زمان مطالعه : ۸ دقیقه

تبلیغات شرکت های ساختمانی چگونه موثر است؟

تبلیغات شرکت های ساختمانی درست به اندازه معرفی و توانایی های آنها اهمیت دارد. فروشندگان محصولات ساختمانی هم نیاز دارند تا خدمات شان را به شرکت های ساختمانی معرفی کنند. که تمام اینها و مواردی که بعدا به آن اشاره خواهیم کرد نشان از آن دارد که تبلیغات شرکت های ساختمانی جزو جذدا نشدنی از سیر موفقیت این شرکتها می باشد .

تبلیغات شرکت های ساختمانی و انواع آن

در فرآیند بازاریابی و فروش در شرکت های ساختمانی، با در نظر گرفتن کلیه ابعاد صنعت، موضوعات متفاوتی از کلی ترین تا جزئی ترین موارد مورد بررسی قرار گرفته و اثر آنها بر روی نتیجه نهایی تحلیل خواهد شد. به دلیل اینکه فرآیند بازاریابی و فروش یک فرآیند بلند مدت و جامع است که تمامی متغیرهای موثر را در نظر می گیرد، ودرنتیجه انجام پروژه، درجه اطمینان انجام موفقیت آمیز پروژه را افزایش و ریسک را کاهش می‌دهد. انواع این تبلیغات را مختصراً در زیر شرح داده ایم:

  • ساخت کلیپ های حرفه ای درصنعت ساختمان.
  • فیلمبرداری، عکاسی وآهنگسازی اختصاصی پروژه ها.
  • صدابرداری وصداگذاری با استفاده از گویندگان حرفه ای سینما وتلویزیون.
  • ساخت فیلم های حرفه ای تبلیغاتی با استفاده از متخصصان سینما وتلویزیون.
  • ساخت رزومه حرفه ای تصویری ساختمان ها پروژها و شرکت ها.
  • ساخت انمیشن طرح قبل از اجرا .
  • طراحی حرفه ای قبل از اجرا ی ساختمان .
  • مشاوره وطراحی سایت .
  • چاپ کاتالوگ و تبلیغات ساختمانی .
  • مشاوره در زمینه تبلیغات و بازاریابی.
  • مشاوره درزمینه تبلیغات تحت وب .
  • معرفی اشخاص وشرکت ها به دیگر فعالان صنعت ساختمان داخلی و بین اللملی .
استراتژی تبلیغات حتما بخوانید : ۱۲راهنمایی مفید در رشد موفقیت آمیز شرکت های ساختمانی

نکات طلایی در تبلیغات شرکت های ساختمانی و پیمانکاری

اگر تبلیغات شما به نحو خوبی انجام شود، یک قدم موفقیت آمیز برای شرکت شماست. و در غیر این صورت پولی است که دور ریخته شده است.به منظور نتیجه گیری بهتر در زمینه تبلیغات خود موارد زیر را به خاطر بسپارید :

۱- ابتدا مخاطب و بازار خاص را هدف بگیرید!

به یاد داشته باشید تبلیغات شما باید برای مخاطبین آن بازار خاص باشد و این یک اشتباه بزرگ است که تبلیغاتی در سطح وسیع بدون اینکه نوع مخاطب در نظر گرفته شود انجام شود. همیشه این سوال را از خود بپرسید چه نوع مشتری را می‌خواهید جذب کنید بعد از آن در تبلیغاتتان با‌‌ همان زبان رایج مخاطبان خاص تبلیغ کنید.

۲– مزایا و تسهیلات جانبی محصول و خدمات خود را پر رنگ کنید!

یکی از راه های تبلیغات موثر، تبلغیات و معرفی تسهیلات و امتیازات خرید، استفاده از خدمات و سرویس شرکت شما می‌باشد، این مقوله رقابت را در بین رقیبان به نفع شما رقم می‌زند. گرچه تبلیغات با حجم بالا یک مزیت محسوب می‌شود، تا زمانی که تسهیلات و امتیازهای جانبی ارائه ندهید در ذهن مخاطب و مشتری مورد نظرتان به حد لازم رسوخ نکرده‌اید.

۳– تصویر و یا نمایه استفاده کنید!

خیلی از محصولات مانند مک دونالد را به راحتی از روی تصاویر بیلبوردها می‌توان تشخیص داد. اگر زمینه فعالیت شما کوچک‌تر است به یاد داشته باشید که Logo تبلیغاتی و بسته بندی، اثری مشابه را در ذهن مشتری باقی خواهد گذاشت. به نمایش گذاشتن یک تصویر آن هم به صورت مداوم و پایدار چه در وب سایتهای تبلیغاتی، چه در بیلبورد‌ها و چه در فضاهای تبلیغاتی کوچک‌تر حتماً امکان رسوخ به ذهن مشتری را به شما می‌دهد.

۴- بدانید که برای پول درآوردن مجبور هستید پول خرج کنید!

راه های زیادی وجود دارند که می‌توان پول را پس انداز کرد اما اشتباه نکنید تبلیغات حیطه خوبی برای پس انداز کردن پول نیست بلکه باید آن را خرج کنید. ممکن است تبلیغات هدفمند نسبت به تبلیغات سنتی و عام خرج بیشتری داشته باشد، اما نترسید این به این خاطر آن است که سود متقابل را به شما باز می‌گرداند

۵– مکان تبلیغات بسیار مهم است!

سایت اینترنتی، کانال تلویزیونی و رادیویی و یا مجله مورد علاقه شما حتماً و لزوماً مورد علاقه مخاطب و مشتری شما نیست در مورد علاقه های احتمالی مشتری و مخاطب هدف خود تحقیق کنید، مطالعه کنید و از سلیقه شخصی خودتان در انتخاب راه های تبلیغاتی اجتناب کنید. هدف شما فقط ارتباط برقرار کردن با مشتری و هدف خاص به نحوی که او می‌پسندد است، نه به نحوی که شما می‌پسندید

۶– بودجه بی‌بازگشت را صرف تبلیغات نکنید!

برای مثال اگر ماهی ۵۰۰ دلار بودجه برای تبلیغات کنار گذاشته‌اید، روی کاغذ درست محاسبه کرده‌اید، اما در عمل شرایطی مانند فصلی بودن محصولاتتان و زمان های رکود در بازار هدفتان را حتماً در نظر بگیرید.

۷- گوناگونی در تبلیغات!

این خیلی معمول است که در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی، صاحبان شرکت بعد از پیدا کردن مکانی برای تبلیغات که کاملاً برگشت هزینه را همراه دارد دست از گشتن برای پیدا کردن بازارهای دیگر می‌کشند. تا آن جایی که به تبلیغات مربوط می‌شود نباید تمام تخم مرغ‌هایتان را تنها در یک سبد بگذارید. رسانه‌ها و وسایل ارتباطی گوناگونی را انتخاب کنید و هرچند وقت یک بار تغییر و تفاوت ایجاد کنید، چه در بودجه تبلیغاتی خودتان و چه در پیدا کردن بازار هدف جدید‌تر.

۸- زیاد سعی نکنید به دنبال ارائه خدمات و سرویس همه پسند باشید!

هیچ محصولی و یا سرویسی مورد پسند همه افراد نیست. تلاش برای گسترش تبلیغات در مخاطبین متفاوت به منظور گسترش بازار هدف برای فعالیت های بازرگانی کوچک اصلاً مناسب نیست. بنابراین به جای همه گیر شدن سعی کنید فقط در بازار هدف خودتان کامل و بی‌نظیر باشید.

۹- مدل‌های تبلیغات خود را از قبل امتحان کنید!

پیشاپیش امتحان کنید: آیا افراد متوجه می‌شوند، قصد دارید چه پیغامی را از طریق این تبلیغ برسانید و آیا همه پیغام یکسانی دریافت می‌کنند؟، اگر نه، سعی کنید مدل و شعار تبلیغاتی خود را واضح‌تر و گویا‌تر تدارک ببینید. برای سنجیدن مدل‌های تبلیغاتی، حتی برگه‌های نظر خواهی‌های روان‌شناسی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۱۰- بر تبلیغاتتان نظارت داشته باشید!

کار ساده ایست که بدانید مشتریانتان از چه طریقی با شرکت شما آشنا شده‌اند. حتی خیلی از کارآفرینان این کار را نمی‌کنند و در عوض به دنبال پیدا کردن المان یا فاکتورهای جذابی هستند که در تبلیغات باعث جذب مشتری شده و یا این که چه شرکت تبلیغاتی با فاکتورهای سودآورتری محصول شما را به نحو برجسته تری به نمایش می‌گذارد.

۱۱- درک اینکه مشتری با پای خودش نمی آید!

مشتری خودش با پای خودش وارد محل کارش نمی شود. شما باید دنبال او بگردید و هرگز به انتظار ننشینید و از هر دریچه ای برای دست یافتن به مشتری استفاده نمایید.

۱۲-در اینترنت جست وجو کنید!

یکی از راه های رسیدن به مشتریان و شناسایی آنها ، دستیابی به اطلاعات تماس آن ها از طریق اینترنت است که می تواند به تدریج به ایجاد یک پایگاه داده ها از ایمیل ها و اطلاعات تماس دیگران منجر شود. البته به یاد داشته باشید ارسال ایمیل ناخواسته هم تبعاتی دارد. فراموش نکنید که : اینترنت ابزاری است که زندگی ما را بیش از این از حضور خودش متاثر خواهد ساخت.

۱۳- مدیریت وقت و زمان داشته باشید!

همیشه مراقب مدیریت وقت باشید. نباید با صرف وقت فراوان یک کار را به پیش برد. باید هزینه های وقت های اضافه را در لیست هزینه های اجرایی مد نظر داشت.

۱۴- محصول گرا باشید!

از مشاوران فنی برای ارتقای کیفی خدمات خود  استفاده کنید.

۱۵-مشتری گرا باشید!

مشتریان را طبقه بندی کنید تا در برقراری ارتباط به مشتریان دچار کشمکش و تداخل وظیفه نشوید و سعی کنید با هر مشتری خاص سلیقه و اعتقاداتش رفتار نمایید.

۱۶-قلمرو گرا باشید!

این موضوع بیشتر به شرکت های بزرگ مربوط می شود که باید خط ارتباط با مشتریان خودشان را در منطقه هایی که در آن ها فعال هستند، حفظ کنند.

۱۷-وظیفه گرا باشید!

پرسنل شما باید وظایف خود را به خوبی بدانند و هر کدام به موقع  نقش خود را به درستی ایفا کنند. تفویض اختیار نموده و در ازای آن عملکرد مثبت طلب کنید و از فرآیند مدیر محـــوری به شدت اجتناب نمایید.

مشخصات یک وب سایت ساختمانی حتما بخوانید : وب سایت مناسب شرکت های ساختمانی

بازاریابی و فروش در شرکت های ساختمانی

صنعت ساختمان را می توان از جذاب ترین، حساس ترین و تأثیرگذارترین صنایع حال حاضر دنیا دانست. پیشرفت های تکنولوژیک این صنعت در بازارهای رقابتی و پیچیده ی موجود، نه تنها متغیرهای چند بعدی در هم تنیده ای را بر آن حاکم کرده است، بلکه شدت بالای تغییرات روز افزون این عوامل اثر گذار، بقای شرکت های ساختمانی و پیمانکار و همچنین کسب و کارهای مرتبط با آن را دچار مخاطره کرده است. به همین جهت شناخت دقیق خواسته های مشتریان و برخورداری از بصیرت کامل از عرضه محصولات و خدمات از یک رو و تقاضای در حال رشد بازار از سوی دیگر، حضور یک تیم حرفه ای و متخصص را که بتوانند مجموعه ای از فرآیندهای مرتبط را به صورت یکپارچه و آگاهانه اجرا نمایند امری ضروری به نظر می رسد. فرآیندهای مزبور شامل موارد ذیل است :

الف) بحث های پیچیده ی اقتصاد مهندسی و مدیریت مالی

ب) مسائل مربوط به تبلیغات ، تحقیقات بازار، اطلاع رسانی، ترویج و فروش

ج) تحلیل رقبا، مذاکره، ایجاد مزیت نسبی و افزایش سهم بازار

د)مسائل مربوط به حوزه های فنی مهندسی، معماری و اجرای پروژه ها

!!!فراموش نکنید!!!

اگر می خواهید نام شرکت ساختمانی و یا پیمانکاری شما حرفه ای و فعال باشد باید یک وب سایت به روز و تمیز داشته باشید. مطمئن شوید که از دیگر پیمانکاران و شرکت های ساختمانی با استفاده از یک طراحی منحصر بفرد و محتوای قابل اعتماد و دقیق متفاوت هستید. باید بدانید که وقتی افراد به وب سایت شما مراجعه می کنند متوجه می شوند که اطلاعات شما بروز نشده یا کپی می باشد یا غلط های املایی دارد

بنابراین آنها به سرعت بدون اینکه بدانند شما شرکت معتبری هستید یا خیر وب سایت شما را رد می کنند و با این کار مشتریان بالقوه را از دست می دهید. کار کردن با شرکت های بازاریابی قوی در صنعت ساختمان که با نام تجاری و برند شما آشنا باشد به شما امنیت بیشتری بابت طراحی وب سایت می دهد. به آنها اجازه بدهید تا تیم شان وب سایت شما را ایجاد کنند و طراحی آنها به نحوی باشد که مشتریان بالقوه را تحریک کند تا تلفن را بردارند و به شما زنگ بزنند.