سال نو و برنامه ریزی برای کارهای مهم

سال نو که از راه می رسد همه ما به برنامه و اهداف جدید فکر می کنیم مثل اینکه کی عروسی بگیریم یا کارم رو چه زمانی عوض کنم و یا خانه کی بخرم . برای زمان بندی و برنامه ریزی کارهای جدید به تاریخ های مهم ذیل توجه کنید.

انجام برخی از رویدادها در بعضی از ماههای سال مناسب تر هستند. گاهی اوقات نمی توان زمانبندی رویدادها را تغییر داد اما اگر بر اساس زمان هایی که طبق تحقیقات مناسب تر هستند پیش بروید شاید هزینه های کمتر و انتخاب بهتری داشته باشید.

اردیبهشت  : دنبال کار بگردید

وبسایت‌هایی که در زمینه کاریابی فعالیت می کنند می گویند که جستجو برای کار در ماههای پایانی سال به اوج می رسد اما کسانی که برای کار اقدام می کنند نسبت به ماههای دیگر کمتر هستند. چرا برای اینکه پاداش ها و مشخص شدن میزان اضافه حقوق ها معمولا تا خرداد ماه طول می کشد و تیرماه قطعی می گردد بنابراین بسیاری از کارمندان از فروردین تا تیر صبر می کنند تا اینها مشخص شود پس اگر دنبال کار می گردید در این ماهها رقبای کمتری خواهید داشت.

پاییز : ماشین بخرید و ماشین تان را بیمه کنید

معمولا فصل سفر در ایران در نوروز و در تابستان می باشد و در این فصل همه بدنبال خرید ماشین، تعمیرات ماشین و تکمیل بیمه نامه های خود می باشند پس تقاضا ماشین زیاد است اما در پاییز این فشار فروکش می کند و شرکت ها با دادن پیشنهادات و اقساط مناسب سعی در جذب مشتری می نمایند.

خرداد: برای زندگی خود تصمیم بگیرید

با این که بیشتر مردم معمولا در سال نو و فروردین به تصمیم‎های بزرگ خود فکر می‎کنند اما برای ساکنین نیم‎کره شمالی زمین این موقع از سال بهترین زمان برای این کار نیست. به این دلیل که بهار فصل خواب است و در زمستان هم بعلت سردی هوا معمولا مردم احساس افسردگی می کنند. در این حالات کمتر دست به ریسک می‏زنیم و از آنجایی که توجه بیشتری به خطرها داریم، پس خیلی محتاطانه به موضوع نگاه می کنیم.از سوی دیگر احساس افسردگی باعث می‎شود دچار خوددرگیری شویم و نتوانیم تصمیم بگیریم. بنابراین برای بیشتر تصمیم‎گیری‎ها و برنامه ریزی ها بهتر است تا مثلا ماه خرداد که روزها بلند و حال روحی مان بهتر می‏شود صبر کنیم.

پاییز: خانه‏ دار شوید

معمولا فصل تابستان فصل اسباب کشی و تغییر خانه هست بنابراین متقاضیان زیادی وارد بازار می شوند اما در پاییز کاملا کاهش می یابد در آبان و آذر به کمترین میزان می رسد در آخر سال هم معمولا خانه هایی که دیگر فروش نرفته اند و شاید باب سلیقه مشتری نیستند بیشتر به فروش گذاشته می شوند.

چگونه صحبت کنیم تا مشتریمان قانع شود چگونه صحبت کنیم تا قانع شوند

مهر: سهام بخرید

در دنیای بورس یک ضرب‎المثل وجود دارد که می‏گوید: “سهامت را در ماه اردی بهشت بفروش و برو “. سال‎هاست این باور وجود دارد که ارزش سهام در تابستان یعنی از ماه اردی بهشت تا مهر پائین می‎آید و در زمستان که ماه‎های آبان تا دی هست بالا می‏رود. بنابر این باور اگر سهام دارید، باید تا قبل از شروع تابستان آن را بفروشید و در پائیز، پیش از آن‎که قیمت‎ها دوباره بالا بروند برای خرید اقدام کنید.

در مطالعه‎ای که سال ۱۹۹۸ صورت گرفت ۳۶ مورد از ۳۷ بازار مورد مطالعه درستی این فرضیه را نشان داد. شواهدی هم وجود دارد که وجود چنین باوری در بریتانیا را از سال ۱۶۹۴ ثابت می‎کند. کارشناسان معتقدند دلیل این اتفاق ممکن است بالا و پائین رفتن میزان خوش‎بینی سرمایه‎گذاران باشد. رونالد دوشوک، کارشناس مالی می‏گوید:” با نزدیک شدن به پایان سال، اغلب سرمایه‎گذاران با دیدی بیش از حد خوش‎بینانه به سال آینده چشم می‏دوزند و در نتیجه شاخص سهام بالا می‏رود. با گذشت چند ماه از سال، این خوش‎بینی اولیه به تدریج از بین می‎رود و بازار سهام در تابستان دچار رکود می‎شود.”

اما این طور که پیداست مردم عملا از قانون “فروش در ماه اردیبهشت” تبعیت نمی‎کنند. پژوهشگران آمریکایی و کانادایی در یک مطالعه به این نتیجه رسیده‎اند که سرمایه‎‎گذاران در بهار خوش‎بین‎ترند و در پائیز محتاطانه‎تر عمل می‏کنند، به همین دلیل در این موقع از سال برای فروش سهامی که ریسک بالایی دارد اقدام می‎کنند تا آن‎ها را با سهام مطمئن‎تر جایگزین کنند.  با همه این تفاسیر، هیچ‎کدام از مواردی که گفته شد نباید ملاکی قطعی برای سرمایه‎گذاری قرار بگیرد.

کانون تبلیغاتی بلوط

  تلفن تماس ۸۸۷۱۵۲۰۲ – ۰۲۱