زمان مطالعه : ۱۵ دقیقه

اصطلاحات اینستاگرام

اینستاگرام با میلیون ها کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان ایرانیان است. این روزها جهان سرعت گرفته است و عکس و ویدیو از سریع‌ترین فرم‌هایی هستند که توسط کاربران دیده می‌شوند. شاید همین سرعت در دیده شدن، یکی از دلایل عمدۀ جذابیت این شبکۀ اجتماعی است و اما این شبکۀ اجتماعی محبوب نیز مانند هر پلتفرم دیگری شامل مجموعه‌ای از اصطلاحات و کلیدواژه‌هاست که فهم جامع و کامل این اصطلاحات در نحوه کار کردن شما با اینستاگرام تاثیر زیادی می‌گذارد و حقیقتا کمک‌کننده است. آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام ، این شبکه محبوب و پر بازدید در میان شبکه های اجتماعی جزو ضروریات است. اگر میخواهید در کسب و کار خود موفق باشید بهتر است با این اصطلاحات آشنا باشید. البته بیشتر آنها را شنیده و حتی میشناسید ولی در اینجا سعی شده است تا همه این اصطلاحات اینستاگرامی که خجالت می کشید از بقیه بپرسید، در یک جا جمع آوری شود تا به راحتی از آنها استفاده کنید.

بیوگرافی (Bio)

در این قسمت شما می توانید در رابطه با موضوع پیج بنویسید. در بایوگرافی شما فقط تا ۱۵۰ کاراکتر می توانید بنویسید و محدودودیت ۱۵۰ کاراکتری را دارید. شما می توانید از متن، ایموجی ها، هشتک ها و حتی «@» منشن کردن (در ادامه آموزش اصطلاحات اینستاگرام این اصطلاحات گفته شده را هم آموزش می دهیم. نگران نباشید!) نیز استفاده کنید. همچنین در این قسمت می توانید به وب سایت خود و یا کانال تلگرامی و… لینک بدهید.

نکته مهم: در آموزش قبلی که در رابطه با انتخاب اسم برای پیج اینستاگرام بود کاملا از اهمیت انتخاب اسم صحبت کردیم. بعد از انتخاب اسم یکی دیگر از بخش های مهمی که مورد توجه کاربر قرار می گیرد همین بایوگرافی است. اگر شما این بخش را به خوبی بنویسید می توانید تعداد فالور های بیشتری را جذب کنید.

پروفایل (Profile)

پروفایل اطلاعات کلی پیج اینستاگرامی شما را قرار می دهد. پروفایل شامل نام کاربری (username)، عکس پروفایل شما، بایوگرافی، استوری های هایلایت شده، پست های شما، follower  following و… را به شما نشان می دهد. در قسمت پروفایل دسترسی به تنظیمات و سایر بخش های اینستاگرام مثل میزان فعالیت شما (your activity)، پیدا کردن دوستانتان (discover people)، close friend و… که در ادامه کامل این اصطلاحات اینستاگرام را توضیح می دهیم.

فید (Feed)

فید در اصطلاحات اینستاگرام اولین صفحه‌ای است که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن روبرو می‌شوید. در این صفحه می‌توانید جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوورهایتان را مشاهده کنید. در حقیقت این فید در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود.

اکسپلور (Explore)

اکسپلور اینستاگرام یکی از جذاب ترین قابلیت های اینستاگرام است که پست هایی از سرتاسر دنیا بسته به علاقه مندی های شما برای شما نمایش داده می شود. اکسپلور اینستاگرام (یا همان Explore اینستاگرام!) صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام (چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید) را برایتان نمایش خواهد داد. این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند و از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، پیروی می‌کنند. البته این الگوریتم تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد.

در بالای صفحه ی اکسپلور موضوعات مختلفی هم دیده می شود که با کلیک کردن بر روی آنها پست های مرتبط با آن موضوع برای شما نمایش داده می شود.

نکته مهم: دیده شدن در صفحه اکسپلور بسته به یک سری الگوریتم ها و قوانین اینستاگرام است که شما باید این قوانین و اصول را در نحوه ی پست گذاری خود رعایت کنید تا پست های شما در این صفحه دیده شود.

فالو (Follow)

فالو در لغت به معنای “دنبال کردن” است. اصطلاح فالو به این معنی است که شما علاقه‌مندید پست‌ها و فعالیت‌های شخص خاصی را دنبال کنید. بنابرین می‌توانید به پیج او بروید و او را فالو (follow) کنید. اگر فالو کنید و او شما را اکسپت کند، شما می‌توانید تمام پست‌های او را ببینید و هر پست جدیدی که می‌گذارد، در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود. همچنین شما با فالو کردن اشخاص مختلف می‌توانید ببینید که آنها چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند و یا کامنت گذاشته اند.

اصطلاحات اینستاگرام - فالو

فالوور (Follower)

follower در لغت به معنای دنبال کننده یا تعقیب کننده است. هنگامی که شما پیج کسی را دنبال یا فالو می‌کنید، شما به فالوورهای آن پیج اضافه می‌شوید. در مقابل تمام کسانی که پیج شما را فالو (دنبال) می‌کنند نیز به فالوورهای پیج شما می‌پیوندد.

فالویینگ (Following)

following در لغت به معنای پیروی یا تقلید است. وقتی شما دیگران را فالو می‌کنید، در قسمت فالویینگ (following) می‌توانید آنها را مشاهده کنید. در مورد بقیه پیج‌ها نیز به همین صورت است. فالویینگ هر پیج تعداد کسانی است که توسط آن پیج فالو شده‌اند.

دوستان نزدیک (Close Friend)

قابلیت بسیار جذابی که به تازگی به اینستاگرام اضافه شد. شما با استفاده از کلوز فرند close friend می توانید یک لیست جداگانه انتخاب کنید و وقتی که استوری خود را گرفتید مشخص کنید که برای همه ی فالور ها ارسال شود یا کسانی که فقط در کلوز فرند شما هستند. با این قابلیت به راحتی می توانید مشخص کنید که چه کسانی می توانند استوری های شما را ببیند.

? حتما بخوانید: محتوای برند در اینستاگرام

کا (Ka)

هر ۱K، معادل عدد ۱۰۰۰ است. اینستاگرام در بسیاری مواقع برای ساده کردن اعداد بزرگ، از k (به معنی کیلو) استفاده می‌کند. با این اوصاف اگر می‌بینید که پیجی ۲۵k فالوور دارد، به این معناست که ۲۵ هزار نفر او را فالو کرده‌اند.

پست (Post)

هر عکس یا ویدیوی جدیدی که شما در اینستاگرام آپلود کنید، یک پست اینستاگرام محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحۀ پروفایل اینستاگرامتان نمایش داده می‌شود و تمام پست‌های جدیدی که فالوورهایتان به نمایش می‌گذارند، در فید شما قابل مشاهده است.

استوری (Story)

story در لغت به معنای “داستان گفتن و روایت کردن” است. استوری از قابلیت‌های پرطرفداری است که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد. این قابلیت به این صورت است که شما میتوانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی (با محدودیت ۱۵ ثانیه) را با فالوورهای خود شیر کنید. این عکس یا ویدیو بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف می‌شود. اگر می‌خواهید این استوری را نگه دارید می‌توانید آنرا به بخش highlight اضافه کنید. در استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌های فالوورهای شما تنها توسط خود شما قابل دیدن است. در حقیقت شما می‌توانید ببینید که چه کسانی استوری شما را دیده‌اند و کامنت‌هایتان را بخوانید.
استوری قابلیت های جذاب دیگری مثل بومرنگ boomerang ، superzoom ، music و… قابلیت های جذاب دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می توانید از ویژگی های جذاب استوری مثل نظر سنجی poll ، پرسش چهار گزینه ای quiz و سوال پرسیدن questions و… بسیاری ویژگی های جذاب دیگر استوری استفاده کنید تا استوری های زیبایی را خلق کنید.

Hide Your Story

اگر می خواهید افرادی از فالور های شما استوری هایتان را نبینند کافی است در قسمت تنظیمات استوریتان به hide your story رفته و پیجش را وارد کنید تا دیگر نتواند استوری های شما را ببیند.

لایــو (Live)

live به معنای پخش زنده است. در اینستاگرام نیز لایو (live) در همین معنی به‌کار می‌رود. شما به صورت زنده و بدون محدودیت زمانی می‌توانید فیلم بگیرید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. تمام کسانی که در حال دیدن لایو شما در اینستاگرام هستند می‌توانند لایک کنند و به صورت آنلاین کامنت بگذارند. این کامنت‌ها توسط تمام فالوورهای شما قابل دیدن است. درست مانند استوری لایو شما نیز بعد از ۲۴ ساعت خودبه‌خود حذف می‌شود، مگر اینکه آن را به هایلایت (highlight) اضافه کنید.

آی جی تی وی (IGTV)

شما در پست اینستاگرام بیشتر از ۱ دقیقه ویدیو نمی توانید آپلود کنید یا نهایتا اگر بخواهید به صورت اسلایدی قرار دهید تا ۱۰ اسلاید یعنی ۱۰ دقیقه بیشتر نمی توانید ویدیو قرار دهید. اما شما با استفاده از IGTV می توانید تا یک ساعت فیلم به صورت عمودی در اینستاگرام خود قرار دهید.

البته اینستاگرام در آپدیت های جدید خود این قابلیت را به IGTV اضافه کرده است که شما می توانید علاوه بر ویدیو های عمودی ویدیو های خود را به صورت افقی نیز درIGTV قرار دهید.

فیلتر (Filter)

فیلتر افکت‌های رنگی است که برای انتشار عکس‌ و فیلم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. از این فیلترها برای زیبایی بیشتر پست‌ها استفاده می شود.

فیلتر چهره (Face Filter)

فیلتر چهره به شکلک ‌هایی گفته می‌شود که روی چهره قرار می‌گیرد. دسترسی به این فیلترها از طریق استوری و لایو اینستاگرام امکان پذیر است.

استیکرها (Stickers)

استیکر یکی از امکانات اینستاگرام در استوری بوده که با استفاده از آنها می‌توانی راحت‌ تر احساسات خود را بیان کنید و استوری های خود را جذاب تر کنید. استیکر های اینستاگرام شکل های متفاوتی دارد که بسته به کاربرد شما کارایی های متفاوتی دارند. گذاشتن موزیک در استوری، نظر سنجی، لوکیشن و… با استیکرها امکان پذیر است.

نوتیفیکشن (Notifiction)

notification در لغت به معنی “اطلاعات رسمی دربارۀ موضوعی” است. در اینستاگرام این اصطلاح به تمام فعالیت‌هایی مربوط می‌شود که دیگران در مورد پیج و پست‌های شما انجام می‌دهند. مثلا هنگامی که پستی از شما را لایک می‌کنند، کامنت می‌گذارند یا قصد دارند شما را فالو کنند. تک تک این موارد به صورت نوتیفیکیشن‌های مجزا به شما گزارش می‌شود.

هشتگ (Hashtag)

هشتگ ها قابلیت بسیار جذابی هستند که شما با استفاده از آنها می توانید پست های خود را دسته بندی کنید. با استفاده از هشتگ می توانید تمام محتوا های مربوط به یک موضوع خاص را به راحتی پیدا کنید. به زبان ساده هشتگ، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای ممتفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید. هشتگ صرفا مخصوص به اینستاگرام نیست، بلکه در توئیتر، پینترست و فیس‌بوک نیز وجود دارد. مثلا اگر شما می‌خواهید عکس‌های طبیعت را ببینید می‌توانید با سرچ کردن #طبیعت عکس‌های زیادی با این عنوان پیدا کنید.

استفاده از هشتگ فوق‌العاده راحت است. کافی است پیش از هر چیزی که می‌خواهید بنویسید از یک علامت “#” استفاده کنید. همچنین این هشتگ‌ها را در موارد مختلفی می‌توانید استفاده کنید. مثلا در کامنت‌‌ها و زیر پست‌هایتان.

اصطلاحات اینستاگرام - هشتگ

فالو کردن هشتگ ها follow hashtags

شما می توانید هشتگ ها را همانند افراد فالو یا دنبال کنید. پس از فالو کردن هشتگ مورد نظر پست ها و استوری هایی که از آن هشتگ استفاده می کنند در home شما نمایش داده می شود و دسترسی شما به پست ها و استوری های آن هشتگ راحت تر می شود.

? حتما بخوانید: قوانین اینستاگرام

منشن (Mention)

منشن (mention) در لغت به معنای “اشاره کردن، ذکر کردن و نام بردن” است. منشن کردن یکی از اصطلاحات اینستاگرام بوده و دقیقا به همین معنا اگر بخواهید در اینستاگرام به نام کسی اشاره کنید، از این اصطلاح استفاده می‌کنید. مثلا تصور کنید که یک عکس مشترک با دوستتان گرفته‌اید و می‌خواهید به حضور او در عکس اشاره کنید یا می‌خواهید یک نفر را از چیزی آگاه کنید، در این حالت می‌توانید او را منشن کنید. برای mention کردن کافی است از یک علامت “@” پیش از آیدی اینستاگرام شخص مورد نظر استفاده کنید. از این قابلیت هم در کپشن‌ها و هم در کامنت‌ها می‌توانید استفاده کنید.

تگ (Tag)

تگ (tag) در لغت به معنای “برچسب زدن و علامت زدن” است. تگ دقیقا معادل آنلاین برچسب‌ است. گاهی شما در عکس‌های اینستاگرام قصد دارید افراد عکس را معرفی کنید و به نام آنها اشاره کنید، در این حالت از قابلیت تگ کردن می‌توانید استفاده کنید. برای تگ کردن کافی است از @ قبل از آیدی ایسنتاگرام افراد استفاده کنید.

دایرکت (Direct)

Direct به معنای “مستقیم و بی‌واسطه” است. دایرکت در اصطلاحات اینستاگرام شبیه ارسال مسیج خصوصی می‌ماند. در حقیقت هنگامی که شما می‌خواهید صرفا شما و شخص مورد نظر شما متن پیام شما را ببیند، می‌توانید از دایرکت (ِDirect) استفاده کنید. البته در این قسمت قابلیت گروه ساختن نیز وجود دارد. دایرکت به نوعی همان قسمت پیام رسان اینستاگرام می‌باشد.

لایک (Like)

همانطوری که تمام شما می‌دانید like (لایک) به معنای “علاقه داشتن” است. لایک کردن در اینستاگرام به این معناست که شما از چیزی خوشتان آمده است و می‌خواهید این توجه و علاقه‌تان را نشان دهید. در این حالت از لایک استفاده می‌کنیم. چنانچه بخواهید ببینید چه کسانی پست‌های شما را لایک کرده‌اند، می‌توانید به نوتیفیکیشن‌های خود مراجعه کنید. شما می‌توانید تمام پست‌های اینستاگرام و حتی کامنت‌ها را لایک کنید. اگر پست یا کامنتی را لایک کردید و به هر دلیلی پشیمان شدید، پشیمانی کاملا سود دارد چرا که می‌توانید آنرا آنلایک کنید.

اصطلاحات اینستاگرام - لایک

کامنت (Comment)

کامنت (Comment) به معنای “اظهارنظر کردن” است. در اینستاگرام نیز هنگامی که بخواهید نظر خود را در مورد یک پست بیان کنید، می‌توانید زیر همان پست کامنت بگذارید. دقت کنید که این کامنت‌ها توسط همه قابل دیدن است و امکان پاسخ (reply) به کامنت شما وجود دارد.

Turn off commenting

اگر پستی را در اینستاگرام منتشر کنید و نخواهید کسی راجع به آن نظری بدهد، می‌توانید بخش کامنت آن را غیر فعال کنید. با این گزینه کامنت‌های شما به اصطلاح بسته شده و کسی نمی‌تواند برای شما کامنت بگذارد.

شر کردن (Share)

Share کردن یکی از اصطلاحات اینستاگرام است که برای به اشترا گذاشتن پست‌، صفحه پروفایل و استوری با افراد دیگر به کار می‌رود البته در استوری می توانید قابلیت share کردن را ببندید.

ذخیره (Saves)

در اینستاگرام تنها امکان سیوی که وجود دارد، سیو کردن در خود برنامه اینستاگرام است. شما هر پستی را که بخواهید می‌توانید سیو کنید و از طریق صفحۀ خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.

کالکشن (Collections)

از این قسمت می‌توانید تمام پست‌هایی که سیو کرده‌اید را دسته‌بندی کنید. با اینکار شما کلکسیون خود را ایجاد کرذه‌اید.

آرشیو (Archive)

Archive (آرشیو) در اینستاگرام معادل همان آرشیو کردن است. شما می‌توانید پست‌های خود را آرشیو کنید تا هر زمان که بخواهید به آنها دسترسی داشته باشید و از دیدرس همگان مخفی کنید و کجدد در زمان دیگر از آرشیو خارج و در دسترس همگان قرار دهید.

درخواست دادن (Request)

اگر صفحه ای خصوصی private باشد برای فالو کردن آن باید اول به پیج ریکوئست بدهید. بعد از فالو کردن به حالت Requested تغییر می کند.

کانفریم کردن (Confirm)

اگر شخصی به شما ریکوئست بدهد یا بالعکس، می‌توانید آن را با گزینه Cofirm تایید یا با Decline رد کنید.

بی صدا کردن (Mute)

Mute به معنای بی صدا است. mute کردن پست و استوری به معنای بی‌خبر ماندن از انتشار پست یا استوری است. برای مثال در صورتی که نمی‌خواهید از گذاشتن استوری شخصی با خبر شوید، می‌توانید اکانت شخص را Mute کنید.

سرچ کردن (Search)

سرچ به معنای جست‌وجو کردن است. این یکی از قابلیت‌های قدرتمند اینستاگرام است که مخصوص جستجو کردن است. این قسمت شامل چهار بخش است :

۱- Search top

این قسمت به شما صفحاتی را نشان می‌دهد که بیشترین سرچ‌های خود شما بوده است.

۲- Search people

از این قسمت می‌توانید با جست‌وجوی نام افراد یا کسب‌وکارها پیج اینستاگرام آنها را پیدا کنید. در همین بخش هنگامی که شما نام کسی را سرچ می‌کنید، قسمتی به نام Suggested به شما افراد یا پیج‌های مشابه با سرچ شما را نشان خواهد داد.

۳- Search tags

از این قسمت شما می‌توانید هشتگ‌های موردنظر خود را جستجو کنید تا پست‌هایی که دارای هشتگ موردنظر هستند، به شما نمایش داده‌ شود.

۴- Search places

زمانی که شما جی‌پی‌اس (GPS) دستگاه خود را روشن کرده باشید می‌توانید در میان مکان‌ها، شهر‌ها و کشورهای مختلف جستجو کرده و تمام عکس‌هایی که در آن لوکیشن (location) گرفته شده‌اند را خواهید دید.

اطلاع رسانی ها (Turn on/off Notifications)

با روشن و خاموش کردن نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام شما می‌توانید انتخاب کنیدبه دلخواه خود از فعالیت‌های فالوورهای اینستاگرام خود به طور آنلاین با خبر بشوید.

کپشن (Caption)

کپشن به صورت کلی به نوشته‌ای می‌گویند که زیر یک عکس در کتاب، روزنامه یا برنامۀ تلویزیونی آورده می‌شود. در اصطلاحات اینستاگرام نیز به نوشته‌ای که در توضیح عکس می‌آورید کپشن (caption) می‌گویند. در وبلاگ دیدوگرام مطلبی با نام چگونه کپشن جذاب برای پست‌های خود بنویسیم وجود دارد، که می‌توانید آنرا بخوانید.

ربات اینستاگرام

ربات اینستاگرام یک برنامه یا نرم افزار است که در نقش پیج شما، به سراغ آدم‌هایی می‌رود که احتمالاً به پیج شما علاقه‌مند هستند برای آنها کامنت می‌گذارد، لایک و فالو می‌کند تا در مقابل آنها نیز شما را لایک و فالو کنند. به این ترتیب شما می‌توانید تعداد زیادی فالوورهای واقعی داشته باشید.

? حتما بخوانید: شاخص ارزیابی عملکرد اینستاگرام

بیزینس پروفایل (Business Profile)

صفحه تجاری (یا همان Business Profile) اینستاگرام مخصوص کسانی است که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارند. یعنی تمام کسانی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. با ایجاد یک بیزینس پروفایل، شما به امکانات ویژه‌ای در بخش مدیریت صفحه خود دسترسی خواهید داشت. امکاناتی که می‌توانند به فروش بیشتر شما کمک کنند و کاربران عادی اینستاگرام، به آنها دسترسی ندارند.

شما برای تبدیل پیج ساده خود به بیزینس پروفایل حتما باید اکانت فیسبوک داشته باشید و پیج اینستاگرام خود را به اکانت فیسبوکتان وصل کنید. مزیت هایی که بیزینس پروفایل دارد شما می توانید در استوری های خود لینک قرار دهید، دکمه خرید کردن به پست ها اضافه کنید و… دسترسی به آنالیز های فوق العاده ای که در رشد و پیشرفت بیزینستان از طریق اینستاگرام بسیار تاثیر گذار است.

F4F

این اصطلاح مخفف Follow fo Follow می‌باشد. این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که بخواهید بگویید اگر شما را فالو کنند، شما نیز آنها را فالو می‌کنید.

 L4L

این اصطلاح مخفف Like for Like است. در حقیقت با استفاده کردن از این اصطلاح شما به دیگران می‌فهمانید که چنانچه پست شما را لایک کنند، شما نیز در پاسخ آنها را لایک خواهید کرد.

 S4S

اینم مخففه Shout For Shout  است. این عبارت به این معناست که هر کس شما را فالو کرده، شخص مورد نظر شما را هم فالو کند. در حقیقت شما از پیج شخص مورد نظر اسکرین شات می‌گیرید و در پیج خودتان قرار می‌دهید و فالوورهای خود را ترغیب می‌کنید که او را فالو کنند. در مقابل آن شخص همین کار را در مورد شما انجام می‌دهد.

فالوبک (Follow Back)

اگر کسی شما را فالو کند و شما نیز در پاسخ او را فالو کنید، به اینکار فالوبک می‌گویند.

بلاک Block

در صورتیکه نخواهید شخصی هیچ نشانه‌ای از پیج شما ببیند (از قبیل خود پیج، فعالیت‌های شما و…) و در اصطلاح بخواهید او را از صفحۀ مجازی خود حذف کنید، به راحتی می‌توانید او را بلاک کنید.

ریپورت Report

با ریپورت کردن کسی به اینستاگرام اخطاری دادید که این شخص فعالیت غیر مجازی دارد. زمانی که تعداد ریپورت‌های کسی ۱٫۵ برابر فالورهای پیجش شود، آن پیج توسط اینستاگرام بسته می شود. البته با گذاشتن کامنت انگلیسی می‌توان از بسته شدن جلوگیری کرد. هر کامنت انگلیسی سه ریپورت را از بین می برد.

Spam 4 Spam

بعضی ها به این مورد comment for comment یا C4C  هم می‌گویند. از این روش برای افزایش کامنت‌ها استفاده می‌کنند. روش کار به این صورت است که شما زیر پست کسی چندین کامنت می‌گذارید و و او هم در پاسخ چند کامنت برای شما می‌گذارد. این روش بیشتر به درد کسانی می‌خورد که ریپورت شده‌اند.

تماس تصویری (Video Call)

با این امکان می توانید با اشخاص دیگر در دایرکت تماس تصویری داشته باشید. تماس تصویری اینستاکرام به صورت گروهی را تا ۴نفر ساپورت می کند.

Insights

یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام اینسایت است. وقتی که بیزینس پروفایل خود را فعال می کنید. قسمت جدیدی تحت عنوان insights برای شما فعال می شود که آنالیز های فوق العاده ای مثل بهترین ساعت پست گذاشتن، میانگین سنی فالور ها، مکان فالور ها و… بسیاری آنالیز های دیگر در این بخش برای شما نمایش داده می شود.