راهنمای اینستاگرام

محتوای برند در اینستاگرام

دید کلی

محتوای برند، یعنی محتوایی که توسط خالق یا ناشر تعریف و منتشر می شود و این محتوا توسط یک شریک تجاری و در مقابل یک تبادل ارزش به وی واگذار شده است. (برای مثال وقتی که شرکتی به خالق یا ناشر پول پرداخت می کند این یک تبادل ارزشی می باشد.)

سیاست ما ایجاب می کند که خالق یا ناشر اثر هنگامیکه تبادل ارزشی بین آنها و شریک تجاری صورت گرفته است حتما شریک تجاری خود را در این محصول تگ کنند.

یک سری حسابهای مشخص می توانند شرکای تجاری را هنگام به اشتراک گذاری یک محصول برند در استوری یا پست قید کنند. این بدان معنی است که آنها با هم رابطه تجاری دارند و به نوعی خدمات آنها در این پست جبران شده است. مثلا به افراد بابت گذاشتن این پست پول پرداخت شده است.

محتوای برند با تبلیغاتی که در اینستاگرام می بینید متفاوت می باشد.

اگر شما یک محتوی برند را پست کنید باید ” خط مشی مدیریت محتوی برند” را بخوانید.

خالق یا ناشر اثر می تواند شریک تجاری را در یک محتوای برند در پست ها یا استوری های خود در اینستاگرام تگ و برچسب گذاری نماید.

برای این کار در پست به صورت ذیل اقدام کنید:

  • بعد از اینکه تصویر یا ویدئو را انتخاب کردید. و عنوان، فیلتر و جلوه را برای آن انتخاب کردید دکمه ” بعدی” را بزنید.
  • حال تنظیمات پیشرفته را ضربه بزنید
  • برای جستجوی کسب و کار گزینه ” برچسب گذاری شریک تجاری” را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که شریک تجاری باید پروفایل تجاری داشته باشد تا در قسمت جستجو یافته شود.
  • نام شریک تجاری را که می خواهید تگ کنید انتخاب کنید.
  1. در صفحه اصلی اینستاگرام، دکمه instaicon-camera که در بالا سمت چپ صفحه است بزنید.
  2. وقتی که فیلم یا ویدئو خود را گرفتید ، آیکون لینک را انتخاب کنید که در بالای صفحه هست.
  3. حالا ” برچسب شریک تجاری یا تگ شریک تجاری” را برای جستجوی کسب و کار بزنید. به خاطر داشته باشید که باید شریک تجاری شما دارای پروفایل تجاری باشد تا در بخش جستجو ظاهر شود.
  4. حال نام شریک تجاری را که میخواهید در استوری تگ کنید بزنید.

اگر شرکت در قسمت جستجو ظاهر شد اما به شما اجازه تگ و برچسب را نداد شما باید با شریک تجاری تماس بگیرید و بخواهید تا آن را تائید کند. وقتی که شریک تجاری درخواست را تائید نمود حال instaicon - android menu  (اندروید) و instaicon - ios menu (ایفون) را جهت تگ شریک بزنید.

وقتی که پست شما تگ شد، شریک تجاری یک اعلان دریافت خواهد کرد  همچنین آنها به آمار پست دسترسی خواهند داشت.

شریک تجاری

شریک تجاری می تواند از پیش خالق را تائید کند تا از درخواست تائیدیه هر تگ به صورت جداگانه خلاص شود.

تنظیمات تائیدیه شریک تجاری

  • در قسمت پروفایل تجاری instaicon - android menu در اندروید و instaicon - ios menu در آیفون انتخاب کنید.
  • در قسمت ” تنظیمات کسب و کار” بخش ” تائیدیه محتوای برند” را کلیک کنید.

حال وقتی که شما خالق یا ناشری را که می خواهید تائید کنید انتخاب کردید دیگر نیازی به دریافت پیش نویس و تائید آنها در هر بار تگ گذاری نخواهید داشت.

اگر که می خواهید خالق یا ناشر در هر انتشار از شما درخواست تائید تگ نمایند باید قسمت ” درخواست تائید” را روشن و فعال نمائید.

شرکای تجاری می توانند آمار محتوای برند را که در آن تگ شده اند ببینند.

قبل از شروع

  • وقتی که یک شریک تجاری در یک پست یا استوری تگ شد، می توانند آمار مربوط به محتوای برند شده را در بخش ” محتوی برند” از صفحه اینستاگرام مشاهده کند.
  • برای پست ها، شرکتها می توانند بازخور پست ها را مشاهده کنند.
  • برای استوری ها، شرکای تجاری یک فرصت ۱۴ روزه برای دیدن نتایج، فورواردها، بک واردها، پاسخ ها ، ورودها و خروج ها را مشاهده کنند. خالق پست می تواند شاخص را مستقیما در اینستاگرام و یا در صفحه فیس بوک مشاهده کند.
  • آمار پست ها فقط ۱۴ روز وجود دارد

دسترسی به امار در صفحه فیس بوک

  1. به صفحه فیس بوک بروید
  2. روی ” آمار” کلیک کنید
  3. روی ” محتوای برند” کلیک کنید.
  4. آمار خود را ببنید.
۱۳۹۷/۸/۵ ۱۵:۰۸:۴۰

ثبت ديدگاه

14 − 11 =