پاندا وارد میشود!

الگوریتم پاندا کیفیت محتوای درج شده در سایت شما را با دقت مورد بررسی قرار می دهد. پاندا به عدم کپی بودن محتوای درج شده در طراحی سایت شما، انتشار منظم محتوا، حجم محتوا، تعداد کلمات آن، وجود داشتن کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی میدهد. سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.

تبلیغات و پاندای دوست داشتنی

تبلیغات غیر تخصصی و زیاد که باعث کاهش سرعت Load صفحات وب سایت شما شوند به چشم پاندا می آیند . اگر تبلیغات شما تخصصی و هدفمند باشد برعکس نتیجه می دهد ، یعنی ضمن اینکه شما تعداد متناسبی از تبلیغات در وب سایت را خواهید داشت، در خصوص موضوعی مرتبط به موضوع وب سایت تبلیغات را اگر قرار دهید باعث می شود کاربران شما وب سایت شما را به دوستان خودشان نیز معرفی کنند و حتی این مورد می تواند یک بعد مثبت برای شما محسوب شود.

تبلیغات در لینکداین و تاثیرات آن حتما بخوانید : تبلیغات در لینکداین را جدی بگیرید

مثلا فرض کنید که ما در تمامی صفحات خود شروع به فروش عینک ضد آفتاب و یا مچ بند طبی کند !!! این واقعا برای این وب سایت زشت و نامناسب است ، اما اگر تبلیغات هدفمند و در حوزه فناوری اطلاعات در این وب سایت انجام شود طبیعی است که کاربر نیز از وب سایت ما استفاده بهتری خواهد بود. هیچوقت کیفیت وب سایت خود را فدای تبلیغات زیاد و ناسالم نکنید زیرا درآمد شما از این راه صرفا بصورت مقطعی خواهد بود و صدمات بسیار زیادی در این خصوص به وب سایت شما وارد خواهد شد ، از جمله قرار گرفتن در لیست سیاه الگوریتم پاندای گوگی که اینگونه موارد را در وب سایت ها با دقت زیر نظر می گیرد.

کپی کردن را فراموش کنید

شاید از نظر شما کپی نکردن یعنی اینکه مثلا فعل و فاعل جمله را تغییر دادن. پاندا خیلی باهوش است و به همین راحتی نمیتوان آن را فریب داد . بهترین کار برای تولید محتوا استفاده کردن از منابع خارجی است ولی میتوانم حدس بزنم که این کار برای بسیاری از کاربران و وب مسترهای تازه کار امری سخت خواهد بود برای همین به شما پیشنهاد میدهم که از زبان خودتان بنوسید.

این بهترین راه برای این است که یک مطلب را متعلق به خودتان کنید .در غیر اینصورت رتبه سایت شما نه تنها بهبود نمی‌یابد که بدتر هم می‌شود. البته موضوع انتخابی هم جایگاه ویژه‌ای دارد؛ چرا که در صورت تکراری بودن موضوع باید در نظر داشته باشید صدها و هزاران سایت وجود دارند که محتوای مورد نظر شما را قبلا به ثبت رسانده‌اند.

تولید محتوا و اهمیت آن در بازاریابی اینترنتی حتما بخوانید : تولید محتوا و اهمیت آن در سئو

پاندا و پنگوئن دو دوست

الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و… را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

فراموش نکنید

  1. صفحات تکراری با کلمات کلیدی یکسان نداشته باشید.
  2. لینکهای یکسان در دایرکتوری های وب ندهید.
  3. مطالب قدیمی را حذف یا ویرایش کنید و وب سایت خود را بروز نگه دارید.
  4. کپی مطالب از سایتهای دیگر ممنوع.
  5. مطالب با کیفیت پایین را از سایت خود حذف کنی
  6. بنرهای تبلیغاتی بیش از حد در سایت نداشته باشید.
  7. در میان مطالب خود تصاویری اضافه نمایید چراکه بازدیدکنندگان نیز برای خواندن مطلب شما وقت بیشتری را درسایت سپری میکنند و پاندا این را دوست دارد.
  8. پایین بود سرعت لود سایت
  9. داشتن محتوای بی‌کیفیت و قدیمی
  10. استفاده بسیار زیاد از کلمات کلیدی
  11. استفاده زیاد از حد برچسب‌ها (Tags)
  12. افزایش نرخ خروج  (افزایش Bounce Rate)
  13. استفاده از تبلیغات زیاد در سایت
  14. استفاده از متاتگ ها و تگ‌های نامناسب در وب سایت
  15. وجود لینک های شکسته در سایت مانند خطای ۴۰۴

فراموش نکنید که تمام این موارد و بسیاری دیگر باید در طراحی سایت شما رعایت شوند تا بتوانید رضایت پاندا را جلب کنید.