سئو محلی چیست ؟

سئوی محلی یا local seo نیز یکی از فاکتورهای گوگل جهت رتبه بندی وب سایت‎ها‎ است. این موتور جستجو با استفاده از سئوی محلی می‎تواند محل فعالیت وب سایت‎ها‎ را مشخص کند و سوابق و حیطه فعالیت آنها را در اختیار کاربران قرار دهد. موتور جستجوی گوگل با استفاده از IP این کار را انجام می‎دهد که برای متخصصین انجام آن کار سختی نیست. گوگل با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در سیستم‎ها‎ی مختلف از قبیل گوگل مپ و Google Bussiness می‎تواند مکان شرکت‎ها‎ را تشخیص دهد و موقعیت جغرافیایی تجارت و کار آنها را بر اساس آی پی تعیین نماید.

چگونه در سئوی محلی موفق باشیم؟

کسب لینک های مناسب و واقعی از سایت های مرتبط و با هدف گذاری روی عباراتی که در آنها به مکان جغرافیایی شما اشاره شده تاثیر بالایی بر سئو محلی سایت شما خواهد داشت ، رعایت موارد زیر میتواند راهنمای خوبی برای شناخت عوامل موثر بر سئو محلی باشد:

۱- نام، آدرس وتلفن در تمامی صفحات وبسایت درج شود

روبات های گوگل قابلیت درک شماره تماس و آدرس شما را دارند، به همین دلیل یکی از بهترین فضاهای سایت جهت درج اطلاعات تماس فوتر سایت است که در همه جا تکرار میشود.

۲- اختصاص هر صفحه به موضوع یا محصول خاص

هر صفحه از سایت موردنظرباید از یک محتوای منحصر به فرد برای توضیح یک محصول یا توضیح درباره یک سرویس دهی با بیان جزئیات آن برخوردار باشد ، به بیان دیگر محتوای سایت شما نباید تکراری و غیر مفید بنظر برسد، هر صفحه از سایت باید به تنهایی ارائه دهنده مفاهیم و مطالب مشخصی باشد که در بخش های دیگر سایت تکرار نشده است.

۳- قرار دادن سایت در سایت های معتبر

وبسایت شما باید در سایت های دایرکتوری محلی معتبر قرار گرفته شده باشد .نکته بسیار ظریف در این بخش مربوط به اعتبار و ارزش سایت های دایرکتوری است. قراردادن لینک سایت خود در هر سایت یا مجموعه ای به معنی پیشرفت شما در نتایج گوگل و یا بهبود سئوی محلی نخواهد بود و تنها سایت های معتبر میتوانند موجب پیشرفت شما شوند.

۴- لینک دهی صحیح

لینک سایت شما باید در سایت هایی که محتوای شما را کپی کرده اند قرار گرفته باشد . سایت های بسیاری هستند که محتوای خود را تولید نمیکنند بلکه با جمع آوری اطلاعات از اینترنت خوراک محتوایی خود را تامین میکنند. بهتر است همیشه به این سایت ها توجه کنید و مطمئن شوید که لینک شما را بعنوان مرجع مقاله درج نموده اند زیرا بر سئوی کلی سایت و سئو محلی شما بسیار تاثیرگذار است.

اگر به هر دلیل لینک شما درج نشده است از مدیر سایت درخواست کنید که این کار را انجام دهد و یا مقاله شما را از روی سایت خود حذف نماید. در غیر اینصورت میتوانید این کپی برداری را به اطلاع گوگل رسانده و از سایت مورد نظر شکایت کنید.

۵- به نظرات اهمیت دهید

اگر شما یک صفحه مشخص برای سایت یا تجارت خود در گوگل پلاس ایجاد کرده باشید، کاربران قادر خواهند بود نظراتشان را در مورد کیفیت خدمات شما در آن فضا بیان کنند. یکی از کلیدی ترین پارارمترهای موثر بر سئو محلی همین نظرات کاربران در صفحه گوگل پلاس شماست. شما میتوانید از دوستان یا مشتریان خود درخواست کنید تا نظرشان را مستقیما در صفحه گوگل پلاس برای شما بیان کنند.

۶- لینک گیری از سایت های دیگر

مردم معمولا فراموش می کنند که اعتبار سایت شما به عنوان یک فاکتور در رتبه بندی محلی قرار می گیرد. شما برای افزایش اعتبار سایت خود نیاز دارید که سایت های دیگر به شما لینک کنند، پس یک راه برای این کار پیدا کنید. پیشنهاد وبسیما به شما تولید محتوای با کیفیت است.

اشتباهاتی که در سئوی محلی نباید تکرار کنید

به همان راحتی که انجام مراحل درست می تواند به روند بهبود رتبه سایت شما کمک کند، برداشتن قدم های اشتباه می تواند رتبه سایت شما را پایین آورده و حتی در بعضی مواقع باعث جریمه سایت شود. پس با توجه به نکات زیر از افت سایت خود و گرفتن امتیاز منفی جلوگیری کنید :

۱- کد تلفن فراموش نشود

نام، شماره تلفن و آدرس از فاکتور های مهم در رتبه بندی جستجوی محلی هستند. اگر هنگامی که شماره تماس خود را در سایت قرار می دهید کد شهر را در آن لحاظ نکنید، یک فاکتور موثر در بهبود روند سئو محلی را از دست داده اید.

۲- آدرس را دقیق بنویسید

گوگل بسیار هوشمند است و آدرس های پستی را بخوبی می شناسد. اگر در صفحه تماس خود از نقشه گوگل یا تصاویری برای نمایش کروکی استفاده میکنید، حتما آدرس خود را بصورت متنی نیز درج کنید تا روبات های گوگل قادر به درک آن باشند.

۳- گوگل پلاس (Google+) را جدی بگیرید

Google+ یک فرصت بسیار مناسب برای ایجاد یک صفحه اجتماعی برای کسب و کار شماست. هرچند که خود گوگل انکار می کند اما عاشق صفحاتی است که اطلاعاتشان کامل است .شما باید یک صفحه پروفایل ایجاد کنید و تمامی اطلاعاتی که از شما خواسته شده را در آن پاسخ دهید. زمینه کاری خود را به دقت تعیین کنید و تصاویری که تمایل دارید در نتایج گوگل دیده شوند را در این صفحه بارگذاری کنید.

۴- نادیده گرفتن سرعت سایت

گوگل عاشق این است که بهترین نتیجه را برای جستجوگران فراهم کند. سایت شما باید به سرعت بالا بیاید و تجربه خوبی را برای کاربر فراهم کند. با در نظر گرفتن سئو محلی یا حتی بدون آن، سال ۲۰۱۴ سالی است که در آن بالا بودن سرعت سایت و فراهم کردن محیطی کاربرپسند اهمیت زیادی دارد.

۵- استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی

اگر به روزهای اولیه ی حضور سئو محلی برگردیم متوجه می شویم که استفاده بیش از اندازه از یک کلمه کلیدی رتبه سایت را درموتور جستجو بالا می برد. طولی نکشید که گوگل متوجه این بازی شد و تاثیر آن را از بین برد. امروزه همچنان افراد فکر می کنند که استفاده بیش از اندازه کلمه کلیدی رتبه سایتشان را بالا می برد در صورتی که در بسیاری موارد حتی باعث کاهش رتبه سایت آنها می شود، بنابراین از انجام چنین کاری خوددراری کنید.

۶- عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجو فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارند که از جمله آنها میزان به اشتراک گذاری مطالب است. به اشتراک گذاری مطالب (بیش از همه در Google+ و بعد از آن در facebook ) از فاکتور های مهم گوگل در سئو محلی است.

۷- دکمه های call to action

منظور دکمه هایی است که با کلیک کاربر روی آن ها، یک فعالیت خاص انجام گرفته و کاربر به صفحات خاصی هدایت می شود. بهتر است در جاهای مناسب و در صفحات مختلف وبسایت خود، دکمه هایی جهت هدایت کاربران به سمت صفحه تماس با ما و همچنین مشخصات تماس خود قرار دهید. این بهترین حالت برای ایجاد ارتباط دوطرفه بین آن ها با شماست.

۸- بررسی رفتار کاربران

سعی کنید رفتار کاربران را در بازه های زمانی مختلف، بصورت آنلاین بررسی و نظارت کنید. این کار را می توانید از طریق نرم افزارهای ثبت و تحلیل آمار بازدیدکنندگان نظیر PIWIK انجام دهید. مطمئن باشید پس از مدتی خواهید توانست بخوبی صفحات پربازدید را شناسایی کرده و متوجه شوید که بیشتر کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو به وبسایت شما می آیند، دنبال چه چیزی و از چه مکان هایی هستند. این بررسی و تحلیل، به شما ایده های خوبی خواهد داد و در ارتقاء کسب و کار شما نیز موثر خواهد بود.

۹- بهیته سازی نسخه موبایل

اگر اخبار دنیای سئو را دنبال کرده باشید حتما به این مورد برخورده اید که گوگل ابتدا نسخه موبایل وب سایت را بررسی می کند. در واقع به دلیل افزایش استفاده از گوشی های هوشمند در سراسر جهان، گوگل نیز به این موضوع واکنش نشان داده است و برای تجربه کاربری بهتر به وب سایت هایی که نسخه واکنش گرای خوبی داشته باشند امتیاز بیشتری می دهد.

به خاطر بسپارید

سئوی محلی به معنای بهینه‌سازی وبسایت شما برای مخاطبینی است که در یک مکان مشخص قرار دارند. هنگامی که شما فرآیند سئو را به طور معمول برای سایت خود آغاز می‌کنید و بهینه سازی وبسایت خود را انجام می‌دهید، در حقیقت تمام دنیا را هدف گرفته‌اید. اما برای کسب و کار شما یک مخاطب از محل کسب شما بسیار کارآمدتر از مخاطبینی در سایر شهرها است. بیشترین نیاز کسب و کار شما مخاطبینی است که در محل سکونت شما زندگی می‌کنند.

دقیقا این همان زمانی است که شما به سئوی محلی نیاز دارید. در حقیقت شما لازم است که فرآیند بهینه سازی سایت خود را بر اساس نام شهر و جزئیات مکان مورد نظر انجام دهید. مختصر و مفید باید عرض کنم که شما باید کاری کنید که آدم‌ها بدانند شما کجایید و چگونه می‌توانند شما را پیدا کنند.

خبر بسیار خوشحال‌کننده این است که گوگل الگوریتم‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرده که بر اساس موقعیت جغرافیایی نتایج جست‌وجو را به شما نشان دهد.  پس اگر به کسب و کار خود و موفقیت خود اهمیت میدهید به ستوی محلی خود توجه ویژه ای داشته باشید .

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید