تبلیغات در اینستاگرام

اگر شما یک بازاریاب هوشمند شبکه های اجتماعی هستید، حتما توجه ویژه ای به اینستاگرام دارید. اینستاگرام اکنون درکنار فیسبوک و یوتیوب جزو برترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اجتماعی دنیا محسوب میشود و بسیار قدرتمند تر از توییتر و اسنپ چت است.

اینستاگرام در سال های اخیر به شدت در حال پیشرفت بوده و با ارائه بروزرسانی های مکرر، توانسته طی سال های فعالیتش بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال از سراسر جهان بدست آورد که طبق آمار اینستاگرام در ایران حدود ۲۸ میلیون کاربر دارد. جامعه‌ای که روز به روز رشد می‌کند و به ویژگی‌های جدید اینستاگرام هم مثل استوری بورد و لایو، روی خوش نشان می‌دهد. حضور فعال کاربران ایرانی، اینستاگرام را به شبکه اجتماعی اول ایران تبدیل کرده است.

جالب است بدانید : چگونه اکانت اینستاگرام بسازیم ؟

مزایای استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات

۱- بیشتر از ۷۰۰ میلیون کاربر در اینستاگرام وجود دارد و ارتباطات هنوز در حال رشد کردن است.

۲- اینستاگرام و فیس بوک به هم متصل هستند؛ بنابراین راحت‌تر است که مخاطبانتان بر اساس اطلاعات فیس بوکشان وارد اینستاگرام شوند. همه وظایف بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی، تنظیم و راه‌اندازی تبلیغاتتان از طریق فیس بوک انجام می‌شود؛ بنابراین نیاز نیست که از ابتدا شروع کنید و درباره اینستاگرام یاد بگیرید.

۳- تبلیغات اینستاگرام بدون آزار و اذیت هستند و احتمالاً کمتر مخاطبان هدفتان را آزار می‌دهند.

۴- نرخ سرگرمی در اینستاگرام بالاتر از نرخ سرگرمی در هر پلت فرم دیگر شبکه اجتماعی است.

۵- می‌توانید به‌راحتی SHOPIFY را باهم ادغام کنید و محصولاتتان را فورا بفروشید.

۶- اینستاگرام موفقیت کمپین‌های خود را به را اساس آگاهی (awarness)، دیده شدن (reach) و فراخوانی (recall) و نه بر اساس تعداد لایک، کامنت و یا افزایش فالوور اندازه می‌گیرد. بیشتر مردم از گوشی‌های هوشمند برای خواندن روزنامه‌هایشان، انتشار پست بر روی فیس بوک یا گذاشتن پست در استوری و آپدیت شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین‌های باکیفیت هستند که می‌توانند با آن اسکرین شات بگیرند و فورا در اینستاگرام ارسال کنند. هر کس می‌تواند یک عکاس آماتور باشد. اینستاگرام بهترین کانال برای این نوع از رسانه‌ها هست، بیشتر کاربران موبایل دارای اکانت اینستاگرام هستند.

۷- از نظر  هزینه، اینستاگرام بهترین نتیجه را برمی‌گرداند. اینستاگرام تأثیرگذار است و زمان کمتری را نسبت به کانال‌های بازاریابی آنلاین می‌گیرد.

تبلیغات در اینستاگرام برای چه مشاغلی مناسب است؟

تبلیغات در اینستاگرام برای مشاغل و کسب و کارهایی که مخاطب آنها عموم مردم هستند و کالاهای مشخص برای فروش دارند شدیدا توصیه می شود. همچنین برندسازی از طریق اینستاگرام بسیار موفق خواهد بود و بیش از ۸۰% برندهای معتبر دنیا از اینستاگرام برای برندسازی خود استفاده می کنند. به طور کلی اینستاگرام می تواند برای مشاغل زیر بازدهی بسیار بالایی داشته باشد:

جالب است بدانید : چگونه یک برند فوق العاده داشته باشیم ؟

املاک
پوشاک
طلا و جواهر و بدلیجات
خدمات زیبایی
خدمات آرایشی
خدمات لاغری
دکوراسیون و طراحی
فروش محصولات خانگی
باشگاه های ورزشی
فروش محصولات آموزشی
و …

مراحل شروع یک کسب و کار تجاری در اینستاگرام

۱- برای شروع یک صفحه بسازید و با دقت و حوصله اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید

۲- حداقل بین ۱۰ الی ۲۰ پست که نشان دهنده خدمات و یا محصولات شما هستند را به همراه عکس های مورد نظر قرار دهید .

۴- درهر پست شماره تلفن و راه های ارتباطی با خود را حتما ذکرکنید .

۵-از فونت های درشت و با رنگ هایی مثل قرمز ، زرد و مشکی استفاده کنید.

۶- این نکته را فراموش نکنید حتما حتما توضیح کامل در مورد محصول و یا خدمت شما میتواند به جذب مشتری کمک بسزایی داشته باشد .

جالب است بدانید : اصول طلایی مشتری مداری

۷- یک پست تبلیغاتی برای خود درست کنید که شامل آدرس صفحه شما باشد و با @ شروع شود .

۸- به سایتتان لینک بدهید .در واقع تنها جایی که می‌شود از اینستاگرام لینک گرفت، پروفایل و قسمت Biography شماست. در این بخش حتما آدرس سایت خود را وارد کنید تا هم کاربران بتوانند راحت‌تر به سایت شما بیایند هم یک بک‌لینک برای سایت خود دریافت کنید.

۹- ارسال منظم را کم اهمیت ندانید و به آن حتما توجه کنید .

۱۰ از #هشتگ‌‌ها استفاده کنید

افراد زیادی با استفاده از هش‌گ‌های اینستاگرام به دنبال تصاویر مورد نظر خود می‌گردند.  بهتر است برروی استفاده از هش‌تگ‌های مختلف فکر کنید و ببینید که چه هشتگ‌هایی می‌تواند برای شما مفید باشد و کاربران ممکن است چه چیزهایی جست‌وجو کنند.

۱۰- و مهمترین نکته اینکه صفحات پربازدید را پیدا کنید و از آنها برای ارایه تبلیغ خودتان در صفحه آنها کمک بخواهید تا به این ترتیب صفحه شما نیز مورد بازدید قرار گیرد .

انواع تبلیغات در اینستاگرام

۱- تبلیغات ساعتی در اینستاگرام

در این شیوه، آگهی شما (عکس یا ویدئو) همراه با متن آن، در پیج‌های منتخب و پربیننده نمایش داده می شود. تعرفه تبلیغات به‌صورت ساعتی محاسبه می شود که برای سهولت در انتخاب و اثربخشی بیشتر، پکیج‌های مختلفی ارائه شده است

۲- تبلیغ ویدئویی در اینستاگرام

یک ویدئو تبلیغی ۶۰ ثانیه‌ای بسازید و برای مخاطبان هدفتان ارسال کنید. این روزها زمان محدود است و من پیشنهاد می‌کنم ویدئویی کوتاه بسازید. آن‌ها بیشترین توجه و پاسخ را از مشتریان بالقوه دریافت می‌کنند. تبلیغات عکسی بهترین انتخاب برای تبلیغ در اینستاگرام هستند. ویدئو اگر کوتاه باشد و انتقال ویروسی داشته باشد می‌تواند مؤثر باشد.

۳- تبلیغات چرخشی (اسلایدی) در اینستاگرام

این نوع از تبلیغات که کاربران می‌توانند تصاویر بیشتری را ببینند و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رجوع کنند و اطلاعات بیشتری را به دست آورند بسیار مؤثر است. تبلیغات چرخشی مانند کمپین‌های ارتباطی بازاریابی می‌باشد زیرا اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. هدف اصلی در این نوع تبلیغ این است که مخاطب به سایتتان مراجعه کند.

۴- تبلیغ در استوری اینستاگرام

تبلیغ در استوری نوع جدیدی از تبلیغات در اینستاگرام است. با روزانه ۲۵۰ میلیون کاربر، یک‌راه مؤثر برای رشد برند شما است.

طراحی کمپین مسابقات اینستاگرامی، نیاز به ایده پردازی، دانش تبلیغات دیجیتال، تجربه انجام کمپین های موفق، گرافیک و تصویر مجذوب کننده میباشد تا نهایت بازخورد از هزینه انجام شده را برای کارفرما به ارمغان آورد. شما میتوانید به بلوط آی تی اعتماد کنید . ما همراه شما هستیم.

با ما همراه باشید

راهکار گستر بلوط پیشرو در خدمات تبلیغات در حوزه صنعت ساختمان و برگزاری کنفرانس های تخصصی