فیس بوک را بشناسید

فیس بوک شبکه ای اجتماعی است که در کوتاه مدت، میلیونها نفر به سمت آن امدند. البته به نظر می رسد که روند جذب تصاعدی کاربران در این سایت، چندان هم اتفاقی نبوده اند و باور این موضوع کمی سخت است که یک وب گاه ساده، بدون مقصود خاصی و تنها برای استفاده عده ای از دانشجویان طراحی و ساخته شود و ناگهان به شبکه ای بزرگ تبدیل شود که کاربران آن بعد از گذشت کمتر از یک دهه، در آستانه یک میلیارد نفر قرار گیرند.

فیس‌ بوک (Facebook) یک سایت اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد.این سایت هم اکنون از نظر تعداد کاربر عضو و نیز از نظر کارشناسان، در زمینه سایت های اجتماعی، برتر از مای اسپیس و امثال آن و در حقیقت در زمینه کاری خود، سایت شماره ۱ جهان محسوب می شود.

سایتی برای همه

“مارک زاکربرگ” سایت فیس‌بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.

پس از موفقیت چشمگیر فیس‌بوک، زاکربرگ تصمیم گرفت کارش را گسترش دهد. این سایت ابتدا برای دانشگاه های استانفورد(Stanford)، کلمبیا (Columbia)و ییل (Yale) راه اندازی شد و سپس چندین دانشگاه دیگر در ایالت بوستون آمریکا نیز به این سایت مجهز شدند . تا آغاز تابستان همان سال، فیس‌بوک توسط هزاران نفر در بیش از ۴۵ دانشگاه آمریکا استفاده می شد. در همان موقع زاکربرگ به همراه چند نفر از دوستان خود که او را در اداره سایت کمک می کردند، به پالو آلتو کالیفرنیا رفت و در آنجا خانه ای کوچک اداره کرد. این خانه اولین محل کار رسمی آن هابود.

فیس بو ک و کاربران ایرانی

تعداد ۲میلیارد مشترک فعال ماهانه، فیس‌بوک را به بزرگ‌ترین برنامۀ شبکۀ اجتماعی/مدیا براساس تعداد ورودها تبدیل کرده است؛ حتی بیشتر از یوتیوب با ۱٫۵میلیارد،وی‌چت با ۸۹۹میلیون و اسنپ‌چت با ۲۵۵میلیون مشترک. جدا از یوتیوب، پیام‌دهندۀ فیس بوک (فیسبوک مسنجر) و واتس‌اپ بیش از ۱میلیارد مشترک دارند. احتمال دارد. اینستاگرام هم به‌زودی با ردکردن مرز ۷۰۰میلیون مشترک، به باشگاه آن‌ها بپیوندد.مشترکان فعال ماهانۀ فیس‌بوک معمولاً از مشترکان روزانۀ آن بیشتر هستند.

این نمودار تصویری، شکل رفتاری مشترکان ایرانی فیس‌ بوک را منعکس می‌کند.با کمی بررسی در آن میتوانید به نتایج جالبی برسید

اینفوگرافیک رابطه کاربران فیس بوک

 

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید