فیس تایم (FaceTime) چیست ؟

فیس تایم یک قابلیت دستگاه های شرکت اپل برای تماس صوتی و تصویری روی بستر اینترنت می باشد. در تمام دستگاه‌های سازگار اپل، از جمله آی‌فون، آی‌پد، مک و آی‌پاد تاچ ارایه شده است. هر یک از کاربران این دستگاه‌ها می‌تواند با هر شخص دیگری بر روی دستگاه سازگار تماس بگیرد، البته تا زمانی که شماره تلفن یا آدرس ایمیل وی را داشته باشد. با استفاده از مک، شما حتی می‌توانید صفحه نمایش خود را بیش از FaceTime به اشتراک بگذارید.

فیس تایم را چگونه فعال کنیم ؟

ابتدا به قسمت Setting رفته و از آنجا گزینه FaceTime را انتخاب کنید . چنانچه گزینه FaceTime را نداشته باشید , دیوایس شما تولید شده برای کشور امارات می باشد که به دلایل قوانین خاص آن کشور به صورت پیش فرض فیس تایم فعال نیست .  

 

فعال سازی فیس تایم مرحله 1

سپس باید اپل آیدی خود را وارد کنید تا به مراحل بعد برسید .

در این مرحله می توانید تعیین کنید که برای ارتباط فیس تایم از اپل آیدی استفاده بشود یا نه . البته قابل ذکر میباشد که فعلا در ایران قابلیت فعال سازی فیس تایم بر روی سیم کارت نیست و فقط میتوانید از اپل ایدی و یا ایمیل برای فعال سازی فیس تایم استفاده کنید . 

فعال سازی فیس تایم مرحله 2

در زیر منوی Caller ID میتوانید مشخص کنید که از کدام یک از اکانت ها برای تماس تصویری فیس تایم استفاده شود .

فعال سازی فیس تایم مرحله سوم

اگر می خواهید از GPRS گوشی در زمان هایی که WiFi ندارید استفاده کنید گزینه use cellular data را On کنید .

در این مرحله Facetime فیس تایم فعال شده است . چنانچه مد نظر دارید تا اپل آیدی شما و یا ایمیل شما از روی فیس تایم غیر فعال شود با زدن گزینه i در کنار هر کدام از اکانت ها میتوانید آن را پاک کنید .

فعال سازی فیس تایم مرحله چهارم

حال برای استفاده از Facetime فیس تایم کافی است وارد کانتکت مورد نظر شوید و گزینه Facetime را لمس کنید . دقت داشته باشید که فرد مورد نظر هم باید فیس تایم را بر روی گوشیش فعال کرده باشد .

تماس های فیس تایم چقدر هزینه بر است ؟

در فیس تایم روی تب ویدیو یا صوت را فشار دهید. سپس روی i کوچک که در کنار آیکون های مربوط به هر تماس  وجود دارد بزنید . در صفحه مربوط به اطلاعات تماس که با فشردن i باز شده است شما می توانید تمامی اطلاعات تماس خود را مشاهده کنید مثلا بفهمید تماس شما آیا ورودی بوده یا خروجی ، مدت زمان تماس را ببینید و خیلی کارهای دیگر…همچنین می توانید در این صفحه ببینید که چه میزان داده اینترنتی صرف تماس شما شده است.

 به طور معمول هر ۵ دقیقه تماس تصویری با این نرم افزار در حدود ۴۲ مگابایت داده اینترنتی استفاده می کند ، به طور مشابه نیز هر ۶ دقیقه تماس صوتی با این برنامه ۴ مگابایت را به خود اختصاص می دهد. بنابرین شما می توانید هزینه تماس های خود را به راحتی محاسبه کنید. و خواهید دید که در عین حفظ وضوح تماس های معمولی چقدر با این برنامه در هزینه ها صرفه جویی شده است.

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید