تبلیغات موبایلی

/تبلیغات موبایلی
تبلیغات موبایلی ۱۳۹۷/۱/۲۷ ۱۸:۴۰:۳۹

 

توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن های موبایل برای ارتباط با کاربران خود نیاز به یک ابزار ارتباطی داشتند. از آنجا که دسترسی به شماره کاربر نیاز به مجوز داشته و اکثر کاربران اجازه دسترسی به شماره تماس خود را نمی دهند، ابزاری ایجاد شد تا بتواند بدون نیاز به شماره تماس و یا ایمیل، بتواند با کاربران ارتباط ایجاد کند. نام این امکان پوش نوتیفیکیشن (Push notification) می باشد. اکثر اپلیکیشن های پیام رسان و شبکه های اجتماعی جهت اطلاع کاربر از پیامها و رخدادها، از این سرویس استفاده می کنند.

 

 

پوش نوتیفیکیشن در اصل حاوی پیامی است که در صفحه موبایل کاربر نمایش داده شده و کاربر با کلیک بر روی این پیام به صفحه مورد نظر ارجاع داده می شود. صفحه ارجاع داده شده می تواند یک صفحه وب، اپلیکیشن و یا حتی صفحه ارسال ایمیل باشد.

این ابزار فوق العاده، پتانسیل خوبی برای تبلیغات نیز ایجاد نموده است. وسعت بالای کاربران اپلیکیشن های موبایلی و کارایی های مختلف این ابزار می تواند کاربران را به نسبت تبلیغات پیامکی و یا ایمیلی، بسیار بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

امروزه بازاریابان دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات وب سایت ها، اپلیکیشن ها و … از این ابزار فوق العاده قدرتمند استفاده می نمایند.

از جمله مزایای پوش نوتیفیکیشن، این است که در صورت آنلاین نبودن کاربر، پیام در صف انتظار قرار گرفته و یلافاصله پس از آنلاین شدن او، ارسال می گردد. امروزه سرویس دهنده های زیادی هستند که به توسعه دهندگان جهت اتصال اپلیکیشن هایشان به پوش نوتیفیکیشن خدمات آنلاین ارائه می دهند. توسعه دهنده با استفاده از پنل این سرویس دهندگان می تواند پیام های مختلفی به کاربران خود با عملکردهای گوناگون ارسال نماید.