نکات طلایی در داشتن یک عنوان مناسب

در نوشتن مطالب، توجه به عنوان مناسب مقاله، از اهمیت بالایی برخوردار است. همیشه اولین موردی که باعث جلب توجه می شود، عنوان است. حتی قبل از خواندن و بررسی مطالب نوشته شده و در مواردی، قبل از دیدن عکس و تصاویر موجود در مقاله این عنوان است که برای مخاطب جذابیت را ایجاد می کند .

انتخاب عنوان مناسب برای مقاله یکی از کلیدی ترین اقدامات در تولید محتوا و کسب نتیجه است. با انتخاب صحیح ، هدف اصلی را شناخته و به سمت آن خواهیم رفت. انتخاب نادرست، ما را از مسیر و هدف اصلی خود دور خواهد کرد. پس انتخاب عنوان مناسب جزو اولین موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد تا بتوان هم نظر کاربران و مخاطبین سایت را جلب کرد، و هم اینکه بتوان رتبه مناسبی برای سایت خود داشته باشیم و به عبارت بهتر بتوان سئوی سایت را بالا ببریم .
در اینجا قصد دارم تا موضوع انتخاب عنوان مناسب برای مقاله را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. برای اینکار مجموعه ترفندها و راهکارهایی وجود دارند که به همه آنها اشاره می کنیم.

در انتخاب عنوان عجله نکنید

در مورد انتخاب عنوان مقاله یا پست خود خوب فکر کنید و در نوشتن عنوان اصلا عجله نکنید. همانطور که گفتم اولین موردی که در یک مقاله توجه را به خود جلب میکند، عنوان است داشتن چندین مقاله مختلف در وب سایت شما ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد. در حالی که داشتن یک مطلب با یک عنوان جذاب میتواند کاربران بسیاری را به خود جلب کند .

استفاده کردن از کلمات کلیدی خاص

برخی از کلمات وجود دارند که وقتی در ابتدای پست شما قرار میگیرند، به شما کمک میکنند که بتوانید پیشنهادی خوب و مناسبی از طرف گوگل داشته باشید. پس استفاده از این کلمات در عنوان را فراموش نکنید، چون میتوانند به شما در محبوبیت نوشته در موتورهای جستجو به شما کمک کنند. این کلمات عبارتند از : چرا ، چگونه ، دلیل ، به چه صورت ، چه موقع ، چه مدت ، کدام و …

نکات طلایی در داشتن یک عنوان مناسب

حتما بخوانید :کلمه کلیدی و نکاتی کلیدی در انتخاب آن

ایجاد فوریت

ایجاد فوریت در نوشته نیز میتواند به شما در جذابیت عنوان کمک کند. مثلا فقط تا امروز فرصت دارید که البته بیشتر برای پست ها و ایمیل مارکتینگ در زمینه فروش مورد استفاده قرار میگیرد و باعث افزایش بازدید می شود.

تجزیه و تحلیل و جمع آوری اطلاعات مرتبط

از گوگل کمک بگیرید. مطمئنا دیده اید که در هنگام جستجوی واژه ای گوگل واژه های دیگری را نیز پیشنهاد می کند. این قابلیت گوگل به ما کمک می کند که بفهمیم مخاطبان عمدتا دنبال چه عناوینی هستند. برای مثال قصد داریم مقاله ای آموزشی در مورد بهینه کردن سایت منتشر کنیم. من در گوگل عبارت ” بهینه کردن سایت ” را جستجو می کنم. در انتهای صفحه نتایج مواردی به عنوان هم خانواده به من پیشنهاد می کند. با کمی دقت می توان متوجه شد بهترین عنوان برای مقاله مورد نظر آموزش بهینه سازی سایت است.برای این کار میتوانید از ابزار های زیر استفاده کنید.

روند گوگل یا google trends

ابزار google trends (روند گوگل) اطلاعات مفیدی در مورد روند جستجوی واژه ها در اختیار ما قرار می دهد.

عنوان مناسب مقاله

عبارت مرتبط ( related ) نتایج جستجو که در بالا به آن اشاره کردیم را در google trends وارد کرده و بررسی کنید کار کردن بر روی کدامیک از موارد درست است. توجه کنید که این ابزار اطلاعات دقیقی در اختیار قرار نمی دهد، بلکه یک ذهنیت و شمای کلی به ما می دهد که همین هم بسیار مفید و قابل استناد است.

ابزار keyword.io

از keyword.io نیز میتوان برای یافتن کلمات کلیدی و پر بازدید نیز استفاده کرد . روش کار با آن بسیار ساده و آسان است.

ابزار keyword Tool

بعد از وارد شدن در سایت در خانه اول آن موضوع مورد بررسی خود را بنویسید من در اینجا برای مثال عنوان مقاله را نوشتم ، در خانه بعدی میتوانید موتور جستجوگر خود را انتخاب کنید که من google را انتخاب کردم و در قسمت آخر (Persian ) که همان زبان مورد بررسی است را انتخاب می کنیم.

چگونه از ابزار keyword استفاده کنیم

و در انتها میتوانید نتیجه را بصورت زیر مشاهده کنید.

 

جستجو در ابزار keyword

استفاده از اعداد و ارقام

برای جلب توجه و داشتن عنوانی مناسب میتوانید از اعداد و ارقام در نوشته های خود استفاده کنید مثلا بنویسید ۱۰ ترفند مناسب برای داشتن …. .

استفاده از عبارات تعجب برانگیز

استفاده از عبارات تعجب برانگیز نیز راه دیگری برای داشتن عنوانی جذاب و قابل توجه است . عنوانی که با آن بتوان حس کنجکاوی را در مخاطبین برانگیخت و آنها را علاقه مند به خواندن مطلب ما کرد مثلا اینکه استیو جابرز هم اشتباه میکند …

رنگ ، سایز و فونت

استفاده از رنگ ، فونت و سایز جزو موارد مهمی است که به آن توجه بسیار کمی میشود . عنوان مناسب باید دارای فونت و رنگ و سایز مناسب و جذابی باشد

استفاده از عبارات آموزشی

عبارات آموزشی نیز جزو مواردی هستند که میتوانند در جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشند. چرا که اکثر کاربران به دنبال آموزش و یادگیری هستند و اینگونه نوشتار میتواند در انتخاب عنوان شما برای خوانده شدن موثر باشد . مثل چگونگی راه اندازی یک کسب و کار با هزینه کم …

و در انتها هدف اصلی را بشناسید و روی آن زوم کنید

پس از انتخاب عنوان مناسب برای مقاله وقت آن رسیده است که شروع به نگارش مقاله مورد نظر خود کنید. توجه کنید که علاوه بر محتوای ارزشمند و جذاب می بایست به یک نکته اساسی دیگر توجه داشته باشید. متن مقاله باید مدام به هدف اشاره کند و در واقع روی آن زوم کند.اولویت های بعدی را نیز شناسایی کرده و روی آنها کار کنید .

حتما بخوانید : ابزار تولید محتوا و نکات نگارشی آن

 

شما میتوانید برای کمک و مشاوره رایگان در انتخاب عنوان مناسب و یافتن کلمات کلیدی و پرکاربرد به منظور داشتن سایتی موفق با همکاران ما در کانون تبلیغاتی بلوط در ارتباط باشید .