چگونه لیست گیرندگان ایمیل درست کنیم

داشتن لیست گیرندگان ایمیل یک امر حیاتی برای خبرنامه می باشد. با در نظر گرفتن برخی از عوامل بسیار ساده، می توان یک لیست با نرخ تعامل بسیار بالا درست کرد. در ذیل به این عوامل خواهیم پرداخت.

بخش های قبلی

خبرنامه ایمیلی چیست( بخش اول)

ایجاد خبرنامه ایمیلی موثر (بخش دوم)

 افزودن ابزار ثبت نام ایمیل به وب سایت

برای به دست آوردن مشترکین خبرنامه جدید ، اولین چیزی که به آن نیاز دارید یک ویجت (ابزار) پاسخگو با فرایند انتخاب دوگانه می باشد. بایستی که این ابزار به تمام صفحاتی مرتبط افزوده شود. معمولا بهترین مکان صفحه اصلی، بلاگ،  پانوشت ها،صفحات محتوایی همانند راهنماها، مقاله ها و غیره می باشد.

انتخاب دوگانه برای جلوگیری از ورود ایمیل تقلبی به پایگاه داده شما می باشد که می تواند ایمیل تقلبی اعتبار و قابلیت تحویل خبرنامه را خدشه دار بکند.  اگر این کار را نکنید در ریسک قرار گرفتن ایمیل در اسپم ها یا همان هرزنامه ها می باشید. و نتیجه ان نه تنها بر خبرنامه بلکه بر کمپین شما تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است حتی مسدود شوید.

 لیست ایمیل ها را نخرید

وسوسه خرید آدرس های ایمیل به همان سناریو بالایی منجر خواهد شد اماخرید تماس های ایمیل از اشخاص ثالث یکی از روشها متداول برای تولید یک لیست تماس است و شرکت ها فکر می کنند هرچقدر که این لیست بزرگتر باشد پس موفق تر خواهند بود. این به هیچ وجه درست نیست به ما ایمان داشته باشید. خریدن لیست تماس ایمیل دور ریختن پول می باشد.

ادمهایی که در این لیست هستند معمولا نمی خواهند از شما چیزی بشنوند و تا زمانیکه اولین ایمیل را از شما نگرفته باشند شما را نمی شناختند. نتیجه چه می شود که گیرندگان در بیشتر مواقع شما را مسدود خواهند کرد.

ایجاد صفحات فرود خبرنامه

علاوه بر اجرای یک ویجت اشتراکی پاسخگو، صفحات نشست خبرنامه های ویژه ، راه بسیار مناسب برای افزایش لیست تماس ها هستند. این صفحات شما را قادر می سازد تا از تمام فرصت های بهینه سازی که در صفحات اصلی استفاده می شود استفاده کنید.  مشتری بالقوه خبرنامه به سایر عناصر وب سایت توجه می کند و بر روی تمام دلایلی که می خواهید وی را متقاعد به خواندن خبرنامه کنید متمرکز می شود. مشتری باید بداند که متن پیش رویش بعد از هری پاتر جذاب ترین نوشته می باشد.

کاوش در کانال های دیگر برای ایجاد لیست مخاطبین خبرنامه

در کنار افزودن یک ابزار به سایت خود و مشخص کردن صفحه فرود ، راههای دیگری برای رشد لیست ایمیل وجود دارد. مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی خود و دیگران  و تشویق و دادن انگیزه به افراد برای پیوستن به شما برای اگاهی یافتن از همه چیز در ابتدا. (تاکید بر اینکه اولین نفری باشید که اطلاع پیدا می کنید).

در نظر بگیرید که در صورت اشتراک در خبرنامه شماه چه مزایای به آنها تعلق خواهد گرفت در نظر داشته باشید که استدلال هایی همانند “۱۰۰٪ رایگان”، ” پیام های مفید یا هیچ هرزنامه ای در کار نیست” ”   یا با یک کیلیک اگر نخواستید اشتراک خود را فسخ کنید” مزیت واقعی نیستند.

ارزش افزوده واقعی می تواند برای مثال ، پیشنهادهای ویژه، اطلاعات مفید، امکانات رزرو، دعوت نامه برای رویدادهای ویژه یا دسترسی به محتوای منحصر به فرد مانند کتاب الکترونیکی ، پست الکترونیکی یا یک اموزش کوچیک ، کلاس ۲ ساعته و غیر باشد.

 لیست ایمیل ها را با کسب رضایت مخاطبین درست کنید

اما به یاد داشته باشید که صرف نظر از اینکه مشتریان خود را از کجا بدست می آورید، باید قبل از اضافه کردن آنها به پایگاه داده تان رضایت وی را بدست آورید. حتما قوانین حفاظت از داده ها و هرزنامه ها را در مورد رضایت افراد بدانید و مطمئن باشید که از انها پیروی می کنید.

نمونه فرم موافقت نامه دریافت ایمیل
ثبت نام و رضایت نامه دریافت ایمیل

مخاطبین خود را برای هدفمندسازی بهتر طبقه بندی کنید

بجای اینکه یک پیام را به تمام مشتریان خود بفرستید، با استفاده از طبقه بندی ایمیل ها مناسب را بفرستید. به این فکر کنید که با توجه به اطلاعاتی که از مشتریان دارید انها را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و بعد متناسب با هر بخش ایمیل مناسب را ارسال کنید و مخاطبان خود را محدود کنید. و کمپین های ایمیل بیشتری طراحی کنید که واقعا با یک گروه خاص در پایگاه داده شما صحبت می کنند.

دریافت کنندگان خبرنامه را گروه بندی کنید

سوال اصلی که می خواهید پاسخ دهید این است که کدام نوع داده هایی را می خواهید برای تقسیم بندی استفاده کنید. پاسخ به این موضوع واقعا روشن نیست، زیرا بستگی به کسب و کار شما و نحوه برنامه ریزی برای گروه بندی مخاطبین  برای کمپین های ایمیلی دارد. بنابراین، برای تعیین نوع داده ای که برای کسب و کار شما مناسب است، فکر کنید. در صورتیکه راههای مشخصی برای گروه بندی مشتریان بر اساس ویژگی های مختلف هست حتما آنها را در نظر بگیرید.

 در اینجا چند نمونه از گروه بندی ها را بیان خواهیم کرد:

مثال های از نحوه طبقه بندی مشتریان
داده های جمعیتی داده های روانشناختی داده های رفتاری
جنسیت ترجیحات محصولی خریدهای قبلی
مکان علایق متوسط هزینه های پرداختی
سن سبک زندگی تناوب خرید

با اطلاعاتی مانند این، شما قادر به مشخص کردن بخش هایی که می خواهید ایجاد کنید هستید. اگر میخواهید بخش ها را بیشتر طبقه بندی کنید می توانید داده های مختلف را باهم ترکیب کنید و گروههای خاص تری ایجاد کنید . به طور مثال، می توانید فقط روی زن هایی که فقط از شما کفش می خرند و حداقل در شش ماه گذشته پنج بار از شما خرید داشته اند، متمرکز شوید.

وقتی که گروههای مختلف از مشتریان را داشتید که خواص مشابهی، علایق مشابه دارند به راحتی می توانید هر بخش را بفهمید و اطلاعاتی را که مناسب هر بخش هست در اختیار آنها بگذارید.

پیام خود را طراحی کنید

حال که طبقه بندی خود را دارید ، وقت استفاده فرا رسیده است. با شروع برنامه ریزی برای کمپین،  باید بدانید که برای هر طبقه چه پیامی ایجاد کنید. حتما کمپین باید منطبق با طبقه مربوطه باشد بنابراین همیشه به مخاطب خود توجه داشته باشید.

در ادامه با چند کمپین و ایده های مرتبط با آنها آشنا می شویم.

ایده هایی برای طراحی کمپین های ایمیلی برای بخش های مختلف
داده های جمعیتی بخش های روانشناختی بخش بندی رفتاری
ارسال اطلاعات بر مبنای محصولات برای هر جنسیت برای هر بخش یک محصول ویژه را برجسته کنید اطلاعات و توصیه هایی را ارسال کنید که منطبق بر خرید قبلی آنها هست
به اشتراک گذاری رویدادهای خاص در شهر یا هر بخش روی محصولاتی تمرکز کنید که منطبق با سلایق گروه هست به مشتریانی که بالاتر از یک میزان  خرید کرده اند تخفیف ارسال کنید
به اشتراک گذاری محصولات یا پیشنهادات بر طبق گروه سنی محصولاتی را پیشنهاد بدهید که منطبق بر سبک زندگی آنها می باشد به مشتریانی که مدت طولانی است به شما سر نزده اند و خریدی نکرده اند یک پیشنهاد ویژه بدهید

با یکی شدن پیام ها و گروه ها، کمپین شما می توانند بسیار مفیدتر باشد و مخاطبان را با توجه به مشخصات، ترجیحات و نیازهایشان درست تر هدف گیری کند.

بخش بندی یک ابزار بسیار قوی می باشد چرا که به شما اجازه می دهد تا یک لیست بزرگ را به لیست های کوچک تر و دقیق تر تقسیم کنید. شما را قادر می سازد تا به رفتار و خواست های مشتری پاسخ مناسب بدهید و یک تجربه بهتر و فراموش نشدنی برای مشتری ایجاد کنید.

لوگو کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید