فروش محصولات علمی در بستر اینترنت

در این مدل می توانید دوره های آموزشی و یا خدمات آموزشی را به صورت مجازی و آنلاین بر بستر اینترنت برگزار کنید، نمونه های موفق از این مدل های تجاری کسب و کار در بستر اینترنت عبارت است از :
• سایت آنلاین آموزش (برگزاری کنفرانس آنلاین)
• مرکز توسعه آموزش مجازی (جهت برگزاری کلاس های آموزشی)

بهتر است بدانید که :
۱- محتوای ارائه شده در این مدل از اهمیت بالای برخوردار می باشد و باید به جهت تهیه آن وقت و دقت کافی، هم چنین استفاده از نظر صاحب نظران و متخصصان را لحاظ کنید.
۲- بازار هدف این مدل تجاری را میتوانید به صورت مشتریان عام و مشتریان خاص (تخصصی) در نظر بگیرید.
۳- امکانات و تجهیزات ارائه خدمات مجازی را در بستر اینترنت، به جهت رفاه حال مشتریان و استفاده کنندگان به نحو مطلوب پیش بینی و درنظر بگیرید.

مدل های چندگانه

در بسیاری از موارد میتوان چند مدل کسب و کار اینترنتی را با هم ادغام نمود.
مثالی از این مدل تجاری در بستر اینترنت فیس نما است که بستر ارتباط اجتماعی + ارائه امکانات ویژه میباشد.

آیا تا به حال به خودتان گفته اید که ای کاش ایمیل افرادی را داشتم که وقتی به آنها ایمیل ارسال میکنم آنها از من خرید کنند ؟
افراد زیادی در اینترنت هستند که همواره به دنبال محصول آموزشی شما برای رفع مشکلات و نیازهای خودشان هستند . کافی است اطلاعات تماس این افراد را بدست آورید !
برای شروع این کار درزمینه کاری و تخصصی خودتان یک محصول آموزشی رایگان با فرمت های تصویر ، صوت و PDF بسازید . باید این محصول را به گونه ای طراحی و پیاده سازی کنید که دقیقا افرادی که مخاطب شما هستند آن را دریافت کنند. صفحه ای در سایت خود بسازید که کاملا ساده باشد و به اطلاعاتی در مورد این محصول آموزشی رایگان در صفحه خود قرار دهید نام این صفحه landing page یا صفحه فرود است.
این صفحه باید دارای فرمی باشد که نام و ایمیل مخاطب شما را دریافت کرده و هدیه رایگان را در اختیار او قرار دهد و در تبلیغات خود کاربران را به این صفحه سایت هدایت کنید.
افرادی که علاقه مند به خدمات شما باشند حتما این هدیه شما را دریافت میکنند و مهم ترین پیام آن این است :
ما کاربر هدف شما هستیم .
حالا کار ساده شد. ما در لیست خودمان افرادی داریم که علاقه مند به خدمات ما هستند. چند هزار نفر باشند و یا صد هزار نفر آنها به خدمات و محصولات شما علاقه خود را نشان داده اند.
مرحله بعدی بخش تولید محتوی در وب است که بتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید. در زیر انواع روشهای مختلف برای فروش دانش و اطلاعات از طریق اینترنت را لیست کرده ام :
• سیستم اشتراک در سایت
• خبرنامه
• محصولات آموزشی
• دوره های آموزشی آنلاین

برای اینکه سایت خود را به سیستم کسب درآمد خودکار تبدیل کنیم . باید یک استراتژی صحیح برای سایت آموزشی خود طراحی و پیاده سازی کنیم. با پیاده سازی صحیح این سیستم در هر لحظه از شبانه روز و در هر جایی که باشید درآمد شما متوقف نخواهد شد. با پیاده سازی صحیح این سیستم کاربران از منابع ترافیک مناسب وارد سایت شده . عضو لیست یا خبرنامه شما می شوند و با ارسال ایمیل های پی در پی تبدیل به خریدار خواهند شد و پس از آن با ارائه محصولات جدید می توانید آنها را به سایت خود بازگردانید تا مجددا از شما خرید کنند یعنی خریدار را به مشتری خود تبدیل کنید.
کافی است مطالبی خوب و بی نظیری در سیستم سایت خود داشته باشید و بتوانید اطلاعات افراد بازار هدف خود را جمع آوری کنید و پس از دانش خود را به آنها بفروشید.