رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغاتی که امروزه از آن استفاده می شود . البته در گذشته این روش به شکل یک خبر تبلیغاتی در رسانه های کاغذی و تلویزیون منتشر می شد.اما دیگر با وجود اینترنت و رسانه های اینترنتی اوضاع متفاوت شده و دیگر این روش جای خود را به روش های جدید داده است تا جایی که بسیاری از وبمستران و صاحبان وب سایت برای معرفی وب سایت و خدمات و محصولاتشان از این گونه تبلیغات استفاده می کنند.

به خبر تبلیغاتی گفته میشود که جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کار ها نوشته میشود . یکی از شیوه‌های بازاریابی اینترنتی است که به صورت همزمان می‌تواند رتبه‌ی سئو سایت و بازدید واقعی آن را افزایش دهد. رپورتاژ آگهی یک مطلب خبری یا مقاله علمی است که در سایت‌های پربازدید مثل سایت‌های خبری یا مجلات اینترنتی منتشر می‌شود. در این خبر یا مقاله، علاوه بر اینکه سعی می‌شود مطلبی مورد علاقه کاربران در اختیار آنان قرار گیرد، لینک‌هایی به سایت شما نیز در آن گنجانده می‌شود.

رپورتاژ آگهی یعنی انتشار اخبار تبلیغاتی لینک دار در سایت های پر بازدید و سایت های خبری.

تاریخچه و انواع رپورتاژ آگهی

تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ حدودا برای سال ۱۹۴۵ است و در واقع در سال ۱۹۴۵ این لغت به دایره لغات اضافه شده است ، تاریخچه دقیق این لغت در ایران میشخص نیست اما در چند سال گذشته مخصوصا یکی دو سال گذشته ظاهرا در ایران این شیوه تبلیغاتی به دلیل اثر بخشی بالا بیشتر مورد توجه مدیران قرار گرفته است .

در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده میشه و مخصوصا شیوه رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به صورت رپورتاژ آگهی اینترنتی است.

انواع رپورتاژ :

همان طور که گفتیم رپورتاژ دارای انواع مختلفی هست اما از مهم ترین انواع رپورتاژ آگهی میتونیم به، رپورتاژ آگهی رسانه ای مثل : رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات ، روزنامه ها ، رپورتاژ آگهی اینترنتی اشاره کنیم.

فرایند انتشار رپورتاژ آگهی

ابتدا می بایست یک متن مناسب در راستای برند و یا محصولات مورد نظر شما و به طور کلی، اهداف سازمانی، تولید شده و سپس، بر اساس هدف گذاری سئو، کلمه کلیدی های مد نظر را در متن مشخص نموده و لینک های مربوط به آن کلمه کلیدی را در متن جانمایی کنید.

جالب است بخوانید : چگالی کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو

در مرحله بعد کافی است که این متن را در سایت های خبری و مجلات اینترنتی که دارای بازدیدهای روزانه بسیار بالا می باشند، بصورت رپورتاژ خبری منتشر نمایید.

پس از انتشار، متن آگهی به همراه لینک های فالو و عکس در سایت قرار گرفته شده و از طریق جایگاهی که برای آن منظور گردیده شده است برای بازدید کنندگان قابل نمایش می باشد.

متن منتشر شده پس از گذشت مدت زمانی که در صفحه اصلی و یا صفحه مربوطه قرار می گیرد، به قسمت آرشیو خبر انتقال یافته و بصورت دائم و همیشگی در آن سایت قرار خواهد گرفت و اثر آن ماندگار می باشد.

نکته ای که در این راستا وجود دارد آن است که متن منتشر شده در سایت های خبری و معتبر، در صفحات گوگل و وب سایت های موتور جستجو، ایندکس شده و هنگام جستجو توسط کاربر قابل مشاهده نیز می باشد.

همچنین، انتشار رپورتاژ در وب سایت های معتبر خبری باعث می شود تا برای صاحب خبر، اعتبار بسیار زیادی جذب شده و آگاهی بسیار مناسبی نسبت به برند آگهی دهنده ایجاد شود.

مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

۱– رپورتاژ یک نوع آگهی دائمی می باشد که در قالب یک خبر یا مطلب در وب سایت مورد نظر منتشر می شود. در واقع رپورتاژی که شما سفارش می دهید مانند یک مطلب آرشیوی می باشد و تا وقتی که سایت سفارش گیرنده در حال فعالیت باشد آگهی شما نیز حذف نخواهد شد.

۲ – با خرید و سفارش رپورتاژ آگهی، اعتبار شما نزد گوگل بالاتر رفته و رتبه سایت شما در نتایج جست و جو افزایش پیدا می کند.

جالب است بخوانید : تبلیغات در لینکداین را جدی بگیرید

۳ – رپورتاژ آگهی در حال حاضر طبیعی ترین روش برای ساخت بک لینک یا لینک بیلدینگ می باشد.

۴ – با خرید ریپورتاژ آگهی در سایت های معروف، نام سایت و برند شما نیز بیشتر دیده می شود و با این کار علاوه بر ارتقای وضعیت سئوی سایت خود، برند سازی و افزایش بازدید نیز صورت گرفته است.

با رپورتاژ رتبه بالایی در گوگل را داشته باشید

مهمترین بخش خرید رپورتاژ آگهی دانستن این نکته است که در چه سایت هایی و چگونه سفارش دهیم. برای سفارش رپورتاژ آگهی باید دقت کنید که وب سایت مورد نظر تا حد امکان به موضوع فعالیت شما نزدیک باشد. همچنین اگر قصد سفارش رپورتاژ به تعداد زیادی سایت و وبلاگ داشته باشید نباید متن رپورتاژ آگهی شما برای همه سایت ها یکسان باشد. پس از انتشار رپورتاژ مورد نظر شما در سایت های مختلف، شاهد افزایش و ارتقای رتبه سایت خود در گوگل خواهید بود. این پروسه معمولا بین ۱ تا ۳ ماه زمان می برد.

رپورتاژ انتخابی مناسب برای سئو سایت

نکته قابل توجهی که در این راستا وجود دارد آن است که بر خلاف دیگر روش های لینک سازی یا به نوعی گرفتن بک لینک که می بایست به صورت ماهانه یا سالانه لینک ها تمدید شوند، لینک سازی از طریق انتشار رپورتاژ آگهی بصورت همیشگی و مادام العمر بوده و به هیچ وجه از سایت های منتشر کننده حذف نخواهد گردید.

بنابراین، استفاده از این روش تبلیغاتی را می توان به عنوان یکی از کارساز ترین و موثر ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و همچنین سئو دانست و از طریق آن، اعتبار سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی را به صورت همیشگی برای وب سایت خود ایجاد نمود.

جالب است بخوانید : مزیت های تبلیغات دیجیتالی

از سوی دیگر، با توجه به اینکه سایت های در نظر گرفته شده برای انتشار رپورتاژ، سایت هایی پر کاربر می باشند و بازدید روزانه بسیار بالایی را دارند، انتشار رپورتاژ آگهی باعث بهتر دیده شدن برندتان خواهد شد و می تواند آگاهی بسیار مناسب و خوبی از برند شما را برای بازدیدکنندگان ایجاد نماید که این اتفاق، به دلیل اعتماد بازدید کننده به سایت معتبر، باعث اثر گذاری بیشتر برای شما خواهد شد.

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید