زمان مطالعه : ۱ دقیقه

مجهز شدن گوگل مپ به قابلیت‌های گزارش پلیس

گوگل اعلام کرد کاربران سرویس گوگل‌ مپ به‌ زودی می‌توانند حوادث رخ‌داده در مسیر را گزارش کنند. کاربران اندروید و IOS به‌زودی می‌توانند حوادثی مثل تصادف یا راه‌ بندان‌هایی مثل سرعت‌گیرها و محل قرارگیری پلیس (گزارش پلیس گوگل مپ) را گزارش کنند تا دیگر کاربران گوگل‌ مپ از آن‌ها با خبر شوند.

این قابلیت مشابه یکی از قابلیت‌های محبوب اپلیکیشن پرکاربرد ویز است. اپلیکیشن ویز که در مالکیت گوگل قرار دارد، پیش‌ از‌ این به‌ دلیل گزارش‌ کردن محل حضور پلیس در مسیرها و جاده‌ها‌، با انتقادهای زیادی رو‌به‌رو شد. دپارتمان پلیس نیویورک فوریه‌ی گذشته با ارسال نامه‌ ای رسمی به گوگل از این شرکت درخواست کرد قابلیت گزارش‌ شدن محل حضور مأموران این دپارتمان در اپلیکیشن ویز را حذف کند. این مرکز که بزرگ‌ ترین دپارتمان پلیس در آمریکا به‌شمار می‌رود، دلیل این درخواست را کاهش برخورد مأموران راهنمایی‌ و‌ رانندگی خود با رانندگانی اعلام کرد که در حالت غیرطبیعی پشت فرمان حضور دارند. دپارتمان پلیس لس‌ آنجلس و اتحادیه‌ی ملی کلانتران آمریکا نیز اعتراض‌ های مشابهی به این قابلیت ویز کرده بودند.

قابلیت های ویز در گوگل مپ

گوگل اعلام کرده در قابلیت جدید گوگل‌ مپ، کاربران نمی‌توانند مانند اپلیکیشن ویز فعالیت‌های پلیس را گزارش کنند؛ بلکه فقط امکان گزارش «تله‌ی سرعت» وجود دارد. یکی از سخن‌ گویان گوگل در‌ این‌ باره به بیزینس‌ اینسایدر گفت این شرکت معتقد است قابلیت جدید گوگل‌ مپ به امنیت بیشتر خیابان‌ها کمک خواهد کرد. او در‌این‌باره افزود:

وجود چنین اطلاعاتی درباره‌ی سرعت‌ گیرها به رانندگان کمک می‌کند با احتیاط بیشتری به مسیر ادامه دهند و تصمیم‌هایی بگیرند که به امنیت بیشتر مسیر کمک خواهد کرد.

گوگل اعلام کرده است قابلیت‌ های جدید گوگل‌ مپ هفته‌ی جاری برای آیفون و گوشی‌های اندرویدی فعال خواهد شد.

منبع : زومیت