زمان مطالعه : ۳ دقیقه

اینستاگرام و استیکر جدید استوری‌ “دعوتِ رویداد”

اینستاگرام در حال تست یک استیکر جدید (دعوت رویداد استوری اینستاگرام) با هدف تسهیل مشارکت در رویداد در استوری‌ها است. جین مانچون وون، که مهندسی معکوس امکانات و ویژگی‌های پلتفرم‌هایی مانند Facebook ،Instagram و SnapChat را آزمایش می‌کند، هفته گذشته درباره آخرین به روزرسانی‌های اینستاگرام توئیت کرد. استیکر «EventInvite» یا «Invite» در اینستاگرام، استیکری کاربردی برای پروفایل‌های اقتصادی و کسب و کار است.

Instagram is working on Invites Sticker for events

pic.twitter.com/CQ50u24oKk

Jane Manchun Wong (@wongmjane) October 12, 2019

مارکتینگِ رویداد (بازاریابی رویداد)، ویژگی جدیدیست که اینستاگرام در حال آزمایش آن است که می تواند بازاریابی رویداد شما را به سطوح خیلی بالایی ارتقا دهد. به تازگی استیکر دعوت رویداد استوری اینستاگرام «Invite» به خانواده استیکرهای استوری اینستاگرام اضافه خواهد شد. برچسب Invites شامل عنوان رویداد، تاریخ و مکان آن است و به دنبال کنندگان شما اجازه می دهد تا مستقیماً از استوری اینستاگرام خود اقدام به RSVP (Reply Me) کنند.

دعوت به رویداد اینستاگرام

دعوت به رویداد استوری اینستاگرام

وونگ همچنین به ویدئویی از مدیران فیس بوک آدام مصری و اندرو بوسورث پیوند داده است که توضیح می دهد که این ایده از کجا منشا گرفته است. دبیرستانی ها برای تبلیغ و ترویج مهمانی ها در لیست دوستان نزدیک خود از “finstas” (معروف به حساب های جعلی اینستاگرام) استفاده می کنند. در لینک زیر می توانید ویدئوی مدیران را ببینید.

ویدئوی مدیران فیس بوک آدام مصری و اندرو بوسورث

این ویژگی جدید (استیکر دعوت اینستاگرام) اگر در دسترس عموم قرار گیرد، می تواند از چندین طریق به سود بازاریابان و برگزارکنندگان رویدادها باشد.

دعوت به رویداد استوری اینستاگرام

مزایای احتمالی استیکر دعوت به رویداد استوری اینستاگرام

به عنوان یک بازاریاب ورودی (کسی که تبلیغ می کند تا ورودی بیشتری جذب شود)، مهیج ترین بخش این تست برای من امکان افزایش ثبت نام در رویدادها و نرخ تبدیل است. اگر در حال حاضر رویدادی را در اینستاگرام تبلیغ می کنید، لازم است پیوند و لینکی را در استوری ایجاد کرده و دنبال‌کنندگانتان را به “Swipe Up” تشویق کنید، یا باید پیوند و لینک را در قسمت بیوگرافی اینستاگرام خود قراردهید. شاید فقط من اینطور باشم، اما روش “Swipe Up” به من یادآوری می کند که یک فروشنده اینستاگرام آخرین محصول خود را می‌فروشد، و روش “لینک در بیوگرافی” شانس شما را برای کلیک کردن روی پروفایل شما محدود می کند.

کمی صادق باشیم، اکثر ما هیچ وقت از این روش ها پیروی نمی کنیم. دکمه جدید RSVP (دکمه های تماس به اقدام (Call to Action) که در وب سایت ها مشاهده کنیم)، می تواند روند ثبت رویداد را ساده کند و امیدواریم معیارهای ثبت نام کلی را افزایش دهد.

مزایای بالقوه استفاده از لیست دوستان نزدیک برای رویدادها

آیا تجارت شما لیستی از مشتریانی دارد که طرفداران واقعی هستند که می توانند به عنوان یک تأثیرگذار (اینفلوئنسر) برای نام تجاری شما دیده شوند؟

در صورتی که پاسخ شما مثبت است، می توانید یک لیست دوست صمیمی (Close Friend) از این طرفداران برتر ایجاد کرده و دعوتنامه رویدادهای اختصاصی را با استفاده از برچسب Invites برای آنها ارسال کنید. می‌توانید دعوتنامۀ یک وبینار رایگان، جلسه پرسش و پاسخ یا هر نوع رویداد دیگری که به نفع این گروه باشد، را برای این طرفداران برتر بفرستید تا یک اسکوپ منحصر به فرد به آنها اختصاص دهید.

در حالی که اضافه شدن یک برچسب دعوت به استوری اینستاگرام ممکن است یک اتفاق و امکان کوچک به نظر برسد، اما در واقع یک سود بزرگ برای بازاریابان رویداد و برگذارکنندگان رویداد است. خیلی ساده است، در حال حاضر می توانید رویدادی را در استوری اینستاگرام برند و کسب و کار خود تبلیغ کنید؟ بله. اما آنچه اینستاگرام با این استیکر ارائه می دهد راهی برای تبلیغ یک رویداد به شکلی است که یکپارچه تر، درخور کلاس برند و با توجه به بررسی رفتار کاربران موجود در اینستاگرام کاست. مهمتر از آن، یک مارک تجاری می تواند با ارائه دعوتنامه های اختصاصی یا زود هنگام به پیروان خود، جذابیت بیشتری برای دنبال کردن پروفایل خود ایجاد کند.

این ویژگی استیکر دعوت به رویداد اینستاگرام «Invite» هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است، با مثبت بودن نتایج تست و کاربردی بودن آن تا طی چند ماه آینده رونمایی می‌شود!