خبرنامه ایمیلی (بخش پایانی)

آنچه در این قسمت آشنا می شویم عبارت از ۱.بهترین زمان ارسال یک کمپین خبرنامه ۲.روش های موفقیت در کمپین خبرنامه ایمیلی در موبایل و ۳.نمونه هایی از خبرنامه ایمیلی  در موبایل می‌باشد.

بهترین زمان ارسال یک کمپین خبرنامه

زمان ارسال خبرنامه یک عامل حیاتی در موفقیت خبرنامه می باشد. پس به بهترین زمان ارسال ایمیل خود فکر کنید. یک خبرنامه اگر به خوبی طراحی شده باشد و حتی محتوای آن هم جالب باشد  در صورت عدم ارسال در زمان مناسب  هیچ شانسی برای دیده نشدن نخواهد شد.

نکته : زمانی که کاربر در مقابل کامپیوتر نشسته باشد بهترین زمان ارسال است تا دیده شود.

اگر شما بازاریابی خبرنامه را تازه شروع کرده اید و در این مورد تجربه ای ندارید زمان های مختلف را امتحان کنید. آزمایش کنید و نتایج را بدست آورید با هم مقایسه کنید و بهترین زمان را بدست آورید. (مخاطبان را به چند قسمت تقسیم کنید و در زمان های مختلف ارسال کنید)

در بیشتر موارد، برخی از قوانین اساسی وجود دارد که بهتر است آنها را دنبال کنید. اگر در بخش خدمات شرکت به شرکت کار می کنید باید خبرنامه را در ساعات کاری ارسال کنید. که بهترین زمان ساعت ۱۰ تا ۱۱ و یا ۳ تا ۴ می باشد. اما اگر مدل کسب و کارتان شرکت به مشتری باشد بنابراین باید آنها را در طول هفته و بین ساعت ۶ و ۹ بعد از ظهر باشد.

البته، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند مفید باشد. بایک نرم افزار تحلیلی وب مانند با استفاده از گوگل آنالیتک و تجزیه تحلیل آن می تواند زمان دقیقی که مشتریان وب سایت شما را می بینند متوجه شوید. پس خبرنامه خود را در همان زمان یا یک کم زودتر بفرستید تا زمانی که مشتریان پشت سیستم خود قرار می گیرند آن را مشاهده بکنند.

روش موفقیت در کمپین خبرنامه ایمیلی در موبایل

در جهان امروزه، تعداد موبایل ها در حال افزایش هستند و مردم بیشتر و بیشتر از موبایل برای دیدن ایمیل خود و دریافت و ارسال نامه استفاده می کنند.  درحالیکه نگاه کلی و احساس به ایمیل خیلی تغییر پیدا نکرده است اما نحوه دسترسی به آن متحول شده است. در گذشته ما نامه ها را در صندوق های پستی خود دریافت می کردیم و بعدا از طریق کامپیوتر و بعد از طریق لب تاپ و اینک از موبایل استفاده می کنیم.

این نحوه دسترسی به نامه ها، بازاریابان را با چالشهای متفاوتی روبرو کرده است. به طور مثال چگونه باید نامه را طراحی کرد یا اینکه چگونه به مخاطبان ایده آل رسید. به عبارت دیگر مساله فقط طراحی و چیدمان نامه ها و تطبیق نمایش با دستگاهها موبایل یا کامپیوتر نیست.

محتوای شما و کل کانال برای دستگاههای موبایل باید بهینه شود تا به بیشترین مخاطب برسید. مطالعات نشان داده که ۶۵%  ایمیل ها ، اولین بار در موبایل باز می شوند. و از هر ۴ نفر ۳ نفر در صورتیکه ایمیل به خوبی و برای موبایل طراحی نشده باشد ایمیل را پاک خواهند کرد. به عبارت دیگر، اگر خبرنامه خود را با دستگاههای موبایل تطبیق نداده اید بهتر است همین حالا شروع کنید.

خبرنامه موبایلی

برای شروع، چندین مرحله برای بهینه سازی کمپین خبرنامه ایمیلی را اینجا خواهیم گفت.

خط موضوع یک عامل کلیدی در خبرنامه
اولین چیزی که کاربران در زمان دریافت ایمیل می بینند موضوع خبرنامه می باشد. حتی قبل از باز کردن ایمیل ، کاربر ممکن است ایمیل را پاک کند. پس داشتن موضوعی که توجه بیننده را جذب کند بسیار حیاتی و مهم است.

در حالیکه این موضوع برای هر ایمیلی صدق می کند اما در موبایل اهمیتی بیشتر خواهد داشت. خواندن ایمیل در یک صفحه فیزیکی کوچکتر به شما فضای کمتری برای عنوان می دهد و علاوه بر این خوانندگان، زمان کمتری را برای خط موضوعی خود صرف خواهند نمود.

نکته:  موضوع را کوتاه و دقیق انتخاب کنید.از کلماتی استفاده کنید که برای خوانندگان شما جذاب است و آنها را تشویق می کند که ایمیل را باز کنند.

 

قالب خبرنامه: قالب ایمیل خود را ساده طراحی کنید.

وقتی که کاربر ایمیل را باز می کند، باید مطمئین باشید که مطالب خبرنامه برای اندازه های مختلف صفحه نمایش بهینه شده باشد. دلیل این امر کاملا مشهود است: پیام شما باید برای خوانندگان حتی روی صفحه موبایل درست دیده شود.

نمونه ایمیل موبایلی

 

برای حل این مشکل باید قالب ساده و شفاف باشد. استفاده از یک ستون که خیلی هم عریض نباشد. و تقسیم متن به بخش های کوچکتر که خواندن آن را آسان می نماید بهترین روش می باشد.

 

همین کار را باید برای عناصر فراخوان به اقدام یا CTA و دگمه ها و پیوندها انجام دهید. مطمئین شوید که به راحتی می توان روی آنها کلیک نمود و به طور مستقیم درایمیل قرار گرفته اند تا شانس استفاده از آنها افزایش یابد.

 

در نهایت، از تصاویری که بیش از حد بزرگ هستند اجتناب کنید، زیرا ممکن است زمان بارگذاری ایمیل را برای کسانی که از اطلاعات تلفن همراهشان برای جمعآوری خبرنامه خود استفاده میکنند، آهسته کند.

 

نکته: از طرح و یا قالب ساده برای ایمیل استفاده کنید و دگمه های CTA  یا فراخوان برای اقدام را طوری طراحی و مکان یابی کنید که به راحتی پیدا شوند و کلیک بخورند.

 

خبرنامه ایمیلی در موبایل: لینک های خود را فراموش نکنید

اکنون که CTA خود را آسان کرده اید، وقت آن است که به لینک های خروجی خود نگاه کنید. در ابتدا تشویق خوانندگان به کلیک  روی لینک می باشد و بعدی اطمینان از کار کردن صفحه فرود در روی موبایل (دستگاه تلفن همراه) می باشد.

 در حالت ایده آل، صفحات فرود لینک های خروجی باید در تطبیق با موبایل طراحی شده باشد، به طوری که صفحه فرود به طور خودکاربا دستگاه بازدید کننده  خود را سازگار می نماید. . در غیر این صورت باید حتما سازگاری صفحات را با موبایل بررسی کنید.

نکته: تمام لینک های خروجی برای تلفن همراه بهینه سازی کنید.

دستگاه های خود را بیرون بیاورید

پس از اینکه اصول اولیه طرح خود را پایه گذاری کردید زمان آزمایش رسیده است. باید بدانیم که موبایل ها در اندازه های مختلف، و دارای کیفیت ها تصاویر مختلف هستند. برای درک و مشاهده این موراد ، خواندن خبرنامه در چندین موبایل با سیستم های مختلف می باشد. با انجام این کار، شما به سرعت نتایج خود را خواهید دید و اینکه فراخوان به اقدام CTA چگونه کار می کند. باز هم تاکید می کنیم که تمام این موارد برای موفقیت خبرنامه شما مهم هستند.

نکته: طرح خود را بر روی انواع دستگاه ها و سیستم عامل ها تست کنید و پیش نمایش را ببنید.

نمونه هایی از خبرنامه ایمیلی در موبایل

آیا می خواهید برخی از این نکات را در عمل ببینید؟ ما چهار نمونه از خبرنامه های مورد علاقه خود را برای شما انتخاب کردیم تا الهام بگیرد و اصول اولیه را یاد بگیرد.

 نمونه Product Hunt

چه  چیزی در این نمونه Product Hunt خوب هست.  چکار برجسته ای انجام داده اند؟ استفاده از رنگ قرمز و قراردادن CTA در یک زمینه سفید.

نمونه خبرنامه ایمیلی موبایل

عنصر Product Hunt بعنوان یک عنصر کلیدی در اول قرار داده شده است. این عنصر برای خوانندگانی که حوصله پایین رفتن ندارند خیلی خوب می باشد. اما در ادامه خوانندگان مشتاقی که متن را دنبال می کنند با علائم  و ارزش ها عمیق تری برخورد می کنند. نسبت نوشتار به عکس نیز مزیت دیگر میباشد که با هویت نام تجاری هماهنگ می باشد.

نمونه NetFlix

آه، قبلا گفتیم که چقدر ما NetFlix رو دوست داریم؟ NetFlix از عناصر فردی برای غنی سازی محتوا و اطمینان از برگشت مشتریان و خوانندگان استفاده می کنند تا خوانندگان برگردند و ارزش واقعی را در آن پیدا کنند.

همچنین به استفاده هوشمندانه از فراخوان به اقدام ها نگاه کنید. به گونه ای است  هرکس که وارد ایمیل NetFlix بشود از زمان خود لذت ببرد. داشتن ترکیبی از بازی و لیست های من که باعث افزایش نرخ کلیک و تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل می شود.

نمونه خبرنامه ایمیلی موبایل

Skyscanner

کسی که در خبرنامه Skyscanner ثبت نام می کند می داند که بدنبال چیست. مقاله هایی جذاب با نکات و پیشنهاداتی که به ما کمک می کند تا سرزمین رویای خود را که حتمن دفتر کار نیست پیدا کنیم. و خدای من آیا آنها تحویل می دهند. در مورد پیشنهادات محتوایی آنها هیچ ایرادی وجود ندارد  خبرنامه آنها یک راه عالی برای پرورش و افزایش تماس هاست. آنها همه چیز را برای شما فردی و انحصاری می کنند و شما تشویق به کلیک کردن می شوید.

نمونه خبرنامه ایمیلی موبایل

Fitbit

در Fitbit، آنها در خبرنامه خود یک هدف مشخص دارند:  هدایت ترافیک به وبلاگ شان، تا با الهام بخشیدن بیشتر به انسانها آنها را به استفاده بیشتر از دستگاههای خودشان ترغیب کنند. بنابراین آنها محتوای خود را در همان ابتدا برجسته می کنند (پربازدیدترین مقالات برای شما انتخاب می شود) و محتوای خود را در یک طراحی سازگار با موبایل که برای خواندن یا کلیک کردن آسان است ارائه می دهند.

نمونه خبرنامه ایمیلی موبایل

بخش های قبلی

بخش اول: خبرنامه ایمیلی/ الکترونیکی Email NewsLetter

بخش دوم:ایجاد خبرنامه ایمیلی موثر

بخش سوم:تهیه لیست گیرندگان ایمیل و گروه بندی آنها

بخش چهارم:طراحی قالب زیبا برای خبرنامه ایمیلی

بخش پنجم: بهینه سازی کمپین و خبرنامه ایمیلی

لوگو کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید

کانون تبلیغاتی بلـوط : بهترین مجری دیجیتال مارکتنیگ

برای مشاوره با ما تماس بگیرید: ۸۸۷۱۵۲۰۱ – ۰۲۱