پست مهمان و تاثیرات آن بر سئو سایت

پست مهمان اولاً این فرصت را در اختیارتان می‌گذارد تا تجربیات خود را با دیگران سهیم شوید و آن‌را به دیگران انتقال دهید و ثانیاً سبب می‌شود ترافیک وب‌سایت‌های هر دو طرف بالا برود. این نکته را هم فراموش نکنید که پست مهمان، این شانس را به نویسنده می‌دهد تا با دیگر کارشناسان حیطه‌ی تخصص خود، تعامل پررنگ‌تر و قوی‌تری ایجاد کند و پتانسیل‌های خود را نشان دهد. اما پست مهمان یعنی چه ؟

پست مهمان چیست ؟

پست مهمان(guest posting) یا وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) فرایندی است که در آن یک سایت به عنوان میزبان یک متن را از نویسنده وبلاگ یا وبسایتی دیگری بعنوان مهمان در سایت خود قرار میدهد تا بین سایت خود و آن وبلاگ یا وبسایت ارتباط برقرار کند و در ضمن بین این دو تبادل لینک صورت میگیرد.

هدف از نوشتن پست مهمان چیست؟

هدف افرادی که پست مهمان می نویسند معرفی خود و کسب و کارشان است. معمولا پست مهمان به وبلاگ نویسان کمک می کند تا توانایی های خود را به افراد بیشتری نشان دهند. در واقع پست مهمان باعث معروفیت و محبوبیت وبلاگ نویسان می شود. و از همه مهمتر که هدف اصلی ما هم در نوشتن پست مهمان همین است گرفتن بک لینک برای سایت خود است.معمولا افرادی که سعی می کنند تا سایت یا وبلاگ مناسبی را برای انتشار پست مهمان پیدا کنند تنها به خاطر گرفتن بک لینک برای سایت خود است. البته در کشور ما اینگونه است.

البته در بعضی از مواقع ممکن است در همان پست اول به شما بک لینک ندهند. قطعا مدیران سایت هایی هستند که برای محک زدن شما و سنجش کیفیت محتوای شما در ابتدا به شما اجازه بک لینک گرفتن را نمی دهند. شما هم باید توجه داشته باشید در چنین مواقعی اولین پست مهمان تان را بسیار با کیفیت و مطابق با خواسته های سایت میزبان تولید کنید. تا از این طریق اعتماد سازی کنید.

گوگل ترندز ابزراری است که با کمک آن میتوان سئوی سایت خود را بالا برد حتما بخوانید : تولید محتوا و اهمیت آن در سئو

آیا پست مهمان روی سئو سایت تاثیر دارد؟

قطعا پست مهمان روی سئوی سایت تاثیر گذار است. گوگل به سایت هایی که درباره آن ها در سایت های دیگر اشاره می شود بسیار علاقه مند است. در واقع منظور همان بک لینک ها هستند که باعث محبوبیت سایت مورد نظر نزد گوگل می شود. پست مهمان هم که بهترین راه برای دریافت بک لینک با کیفیت است. به پست مهمان میشه به عنوان رپورتاژ آگهی هم نگاه کرد.

رپورتاژ آگهی چیست ؟ حتما بخوانید : رپورتاژ آگهی به چه معنا ست ؟

نکته مهم این است که لینک هایی که از طریق پست مهمان قرار است  به سایت خود بدهید حتما به کلید واژه های اصلی سایت تان باشد. سعی کنید یک لینک به صفحه اصلی سایت و یک لینک هم به مقاله ای مرتبط با آن مقاله پست مهمان به سایت خود بدهید.

اهمیت پست مهمان از نظر سئو چیست؟

هنگامی که شما در یک سایت معتبر مطلبی با نام خود و با لینک طراحی و بهینه سازی سایت به سایت خود میگذارید باعث میشوید که کاربران آن سایت معتبر به سایت شما هم مراجعه کنند. به این ترتیب شما مخاطب سایت خود را افزایش داده اید . این مخاطبان با مشاهده لینک شما در یک سایت معتبر به سایت شما اعتماد بیشتری میکنند و راحتتر با سایت شما ارتباط برقرار میکنند .

به این ترتیب شما علاوه بر جذب مخاطب ، محبوبیت سایت خود در میان مخاطبین را افزایش داده اید. نکته دیگر ارتباط بین مطالب سایت شما و سایت میزبان است ، هر چه این ارتباط بیشتر بوده و مخاطب از اینکه از سایت مبدا به سایت شما مراجعه کرده است خوشنود تر در طریقه بهینه سازی سایت باشد ، احتمال بازگشت او به سایت شما بیشتر و بیشتر در طراحی و بهینه سازی سایت میشود. به این ترتیب شما مخاطب خود را افزایش داده ، رضایت مندی و خوشنودی مخاطب خود را بالا برده اید و مخاطب وفادار ایجاد در بهینه سازی کرده اید .

از انکرتکست های متفاوتی استفاده کنید

احتمالا شما میخواهید در یک کلمه کلیدی مشخصی رتبه کسب کنید و به همین خاطر آن را به شکل انکر تکست بارها و بارها مورد استفاده قرار می دهید. این استراتژی کاملا منسوخ شده است. در عوض مانند تمام مواردی که عرض کردیم سعی کنید این مسئله نیز تنوع ایجاد کرده و از انکرتکست های متنوعی استفاده کنید. بهترین استراتژی اینست که از متن های متنوع، لینک های مختلف در جاهای مختلف متن و انکر تکست های متفاوتی استفاده کنید تا همه چیز طبیعی به نظر برسد.

انکر تکست چیست و چه اهمیتی دارد حتما بخوانید : انکر تکست چیست ؟

تفاوت فروش بکلینک و پست مهمان چیست؟

بدلیل اینکه بسیاری از سایتها با فروش بکلینک درآمدزایی می کنند و گوگل آنها را بعنوان اسپم میشناسد ما باید بدانیم که چه زمانی گوگل سایت ما را یک سایت فروشنده لینک ، قلمداد می کند و چه زمانی یک سایت پذیرنده پست مهمان. برای این منظور ما فقط میتوانیم روی تجربه خود حساب کنیم . چرا که همانطور که گفتیم گوگل از الگوریتم های کاملا محرمانه استفاده می کند.

بسیاری از سئو کاران در سراسر دنیا معتقدند که گوگل رفتار مخاطب در سایت را عیار تشخیص قرار میدهد. یعنی زمان ماندگاری در سایت میزبان ، زمان انتقال به سایت مهمان ، زمان ماندگاری در سایت مهمان ، فعالیت های انجام شده در سایت مهمان را بررسی می کند . عده قلیلی از سئو کاران هم اعتقاد دارند که گوگل حتی اندازه صفحه دستگاه مخاطب و صفحه سایت میزبان و مهمان را هم برای تشخیص اسپم بودن چک می کند. این عده دلیل خود را اسپم کردن پاپ آپ هایی میدانند که در اندازه های کوچک بصورت پنهانی باز میشوند.

اهمیت بک لینک حتما بخوانید : بک لینک چیست و اهمیت آن در سئو

فراموش نکنید

معمولا در انتهای پست مهمان بخشی برای معرفی نویسنده و قرارگیری لینک سایت او در نظر میگیرند، اطلاعات این بخش را با دقت تنظیم کنید. انکر تکست لینک خود را با هوشمندی انتخاب کنید. یکسان بودن انکر تکست با کلمه کلیدی و استفاده زیاد از یک عبارت خاص به ویژه پس از آخرین آپدیت گوگل مورد توجه الگوریتم پنگوئن بوده و ممکن است شما را جریمه کند.

نوشتن پست مهمان در سال ۲۰۱۳ و بعد از توجه گوگل به کیفیت لینک های ورودی مورد توجه واقع شد و میتواند نقش تاثیرگذاری بر سئو سایت شما داشته باشد. ولی عدم رعایت نکات بالا و یا انتشار یک مطلب در چندین سایت مختلف بعنوان پست مهمان میتواند نتیجه ای معکوس برای شما بهمراه داشته باشد.

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید