به درستی می دانید و اینکه چگونه آنها را بهبود دهید.  اگر میزان باز شدن کم است، شاید خط موضوع به اندازه کافی روشن نیست. اگر تعداد کمی از افراد روی لینک های خبرنامه کلیک کرده اند، سعی کنید فراخوان به اقدام یا تماس CTA (Call-to-action) خود را بیشتر کنید. اگر تعداد زیادی از کاربران لغو اشتراک کنند، نگاهی دیگر به لیست مخاطبین خود ببرید یا سعی کنید لیست مخاطبین خود را به قسمتهای خاصتر تقسیم کنید تا با هدفتان بیشتر  تطبیق داده شود.

از این داده ها برای تعیین عملکرد دقیق خبرنامه خود استفاده کنید و هر گونه تنظیمات مربوط به عناصر فردی را انجام دهید. توصیه می کنیم همیشه با استفاده از تست A / B این تنظیمات را انجام دهید.

نتایج ردیابی و بهینه سازی خبرنامه  باید یک فرایند مداوم باشد که شما همیشه به دنبال بهبود نتایج خود هستید. حتی هنگامی که به نتایج مثبت برسید، سعی کنید آن را بالاتر ببرید و چیزهایی را پیدا کنید که حتی می توانند بهبود پیدا کنند. برای مثال، سعی کنید با فونت های مختلف، رنگ ها یا تعداد تصاویر مورد آزمایش قرار گیرید.

 

بخش های قبلی

بخش اول: خبرنامه ایمیلی/ الکترونیکی Email NewsLetter

بخش دوم:ایجاد خبرنامه ایمیلی موثر

بخش سوم:تهیه لیست گیرندگان ایمیل و گروه بندی آنها

بخش چهارم:طراحی قالب زیبا برای خبرنامه ایمیلی

لوگو کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید