زمان مطالعه : ۴ دقیقه

مشخصات ویدئوهای پرمخاطب یوتیوب

انواع ویدئوهای محبوب در یوتیوب

  • ویدئوهای سرگرمی یا Entertainment به طور میانگین ۹۸۱۶ بازدید در هر ماه دارند.
  • ویدئوهای مرتبط با چگونگی انجام یک کار یا روش­های خاص به طور میانگین در ماه ۸۳۳۲ بازدید دارند.
  • ویدئوهای علمی و تکنولوژی به طور میانگین ماهانه ۶۶۳۸ بازدید دارند.
  • ویدئوهای مربوط به حیوانات خانگی و حیات وحش ماهانه حدودا ۶۵۴۲ بازدید دارند.
  • ویدئوهای مرتبط با خودرو و وسایل نقلیه به طور میانگین در هر ماه ۵۶۷۳ بازدید دارند.
  • ویدئوهای آموزشی در ماه حدودا ۴۸۷۲ بازدید دارند.
  • ویدئوهای مرتبط با سفر و رویدادهای مختلف ماهانه حدودا ۳۰۷۰ بازدید دارند.
  • ویدئوهای مرتبط بازی­های ویدئویی به طور میانگین در هر ماه ۳۰۵۰ بازدید دارند.
  • ویدئوهای مرتبط با افراد یا vlogها در هر ماه حدود ۲۳۵۴ بازدید دارند.
  • ۳۵ درصد از بزرگسالان بیشتر برای ویدئوهای چگونگی انجام کار یا آموزشی به سراغ یوتیوب می­آیند.

ویدئوهای ایده ­آل از نظر یوتیوب

  • ۷۰ درصد از کاربران یوتیوب ویدئوها را از طریق دستگاه­های تلفن همراه خود مشاهده می­کنند. بنابراین ویدئوهای متناسب با صفحات تلفن همراه از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار هستند.
  • کاشف به عمل آمد که ویدئوهای کوتاه در یوتیوب بسیار محبوب هستند. تحقیقات نشان داده­اند که مدت زمان ایده­آل ویدئوها بین ۱ الی ۲ دقیقه است.
  • در واقع، ۵۶ درصد از تمام ویدئوهایی که در سال گذشته به صورت آنلاین پست شده اند، مدت زمان ۲ دقیقه یا کمتر داشته­اند.
  • الگوریتم یوتیوب به گونه­ای طراحی شده است که علاقه­ی بیشتری به افرادی که دائما ویدئوهای جدید پست می­کنند، نشان دهد. همچنین آنهایی که از کلیدواژه های مرسوم و مرتبط استفاده می­کنند نیز در مرکز توجه این الگوریتم هستند.
  • Thumbnailهای بهینه برای ویدئوهای یوتیوب باید دارای عرض ۱۲۸۰ پیکسل در ارتفاع ۷۲۰ پیکسل باشند.

youtube-3

  🔔 حتما بخوانید: افزایش بازدید یوتیوب و ترافیک بیشتر

آمار یوتیوب در سال ۲۰۱۹

  • یوتیوب دارای بیش از ۱.۹ بیلیون کاربر ثبت نام شده است که هر ماه به یوتیوب سر می­ زنند.
  • یوتیوب هر ماهه ۹۰۰۰۰۰ بازدید منحصر به فرد به جمع بازدیدهایش اضافه می­شود.
  • در سال ۲۰۱۹، انتظار می­ رود که یوتیوب به یکی از محبوب ترین پلتفرم­های آنلاین برای نوجوانان تبدیل شود. ۸۵ درصد از نوجوانان می­ گویند که از این پلتفرم استفاده می‌کنند.
  • علاوه بر این، ۳۲ درصد از نوجوانان می­گویند که از یوتیوب بیش از هر پلتفرم دیگری استفاده می­کنند و این آمار باعث می­شود که یوتیوب پس از اسنپ چت در رده­ی دوم محبوبیت در بین نوجوانان قرار بگیرد.
  • ۸۱ درصد از والدینی که فرزندان ۱۱ ساله یا جوان تر دارند گفته اند که اجازه می­دهند کودکانشان ویدئوهای یوتیوب را مشاهده کنند.
  • و ۳۴ درصد از آن والدین ادعا کرده اند که یوتیوب تبدیل به پلتفرم روزانه و معمول آنها شده است

بازاریابی در یوتیوب

  • در هر دقیقه، ۷۰۰ ویدئو از یوتیوب در توییتر به اشتراک گذاشته می­شوند.
  • روزانه در فیسبوک به اندازه­ی مدت زمان ۵۰۰ سال، ویدئوهای یوتیوب تماشا می­شوند.
  • و هفتگی ۱۰۰ میلیون نفر حداقل یک ویدئو از یوتیوب را لایک می­کنند، برای آن نظر می­دهند یا به نوعی با آن تعامل دارند.
  • ۱۹ درصد از کاربران یوتیوب ، ادعا کرده­اند که ویدئوهای یوتیوب تاثیر به سزایی در فرآیند تصمیم گیری آنها برای خرید یک محصول دارند.

درآمد یوتیوب از تبلیغات

  • یوتیوب به صورت هفتگی، حداقل از ۳ بیلیون بازدید ویدئو کسب درآمد می­کند.
  • رقم درآمدی که سازندگان ویدئوها از یوتیوب دارند ۶ رقمی است، و هر سال ۴۰ درصد به میزان آن افزوده می­شود.
  • سال پیش، حدود ۲۵۰ برند تبلیغات خود را از یوتیوب حذف کردند، چون پی بردند که تبلیغات آنها همراه با محتوایی که مد نظر آنها نبوده است، منتشر می­شده است.
  • همچنین در یوتیوب تغییراتی انجام شده است که به موجب آنها، سازندگان ویدئوها باید حداقل ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ بازدید در ساعت(به مدت یک سال) داشته باشند.

سخن آخر

این آمارها نشان می‌دهند که یوتیوب برای کسب و کارهای کوچک چقدر می­ تواند قدرتمند و موثر باشد. هدف شما هرچه که باشد (از بازاریابی یک محصول یا خدمات گرفته تا کسب درآمد از محتوای ویدئویی که پست می‌کنید)، در هر حال حداقل یک مخاطب برای برند شما در این پلتفرم یافت خواهد شد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

چنانچه مایل به کسب درآمد دلاری با یوتیوب هستید؛ با ما تماس بگیرید. کانون تبلیغاتی بلــوط اینجاست تا بهترین راهکارها در راستای افزایش درآمد شما را ارائه نماید.

 

راهکار گستر بلوطبا ما همراه باشید