زمان مطالعه : ۴ دقیقه

۱۰ نکته SEO که چگونه وب سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید:

SEO  مخفف بهینه سازی موتور جستجو است، در صورت انجام صحیح، می تواند یکی از بزرگترین دارایی های وب سایت باشد. دانستن سئو می تواند باعث افزایش دیده شدن وب سایت شرکت در موتورهای جستجوی اینترنتی مانند Google و Bing باشد و به آگاهی مشتریان از برند ما کمک بکند. بسیاری از افراد بر این باورند که سئو سخت است، اما این درست نیست. پیکربندی ساده سئو بسیار آسان است و گاهی اوقات تنها چیزی است که به آن نیاز دارید. با یاد گرفتن چند نکته اساسی سئو SEO می توانید به ارتقای سایت به صفحه اول گوگل کمک و مشاهده وب سایت را در موتورهای جستجو به طور قابل توجهی افزایش دهید.

۱- تصاویر برچسب‌دار

موتورهای جستجو تصاویر را نمی بینند (البته در حال حاضر) بنابراین بسیار مهم است که نامگذاری تصاویر و متن جایگزین تصویر بخوبی تعریف شود. انجام این کار به موتور جستجوگر اجازه می دهد تا تصویر را بخواند و شانس دیده شدن تصویر در جستجوی تصاویر را افزایش دهد.

۲- بروزرسانی محتوا

هرچه مطالب در وب سایت جدیدتر باشد، بیشتر توسط موتورهای جستجو دیده می شود. به روز رسانی محتوا یا اضافه کردن مطلبی به آن یعنی ایجاد یک مطلب جدید که موتورهای جستجو آن را دوباره لیست کرده و به بهبود سئو کمک می کند. اگر محتوا همواره و به صورت منظم به روز رشود موتورهای جستجو بیشتر به وب سایت مراجعه می کنند و همین امر به بهبود سئوی سایت کمک می کند.

صفحه اول گوگل با سئو

۳- محتوای تکراری

به محتوای تکراری توجه کنید، موتورهای جستجو هرقدر نسخه هم وجود داشته باشد فقط یکی از آنها را فهرست می کنند.

۴- کلمات کلیدی

وقتی در مورد محتوا صحبت می کنیم باید بدانیم که کلمات کلیدی مربوط به آن بسیار با ارزش می باشد. یک موتور جستجو به یک وب سایت نگاه می کند تا مشخص کند آیا بهترین تطابق با آنچه شخص به دنبال آن است یا خیر. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید محتوا حاوی تعداد زیادی از کلمات کلیدی است که افراد آن را جستجو می کنند. با استفاده از کلمات کلیدی، محتوا را به روشی ایجاد کنید که برای خواننده طبیعی باشد. استفاده از کلمات کلیدی در عناوین صفحه و URL ها نیز به ارزش SEO کمک می کند. برای پیدا کردن رایگان کلمات کلیدی می توانید از ابزار گوگل ادز استفاده کنید.

? حتما بخوانید: انواع هاست و تأثیر بر سئو

۵- عدم استفاده انبوه از کلمات کلیدی

اگرچه داشتن کلمات کلیدی در محتوا یک نکته عالی SEO است، اما در استفاده از کلمات کلیدی، به ویژه به دلیل تاثیر بر خوانایی سایت، مراقب باشید.

۶- زمان بارگزاری وبسایت

مدت زمان برای نمایش کامل وب سایت بر روی یک مرورگر، به عاملی برای ارزش جستجوگرها تبدیل شده است. داشتن وب سایتی که با سرعت پایینی بارگذاری می شود یک امتیاز منفی است و موتورهای جستجو آن را بعنوان یک تجربه بد برای کاربر معنی می کنند.

صفحه اول گوگل با سئو

۷- برچسب عناوین

برچسب های عنوان در صفحات وب سایت استفاده می شود تا موتورهای جستجوگر و بازدید کنندگان از یک سایت بدانند محتوای صفحه درباره چیست. مجدداً از چند کلید واژه مرتبط با محتوا و همچنین از نام تجاری مشاغل استفاده کنید.

۸- وب سایت واکنش گرا(پاسخگو)

داشتن یک وب سایت که در همه دستگاه ها مانند دسکتاپ، دستگاه های تلفن همراه و رایانه های لوحی (تبلت) بهینه شده است، عاملی برای تعیین ارزش SEO است. در سال ۲۰۱۵، گوگل الگوریتمی مناسب برای موبایل را منتشر کرد که باعث افزایش SEO در وب سایتهای مناسب موبایل می شود. وب سایت ها را می توان با استفاده از ابزار Google’s Mobile­–Friendly Test Tool راست آزمایی کرد.

۹- جستجوی محلی

موتورهای جستجو نتایج را بر اساس موقعیت مکانی کاربر ارائه می دهند، این برای شرکتی که به دنبال یافتن بازدید کننده در همان منطقه است، اهمیت دارد. یک نکته SEO که یک کسب و کار محلی می تواند انجام دهد ثبت نام در Google My Business  است. این به کسب و کار اجازه می دهد تا اطلاعاتی مانند ساعت کاری و تماس را به روز کرده و بررسی های Google را نیز برای مشتریان نشان دهند.

صفحه اول گوگل با سئو

۱۰- پیوند داخلی

پیوند داخلی به معنای پیوند دادن از یک صفحه در یک وب سایت به صفحه دیگری از همان وب سایت است. پیوند داخلی مفید است زیرا به یک کاربر کمک می کند تا در داخل وب سایت حرکت کند، همچنین به سازماندهی یک وب سایت بر اساس ارتباط و البته به رتبه بندی نیز کمک می کند و در نهایت باعث ارتقای سایت خواهد شد.

? حتما بخوانید: همه چیز درباره سئو

اگرچه موتورهای جستجو نحوه خوانش خود از وب سایت ها را تغییر می دهند، اما نکات مربوط به SEO که در اینجا ذکر شده است، چند مورد اصلی و پایه ای است که برای ساختن یک وب سایت قوی جهت جستجوی ارگانیک، لازم و حیاتی است

آیا کسب و کار شما به رده بندی موتورهای جستجو نیاز دارد؟ متخصصان سئو بلوط می توانند به شما کمک کنند. برای مشاوره همین امروز با ما تماس بگیرید! کانون تبلیغات تخصصی بلوط، کسب و کار شما را در بازاریابی، تبلیغات، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و رتبه بهتر در گوگل یاری خواهد کرد.