چگونه یک قالب زیبا برای خبرنامه ایمیلی طراحی کنیم

//چگونه یک قالب زیبا برای خبرنامه ایمیلی طراحی کنیم

چگونه یک  قالب زیبا برای خبرنامه ایمیلی طراحی کنیم

چگونه یک قالب زیبا برای خبرنامه ایمیلی طراحی کنیم، اولین قدم برای ایجاد یک خبرنامه، تنظیم یک قالب ایمیل است. شما می توانید از  قالب خبرنامه سرویس دهنده ایمیل تان استفاده کنید. آن را بر مبنای نیازهای خود و نام تجاری تان درست کنید.  یا اینکه از فرمتی که قبلا داشته اید یا از شخص ثالثی خریداری کرده اید استفاده نمائید.

خب الان آماده طراحی قالب هستید، در طراحی قالب ایمیل چند مورد را باید حتما رعایت کنید:

۱- قبل از هر چیزی دیگری، درباره مطالب خبرنامه ایمیل فکر کنید

اولین و مهمترین نکته در هنگام طراحی یک قالب خبرنامه، محتوا است. آیا به مخاطبان ربط دارد؟  آیا به اندازه کافی جذاب است؟ آیا دستورالعمل های نام تجاری تان را دنبال می کند؟ مطالب باید مختصر و  مفید باشند چرا که فقط چند ثانیه برای جلب توجه خواننده وقت دارید.

چگونه:  در بالای ایمیل حتما از تصاویر برای جلب توجه خواننده استفاده کنید، بعد از آن یک متن کوتاه و جذاب برای جلب توجه خواننده بگذارید و او را تشویق به واکنش و اقدام مثل کلیک کردن بر روی تصویر یا  زنگ زدن به شما یا … بکند.

 اینجا یک مثال را ببنید :

قالب ایمیل

۲-  موضوع خبرنامه پست الکترونیک: اولین و مهم ترین تاثیر

ما در مورد چگونگی با هم صحبت کردیم. طبق آمار اولین تاثیر بسیار مهم هست، ۳۵% افراد ایمیل را تنها بعلت موضوع ایمیل و تیتر آن باز می کنند. پس حتما به تیتر و موضوع ایمیل خیلی توجه کنید. لزوما از نام شرکت یا نام بخش خود استفاده نکنید. اگر ایمیل شما ارزشمند باشد اطلاعات شما در داخل ایمیل هم می تواند باشد پس باید بدانید که موضوع ایمیل کلید حفظ ایمیل می باشد.

چگونه: مخاطبان خود را بشناسید، شخصی سازی کنید و از آزمون A / B برای پیدا کردن بهترین تیتر برای موضوع ایمیل استفاده کنید.

۳- خبرنامه ایمیل خود را ساده نگه دارید

به خبرنامه خود یک ساختار مجموعه ای بدهید، به عنوان مثال یک منطقه ویژه بعد دو ستون در زیر آن، از اطلاعات بیش از حد در ایمیل اجتناب کنید. چرا که برای خواننده جذاب نخواهد بود. مقدار زیادی فضای سفید تهیه کنید. فرمت ایمیل را ساده  و منظم انتخاب کنید و این فرمت را همیشه حفظ کنید چرا که در ذهن خواننده حک می شود و بدنبال همان سیستم همیشه هست. اگر ایمیل های مختلفی دارید و احتیاج به طراحی ها مختلف اشکالی ندارد فقط بدانید که همیشه باید طرح خود را حفظ کنید و از یک فونت، رنگ و سلسله مراتب استفاده کنید.

چگونه: یک ساختار روشن تضمین می کند که مشترکین فورا محتوای پیام و پیام های اصلی را درک کنند. لوگو شرکت خود را در قسمت بالا قرار دهید تا خوانندگان بلافاصله خبرنامه را به شما مرتبط کنند. برای جلب توجه خوانندگان، تصاویر را اضافه کنید، سپس یک متن کوتاه و یک تماس تلفنی یا یک کلیک برای واکنش کاربر ارائه دهید.

قالب ایمیل

۴- قالب ساختار خبرنامه

بخش فوقانی، بدنه اصلی و پایین صفحه خبرنامه خود را از یکدیگر به صورت کاملا مشخص جدا کنید. هرجا که لازم است از تصاویر یا کنتراست (تضاد و اختلاف) رنگی برای ایجاد تفاوت چشمی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که لینک های جاسازی شده بین آنها فضای کافی برای جلوگیری از کلیک های اشتباه را می دهد.

چگونه: برای داشتن ایمیل خوب در دستگاه های مختلف،  به اندازه ایمیل توجه کنید. عرض ایده آل بین ۵۰۰ تا ۶۸۰ پیکسل است.  اینفوگرافیک ها طراحی های مختلفی از ایمیل ها زیبا به شما می دهند.

۵-در مورد رنگ خبرنامه ایمیل خود فکر کنید

همانطور که قبلا گفته ایم ، هر جنسیت یا طبقه به رنگ های مختلف منحصر به فردی پاسخ می دهد. توجه داشته باشید که کدام رنگ برای تصاویر خود، رنگ پس زمینه، فونت و دکمه های اقدام، انتخاب می کنید. پس از اطمینان از اینکه شما به هویت نام تجاری خود احترام می گذارید، به مخاطبین خود فکر کنید. با استفاده از رنگ های خاص بر اساس جمعیت شناختی شما می توانید نتایج خود و در نهایت بازگشت سرمایه خود را بهبود بخشید.

چگونه: هر چقدر بیشتر مشتریان خود را بشناسید، بهتر ایمیل های خود را طراحی خواهید کرد. برای جمع اوری اطلاعات از مشتریان موجود، سعی کنید که یک نظرسنجی در قالب یک مسابقه یا قرعه کشی انجام دهید. شما خواهید دید که اکثر کاربران برای بردن مسابقه دو دقیقه وقت به آن اختصاص خواهند داد.

۶- در خبرنامه از قالب زور استفاده نکنید

اگر می خواهید که کاربران شما اقدام به تماس یا کلیک کنند انها را تحت فشار قرار ندهید برای ترسیم فضا یک مثال بزنیم اگر در یک مغازه ای باشید که مدام به شما بگویند کفش نمی خرید، لباس نمی خرید یا … ایا عصبی نمی شوید خب همین در مورد ایمیل شما هم می تواند صدق کند. وقتی مشتری ایمیل شما را دریافت می کند و آن را باز می کند می داند که برای چه آنجاست.

ابتدا با درخواست یک اقدام کوچک شروع کنید مثلا آن را پس از محتوای اصلی ایمیل و بعنوان یک لینک در محتوای خود قرار دهید. اگر می خواهید که چند تا اقدام از جانب مخاطب صورت بگیرید، آن را درمحل درست و کمی پایین تر از اقدام اصلی بگذارید و باید وضوح کمتری هم داشته باشد.

چگونه: در مورد قرار دادن CTA های خود  (Call-to-action)  یا همان فراخوان به اقدام فکر کنید. ما از مطالعه های محققان، فهمیده ایم که وقتی این دگمه ها در قسمت پایین ایمیل قرار میگیرند میزان کلیک بیشتر می شود.  همچنین اطمینان حاصل کنید که متن مرتبط با کلیک باشد.

سخن آخر:

بعضی وقتها بهتر است در ابتدا ایمیل را به یک جامعه خاص و کوچکتر بفرستید تا یک بازخورد مناسب بگیرید و با توجه به آن ایمیل اصلی را ارسال کنید.

حال اینجا یک ایمیل خوب را به شما نشان می دهیم که تمام موارد از قبیل رنگ، سادگی، محل مناسب کلیک ، محتوا ، تیتر و همه چیز رعایت شده است.

قالب ایمیل

شرکت بلوط مشاور تبلیغات و دیجیتال برندینگ شما

تلفن ۸۸۷۱۵۲۰۲ –۰۲۱

بخش های قبلی

بخش اول: خبرنامه ایمیلی/ الکترونیکی Email NewsLetter

بخش دوم:ایجاد خبرنامه ایمیلی موثر

بخش سوم:تهیه لیست گیرندگان ایمیل و گروه بندی آنها

ثبت ديدگاه

هشت − 2 =