کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو

////کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو

کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو

کلمات کلیدی سئو چه کلیدواژه هایی هستند؟

کلمات کلیدی مهمترین عنصر سئو برای هر موتور جستجوگری هستند، در واقع کلمات کلیدی سئو همان کلید واژه ها و عبارت هایی در محتوای سایت شما هستند که به افراد اجازه می دهند سایت شما را از طریق موتورهای جستجوگر بیابند. انتخاب درست این کلمات برای بهینه سازی اولین و مهمترین مرحله برای موفقیت در سئو می باشد. سایتی که برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده باشد، زبان جستجوی کاربران را می شناسد، به زبان آنها برایشان صحبت می کند و به این ترتیب به بازدیدکنندگان کمک می کند تا از طریق آن وب سایت را پیدا کنند.
ساده تر بیان کنم، شما باید بدانید که طیف مخاطب شما چگونه محصولات، خدمات یا اطلاعات مورد نظر خود را در موتورهای جستجوگر، جستجو می کنند. در این صورت قادر خواهید بود سایت خود را به گونه ای بهینه سازی کنید که یافتن آن از طریق موتورهای جستجوگر راحت تر باشد.

منظور از کلمات کلیدی بهینه شده چیست؟

عملکرد کلمات کلیدی در سئو بسیار ساده و درک آن آسان است. هنگامی که کاربر صفحه نتایج جستجو را باز می‌کند و چیزی را برای محتوای مورد نیاز خود جستجو می‌کند، او کلمه یا عبارات مرتبط را در جعبه جستجو را وارد می‌کند. در چند ثانیه موتور، نتایجی را نشان می‌دهد و شامل لیستی از سایت‌ها و محتواهای مرتبطی است که دارای کلمات کلیدی نشان داده شده در محل جستجوست. سایت‌هایی که به خوبی سازماندهی شده و دارای مرتبط ترین محتوا هستند در رتبه بالا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد جستجو قرار می‌گیرند. سپس کاربر بر روی سایت‌های متعدد برای محتوای مورد نیاز خود کلیک می‌کند. اینگونه است که چگونه کلمات کلیدی بهینه شده به وبسایت کمک می‌کنند تا در نتایج جستجو لیست شوند.

انواع کلمات کلیدی:

این کلمات براساس نوع استفاده به دو نوع تفسیم میشوند.

کلمات کلیدی کوتاه:

این نوع کلمات میتوانند از ۱ الی ۲ کلمه تشکیل شوند برای مثال:
هنر
خبرهای هنری
استراتژی محتوا
شناخت سئو

کلمات کلیدی بلند:

این نوع از کلمات معمولا چند کلمه بیشتر از نوع کوتاهشان دارند یعنی بیشتر از ۲ الی ۳ کلمه.کلمات کلیدی بلند هدفمندتر هستند و مخاطب هدف را به آنچه که جستجو کرده است میرساند برای مثال ممکن است کلمه ی استراتژی محتوا را جستجو کنید،اما در خود کلمه استراتژی محتوا چندین کلمه کلیدی هدفمندتر و بلندتر وجود دارد:
آموزش استراتژی محتوا
استراتژی محتوا برای وب
استراتژی محتوا در فضای مجازی
استراتژی محتوا چه میکند
استراتژیست محتوا کیست
صنعت استراتژی محتوا
در اغلب اوقات کاربر جمله‌های طولانی را که بیش از یک یا دو کلمه است تایپ می‌کند؛ کلمات کلیدی طولانی در واقع هدف اصلی و مورد نظر کاربر از نوشتن واژگان را در محتوا، مورد هدف قرار می دهد و توسط موتور جستجو به نمایش در می‌آیند. بنابراین کلمات طولانی بسیار مؤثرتر نسبت به کلمات کوتاه هستند. کلمات کوتاه برای عناوین خوب هستند و کلمات طولانی می‌توانند در توضیحات اضافه شوند؛ به این دلیل که به هدایت شدن ترافیک هدفمند ارگانیک از موتور جستجو کمک می‌کنند. با بهترین کلمات ، شانس شما در به دست آمدن رتبه بالای جستجو در صفحه نتایج افزایش می‌یابد.
کلمات کلیدی هدفمند میتوانند ترافیک و بازدید زیادی را به سمت وبسایت شما روانه کند استفاده از کلمات مناسب یک فرایند بسیار حساس و ظریف است که در برگیرنده آزمون و خطاست اما درک آن بسیار ساده است.
زمان آنکه بتوانید براحتی رتبه بالا برای جستجوی یک کلمه‌ای بگیرید گذشته است. در حال حاضر در وب، سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند و امکان دستیابی به رتبه بالا برای جستجوی یک کلمه‌ای بسیار مشکل است. موفقیت برای کلمات یک یا دو کلمه‌ای بسیار محبوب خیلی مشکل است و اغلب بی‌فایده است.

از این رو دستیابی به رتبه بالا برای کلمات کلیدی دو یا سه بخشی، هدف واقع گرایانه‌تری است. بهتر این است که بر روی کلمات خاص با رقابت‌پذیری کمتر تمرکز کنید. به عنوان مثال اگر برای ۲۰ کلمه کلیدی که رقابت‌پذیری کمتری دارند و روزانه ممکن است ۱۰ کلیک برای شما داشته باشند تمرکز کنید، خیلی سریعتر می‌توانید در سئوی آنها موفق شوید و اگر در بخشی از آنها کاهش داشتید کل کلیک‌های خود را ازدست نمی‌دهید زیرا کلمات کلیدی دیگری هستند که از آنها کلیک دارید.

به طور کلی سایتی که در مورد کلمات کلیدی مرتبط دارای رتبه است برای کلمات کلیدی رقابتی‌تر استعداد بیشتری جهت ارتقا به صفحه اول گوگل نسبت به وبسایت که هیچ رتبه‌ای برای کلمات کلیدی ساده‌تر ندارد، را دارد. بنابراین اگر چه کلمات کلیدی با گستردگی کمتر، جستجوهای پایین‌تری دارند اما ارزش بیشتری نسبت به کلمات کلیدی عمومی دارند زیرا کاربران علاقه‌مندتر به پیشنهادات شما می‌شوند.

کلمات کلیدی بلند _دم دراز

چگالی کلمات کلیدی :

درصدِ استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه است. در مبحث سئو و بهینه سازی سایت، چگالی این کلمات می تواند به عنوان فاکتوری برای تشخیص مرتبط بودن محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.
در اواخر سال ۱۹۹۰، چگالی کلمات کلیدی فاکتور مهمی در رتبه بندی یک سایت به شمار می آمد. با این وجود، زمانی که وبمسترها به اهمیت آن در سئو پی بردند، به قدری ازآن در متن صفحه استفاده می کردند که خواندن محتوا عملاً غیر ممکن می شد.
به همین دلیل موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، تصمیم گرفتند که میزان اثرگذاری این عامل را در سئو به حداقل برسانند. در حال حاضر اگر سعی کنید با Keyword Stuffing، چگالی این کلمات سایت خود را بالا ببرید، وب سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد استفاده از کلمات کلیدی در متن باید به شکلی معقول باشد و در استفاده از آن زیاده روی نشود.

تاثیر کلمات کلیدی متا در سئو:

احتمالا شما هم درباره تاثیر داشتن یا نداشتن نقش کلمات کلیدی متا در سئو مطالب متفاوتی شنیده و یا خوانده اید اما چیزی که وجود دارد و واقعیت است، این است که از سال ۲۰۰۹ موتورهای جستجوی گوگل کرده است که این کلمات در متا تاثیری در سئو ندارند. که یکی از دلایل نادیده گرفتن تگ آن توسط موتورهای جستجوی گوگل این است که گوگل در گذشته صفحات را تنها براساس محتوای آنها رتبه بندی میکرد و عواملی مانند لینک ورودی که امروزه به نام سئو خارجی سایت میشناسیم بی تاثیر بودند. در آن زمان تگ کلمات کلیدی به مکانی برای درج کلمات غیرمرتبط بامحتوای سایت تبدیل شد، به همین دلیل به مرور زمان گوگل تصمیم به نادیده گرفتن تگ این کلمات گرفت.
با این وجود بسیاری از وبمستران و صاحبان سایت هنوز تگ کلمات کلیدی را در سایت خود استفاده میکنند تا در صورتیکه گوگل دوباره روی خوشی به آن نشان داد از مزایای آن بهره مند شوند، در صورتی که این امکان بسیار ضعیف است زیرا سالهاست که گوگل تگ این کلمات را نادیده گرفته و نیازی به تغییر سیاست خود احساس نمی کند، عده ای نیز مشخص کردن این کلمات را راهی برای تمرکز بهتر بر موضوع مورد بررسی خود و نحوه ویرایش آن میدانند.
.

۱۳۹۶/۹/۲۵ ۱۲:۱۳:۳۱۶ام آذر ۱۳۹۶|دیجیتال مارکتینگ, مبانی|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

هفده + 13 =