خبرنامه ایمیلی/ الکترونیکی Email NewsLetter

/, مقالات/خبرنامه ایمیلی/ الکترونیکی Email NewsLetter

خبرنامه ایمیلی/ الکترونیکی یا Email Newsletter

خب شما تصمیم گرفته اید که یک خبرنامه ایمیلی/ الکترونیکی یا Email Newsletter درست کنید. چقدر خوب، شاید یکی به شما پیشنهاد داده یا خودتان به این نتیجه رسیده اید اما هیچ طرح و ایده ای برای آن ندارید ولی می خواهید که کار درست را به نحو درست انجام دهید. ما در اینجا بخش های زیر را با هم مرور خواهیم کرد تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن یک خبرنامه ایمیلی درست کنیم:

  • خبرنامه ایمیلی چیست
  • مزایا و نقاط ضعف یک خبرنامه ایمیلی چیست
    • مزایای ارسال ایمیل
    • نقاط ضعف ارسال ایمیل
  • چگونه یک خبرنامه ایمیلی موثر درست کنیم
    • تدوین استراتژی خبرنامه: تنظیم اهداف بزرگ و کوچک
    • استفاده از پلت فرم درست
    • تنظیم دریافت کنندگان ایمیل
    • بخش بندی و طبقه بندی گیرندگان برای رسیدن بهتر به اهداف
    • چگونه یک خبرنامه زیبا درست کنیم
    • بهینه سازی کمپین های ایمیلی و پیام ها
    • بهترین زمان ارسال خبرنامه ایمیلی
    • داشتن یک کمپین موفق در موبایل
    • نمونه ها و فرمت های مناسب ایمیل
    • شروع یک خبرنامه ایمیلی با بلوط

خبرنامه ایمیلی چیست

یک خبرنامه ایمیلی گونه ای از ایمیل می باشد که از طرف شرکت ها و یا اشخاص به لیست ثبت نام کنندگان ان ارسال می شود (مخاطبان کنونی و یا کسانی که برای دریافت ایمیل ثبت نام کرده اند). خبرنامه ایمیلی حاوی مطالب ارزشمند (راهنمایی ها، پست ها، اخبار، بررسی محصولات، توصیه های شخصی، نکات، افتتاحیه ها و یا سایر اخبار و رویدادهای مرتبط می باشد).

خبرنامه ایمیلی جز جدایی ناپذیر استراتژی بازاریابی ایمیلی می باشد و اجازه می دهد تا یک کسب و کار ، با مخاطبانش در ارتباط باشد و انها را بعنوان بازیگران اصلی کسب و کارش به رسمیت بشناسد و داشته های خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارد و مخصولات جدید را که باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود معرفی کند.

مزایای و نقاط ضعف خبرنامه ایمیلی

محبوبیت بسیار زیاد خبرنامه های الکترونیکی یک تصادف نیست. بازاریابی ایمیل یکی از موثرترین کانال های بازاریابی است. متوسط  بازگشت سرمایه برای هر یک ریال برابر ۳۸ ریال می باشد و ۷۲% مشتریان می خواهند که ایمیل دریافت کنند. ایمیل های بازاریابی به خوبی طراحی شده اند  و به طور ثابت به مشتریان ارسال می شوند ، ترافیک ثابت وب سایت، ثبت نام در رویدادها یا فروش محصول را گارانتی می کنند. همانگونه که خبرنامه ها به طور آماری بیشترین بخش ایمیل های بازاریابی را ارسال می کنند، به همان میزان نیز پتانسیل بازاریابی در اختیار دارند.

پس ایا می خواهید بدانید که راه اندازی یک خبرنامه الکترونیکی گام درست برای کسب و کار شما است؟ بیایید به مزایا و معایب ارسال آن نگاه کنیم!

مزایا و نقاط ضعف یک خبرنامه ایمیلی

مزایای ارسال یک خبرنامه الکترونیکی

ایجاد یک خبرنامه فقط یک وسیله برای اگاه کردن مشتریان بابت محصولات یا خدمات جدید شما نیست بلکه مزایای دیگری هم دارد :

بازاریابی مجازی و اهمیت آنcall to action ، دکمه های دوست داشتنی !!!

خبرنامه یک جریان ثابت برای ترافیک وب سایت است:

یکی از دلایل اصلی ایجاد خبرنامه، ایجاد یک ترافیک ثابت برای وب سایت است.  تعامل  ارگانیک با شبکه های اجتماعی همانند فیس  بوک با آمدن شبکه های دیگر کاهش یافته است (یعنی هر زمان یک شبکه اجتماعی فراگیر می شود). تبلیغات بنری نیز بیشتر وقتها بلوکه می شوند. اغلب پست هایی که به خبرنگاران و سردبیران انلاین ارسال می شود توسط آنها دیده نمی شود.

خوشبختانه این ها برای خبرنامه الکترونیکی درست نیست. ایمیلهایی که به صندوق افراد فرستاده می شوند معمولا دیده می شود و احتمال باز شدن آنها بسیار بالا است. و در صورتیکه موضوع جالب و فرستنده نیز معتبر باشد احتمال بالاتر هم خواهد رفت( پس مطمئن شوید که خوانندگان شما را می شناسند). اگر که خبرنامه شما خوب طراحی شده باشد و مطالب مربوطه را داشته باشد شانس شما برای خوانده شدن و کلیک شدن و دریافت اطلاعات بیشتر افزایش می یابد.

خبرنامه الکترونیکی باعث صرفه جویی قابل توجهی می شود:

پول برای بازاریابان مهم است. بنابراین هر چیزی که موجب صرفه جویی در هزینه شما می شود باید اولویت اول باشد. و خبرنامه ها اینگونه هستند.

هرگز میزان صرفه جویی که ایمیل ها برای شما ایجاد می کنند را ندیده نگیرید. تبلیغات پولی همانند بنرها، گوگل اد، فیس بوک یا تبلیغ توسط تاثیرگذاران به مراتب گرانتر از بازاریابی ایمیلی می باشد. معمولا هزینه نرم افزار ارسال ایمیل کم و هزینه یک نیرو برای درست کردن ان نیز پایین می باشد. درست کردن ایمیل با یک فرمت مشخص و بهینه ساده تر از سایر شبکه های اجتماعی می باشد.

اندازه گیری اسان نتایج:

موفقیت یک ابزار بازاریابی بر اساس این است که اینکه این ابزار به چند نفر مخاطب واقعی رسیده است و بر اساس ان عملکرد قابل اندازه گیری می باشد.

اندازه گیری عملکرد یک خبرنامه الکترونیکی ساده است. آمار ایمیلی این را به راحتی نشان می دهد: نرخ باز کردن، نرخ کلیک، نرخ لغو اشتراک، نرخ پرش، نوع ابزار(موبایل یا لب تاپ یا کامپیوتر) جهت باز کردن ایمیل، زمان کلیک، و خیلی چیزهای دیگر که می توانید با توجه به این شاخص ها میزان بازگشت سرمایه خود را محاسبه کنید و مطالب مربوط به امار مخاطبان را تولید کنید.

استقلال از اشخاص ثالث:

هنگامی که یک خبرنامه را ایجاد می کنید، مستقل از سایر ارائه دهندگان خدمات و نرم افزار این کار را می کنید. ناشران، تاثیر گذاران وپلت فرمهای تبلیغاتی شبکه های اجتماعی و گوگل هزینه بیشتری نسبته به ارائه دهندگان خدمات ایمیلی دارند و البته این کار را خودتان نیز به میزان محدود می توانید انجام دهید.

 لینک و اتصال به سایر کانال های بازاریابی: خبرنامه ها و سایر ابزارهای بازاریابی همانند شبکه های اجتماعی می توانند به راحتی و به طور موثر ترکیب شوند و به مخاطب در هرجا که هست فارغ از اینکه در دفتر خود باشد یا در خانه روی یک مبل با تبلیت یا در قطار با داشتن فقط یک موبایل. ایمیل ها در هرجایی می تواند باز شود و خوانده شود.

مراقبت هدفمند از مشتری:

و اگر همه دلایل بالا به تنهایی کافی نیست، ترکیبی از همه آنها ثابت می کند که ایمیل ها یک ابزار عالی برای هدف گیری مخاطبان و مراقبت از مشتری هستند.

نقاط ضعف ارسال یک خبرنامه الکترونیکی

خب هرجا نوری هست تاریکی هم هست هر کاری ایراد خود را هم دارد. خبرنامه های الکترونیکی با اینکه دارای مزایای زیادی هستند اما ایراداتی هم دارند.

عدم وجود فاکتورهای فیزیکی هنگام ارسال یک خبرنامه الکترونیکی:

بر خلاف رسانه های تبلیغاتی آنالوگ مانند بروشورها، آگهی ها، مجلات و غیره ایمیل ها جلوی چشم نیستند. به عنوان مثال، یک تقویم  رومیزی قابل مشاهده در تمام طول سال است. ایمیل ها حضور فیزیکی ندارند و همین باعث کاهش دوام می شود اما در عوض لازم نیست مدام مرتب یا سازماندهی شوند.

سهولت  پاک کردن خبرنامه:

واقعیت این است که نسبت به سایر رسانه ها، ایمیل ها سریع تر و کمتر مورد مطالعه قرار می گیرند. دلایل زیادی برای این وجود دارد: یک صندوق ورودی کامل، تیترهای غیر جذاب، محتوای نامرتبط ، ارسال کننده ناشناس. اگر چه این عناصر مهار کننده را می توان به حداقل رساند، اما به جز برای اولین بار، ۱۰۰٪ تعامل هرگز تامین نمی شود.  و البته این نه فقط برای خبرنامه ایمیلی بلکه برای تمام روش های بازاریابی صادق هست.

 با این حال، اگر ما مزایا و معایب خبرنامه ها را وزن کنیم، به سرعت مشخص می شود که مزایا به مراتب بیشتر از نقاط ضعف است.

بیشتر بخوانیم : بخش دوم – نحوه ایجاد خبرنامه ایمیلی موثر

ثبت ديدگاه

دوازده + دوازده =