محبوبیت اینستاگرام در ایران

ایران رابطۀ پیچیده‌ای با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارد. حتماً می‌دانید که فیس‌بوک و توییتر در ایران مسدود شده‌‌اند؛ اگرچه اکثر دولتمردان در این شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. اینستاگرام تنها پلتفرم محبوب رسانه‌های اجتماعی است که در کشور مسدود نشده است.
درحال حاضر هیچ آمار دقیقی دربارۀ کاربران اینستاگرام در ایران وجود ندارد؛ اما اگر تعداد دانلودهای اینستاگرم در کافه‌بازار را که محبوب‌ترین بازار اندرویدی ایران است مشاهده کنیم، متوجه می‌شویم که بیش از ۲۰میلیون دانلود انجام شده است.
با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانلودها از گوگل‌پلی انجام شده است و اینکه بیش از ۸ میلیون آیفون در کشور وجود دارد که احتمالاً اینستاگرام را از اپ‌استور نصب کرده‌اند، تخمین می‌زنیم اینستاگرام باید بیش از ۲۲ میلیون کاربر در ایران داشته باشد. این یعنی بیش از ۳  درصد از کاربران اینستاگرام ایرانیان هستند. با درنظرگرفتن ایرانی هایی که خارج از کشور زندگی می‌کنند، این میزان بیشتر است .

کاربران ایرانی اینستاگرام

با کمی تامل در اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی اینستاگرام از این شبکه اجتماعی میتوان میزان محبوبیت این شبکه اجتماعی در کشور را فهمید و از این آمار میتوان بهترین استفاده را برای گسترش کسب و کار در این شبکه ها استفاده کرد .

کاربران ایرانی اینستاگرام و رابطه آنها

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید