طرح کسب و کار اینترنتی چیست ؟

///طرح کسب و کار اینترنتی چیست ؟

طرح کسب و کار اینترنتی چیست ؟

طرح کسب و کار چیست ؟

طرح کسب و کار، دربرگیرنده مفاهیمی مانند چشم انداز، رسالت، ایده و اهداف و برنامه ها درخصوص حوزه کاری، مشتریان ، رقبا و مسایل مالی و امثال آن است.کسب و کار معادل واژه انگلیسی (Bussiness plane) است و ابزاری برای شناخت و مدیریت طرح کسب و کار اینترنتی است.

در طرح کسب و کار اینترنتی، تمام یافته های خود را درباره حوزه کسب و کارتان در بستر اینترنت را مکتوب نمائید.

مزایای داشتن طرح کسب و کار اینترنتی چیست؟

طرح کسب و کار اینترنتی برای این است که تا حد ممکن مطمئن شویم، زمان، پول و انرژی که صرف خواهید کرد، هدر نمیشود و ریسک های بالقوه حداقل خواهد بود.

جالب است بدانید :تبلیغات اینترنتی و تاثیر آن بر کسب و کار

چگونه میتوانیم یک طرح برای کسب و کار خود ایجاد نمائیم؟

به طور کلی میتوان کسب و کار در حوزه اینترنت را در ۴ مرحله خلاصه و انجام داد :

۱- آشنایی با بخش های مختلف طرح
۲- جمع آوری اطلاعات مورد نیاز هر بخش
۳- تحلیل اطلاعات و شناخت کسب و کار
۴- نوشتن در قالب و ساختار استاندارد

بدانید که آنچه سرنوشت تان را تعیین می کند . تصمیمات شماست و نه شرایط شما. تلاقی آمادگی و موقعیت ، چیزی را به وجود خواهد آورد که به آن شانس می گویند. آنتونی رابینز

چه کسی باید کسب و کار اینترنتی را بنویسد؟

طرح کسب و کار اینترنتی باید توسط خود کارآفرینان و صاحبان ایده نوشته شود. فقط صاحبان ایده و خود کارآفرینان هستند که میتوانند ایده خود را در قالب طرح تنظیم کنند. توصیه می شود در هنگام پیاده سازی ایده در قالب یک طرح استاندارد کسب و کار با افراد متخصص و صاحب نظر در این زمینه مشورت نمایید.

جالب است بدانید : آیا من یک کارآفرین هستم

نگارش یک ایده در قالب طرح، ایده ها را واقعی تر میکند. وقتی چیزی را مینویسید آن را روشن تر و واضح تر میکنید .

باورها قدرت خلق کردن و قدرت نابود کردن را دارند. بشر این توانایی فوق العاده را دارد که هر تجربه ای را در اختیار بگیرد و از آن معنایی خلق کند، که او را ناتوان سازد یا بتواند به راستی زندگی اش را نجات بدهد. آنتونی رابینز

به خودتان اعتماد کنید :

بهتر است بدانید خود اتکایی از اولین خصوصیات یک کارآفرین می باشد.
با کمک این نیرو کارآفرین میتواند به مبارزه سختی ها بپردازد. بنابراین اگر میخواهید کارآفرین باشید این توانایی را در خود تقویت کنید.
نیاز به انجام دادن و بدست آوردن از دیگر خصوصیات یک کارآفرین می باشد.
اینگونه اشخاص بصورت دائم نیاز به آن دارند که محصول یا خدمتی را ایجاد کنند. از ساده ترین نوع آن مثلا در فعالیت های خانگی گرفته تا پیچیده ترین کارهایی که ممکن است در تولید یک محصول یا خدمت به آن لازم باشد.

استفاده از نهایت بهره وری از دیگر ویژگی های یک کارآفرین هست. یک کارآفرین همواره میخواهد از وقت خود بهترین استفاده را کند. تحمل ریسک از دیگر ویژگی های اینگونه افرارد می باشد.
یک کارآفرین میتواند ریسک ناشی از شکست را پذیرفته و تحمل کند. این ریسک ممکن است مالی یا حیثیتی باشد و یا از دست دادن بسیاری چیزها که مردم عادی در زندگی آنها را دارند، باشد.
آنها شکارچی فرصت ها هستند. کارآفرین بسادگی می تواند میان یک اتفاق بدون خاصیت با دیگری که در دل آن فرصت شکوفایی نهفته است، تمایز قائل شود و دومی را شکار کند.

با ما همراه باشید

راهکار گستر بلوط متخصص در برگزاری همایش ها و کنفرانس ها

 

 

۱۳۹۷/۲/۲ ۹:۲۸:۱۴ ۷ام فروردین ۱۳۹۷|کسب و کار, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

15 − چهارده =