زمان مطالعه : ۴ دقیقه

امکان تبلیغ در واتس اپ

WhatsApp به زودی نمایش تبلیغات به کاربران را آغاز می کند. تبلیغ در واتس آپ در نوار “وضعیت Status” سکوی پیام رسانی فوری قابل مشاهده خواهد بود. در این مطلب جزئیات و نحوه عملکرد این تبلیغات را بررسی می کنیم.

واتس اپ سال گذشته چندین ویژگی عالی را برای کاربران معرفی کرد. سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم پیام رسان فیسبوک حیرت انگیز تر خواهد بود زیرا قصد دارد ویژگی های جدید و بیشتری را برای افزایش تجربه کاربر به ارمغان آورد. یکی از مهمترین ویژگی هایی که امسال واتس اپ به ارمغان می آورد، تبلیغات وضعیت است. این شرکت قبلاً در مورد این ویژگی نیز صحبت کرده است.

آنچه در فیسبوک سامیت ۲۰۱۹ رخ داد: بزودی در واتس آپ

– استاتوس واتس آپ WhatsApp Status (Stories) در ۲۰۲۰ تبلیغات می پذیرد.

– واتس آپ بیزینس ها WhatsApp Businesses فرمت‌های قوی تری از پیام های پیشرفته را ساپورت می‌کند.

– کاتالوگ محصول واتس آپ با کاتالوگ موجود مدیر کسب و کار فیسبوک یکپارچه می‌شود.

واتس اپ به زودی تبلیغات را به کاربران نشان می دهد. آینده تبلیغات WhatsApp توسط خود این شرکت در اجلاس بازاریابی فیسبوک Facebook Marketing Summit (FMC) 2019 که در هلند برگزار شد، آشکار شد. شرکت در مورد تبلیغات در FMC گفت که در تبلیغات، کاربران قادر خواهند بود به همراه تبلیغ مرتبط خود، نام تبلیغ کننده را ببینند.

واتس اپ تأیید کرد که کاربران قادر به دیدن تصویر نمایه مخاطب تبلیغ کننده نخواهند بود. این شرکت همچنین توضیح داده است که کاربران با بالا کشیدن Swipe up، قادر به بازدید از تبلیغات خواهند بود. این بدان معنی است که تبلیغات استاتوس واتس اپ به روشی مشابه استوری اینستاگرام کار خواهد کرد.

هنوز بستر پیام رسان به طور رسمی فاش نکرده که چه زمانی ویژگی تبلیغات استاتوس شروع به کار خواهد کرد. با توجه به اینکه واتس اپ در حال حاضر روی ویژگی تبلیغاتی کار می کند، می توان انتظار داشت که خیلی زود راه اندازی رسمی شود. این ویژگی برای اندروید و iOS نیز در دسترس خواهد بود.
تبلیغات واتس اپ چگونه کار خواهد کرد؟

گفته می شود که این تبلیغ در واتس آپ بخشی از استاتوس WhatsApp است، ویژگی ای که بستر پیام رسان چند سال پیش معرفی کرد. در حال حاضر استاتوس واتس اپ تصاویر، فیلم ها، متون و سایر پرونده های چندرسانه ای را که مخاطب بارگذاری می کند نشان می دهد. تبلیغات واتس اپ به روشی مشابه کار خواهد کرد. انتظار می رود که تبلیغات واتس اپ بر اساس رفتار و علاقه خود کاربر به کاربران پیشنهاد شود.

🔔 حتما بخوانید: دنیای تبلیغات و مارکتینگ

تبلیغات در استاتوس WhatsApp ظاهر می شوند و برای کاربران قابل مشاهده خواهند بود. همانطور که گفته شد، استاتوس WhatsApp فقط نام تبلیغ کننده و نگاه اجمالی به تبلیغ را نشان می دهد. برای مشاهده کل تبلیغ کاربران باید به بالا بکشند Swipe up.. ویژگی تبلیغات واتس اپ مشابه عملکرد تبلیغات در اینستاگرام خواهد بود.

چند ماه پیش،فن سایت WABetaInfo که فیچر های واتس آپ را تست می کند، نظر سنجی را در توییتر انجام داد و از کاربران پرسید که آیا آنها بعد از فعال سازی ویژگی تبلیغات وضعیت، به استفاده از WhatsApp ادامه خواهند داد؟ این نظرسنجی نشان داد که کاربران از این واقعیت که واتس اپ به زودی تبلیغات را به همراه خواهد داشت خوشحال نیستند. برخی از کاربران همچنین به حدی گفتند که در صورت وجود تبلیغات بر روی سیستم عامل، WhatsApp را حذف می کنند.

تبلیغات واتس اپ توسط سیستم تبلیغات نیتیو فیسبوک Facebook’s native advertising system تهیه می شود و به منظور کمک به کاربران در درک و مشارکت در مشاغل با استفاده از برنامه پیام رسانی است. هدف مدیر عامل فیسبوک مارک زوکربرگ، برای کسب درآمد از واتس اپ، بنیانگذاران این سرویس پیام رسان رسانه های اجتماعی را مجبور به ترک این شرکت کرد.

به زبانی ساده تر: تبلیغات نیتیو (همسان) زمانی شکل می‌گیرد که تبلیغ ما از نظر شکل، احساسات، کارکرد و کیفیت محتوا، با رسانه‌ای که در آن به نمایش گذاشته می‌شود سازگار و همتا باشد. برخلاف تبلیغات بنری و سایر تبلیغات نمایشی تبلیغات همسان به‌گونه‌ای ساخته ‌می‌شود که حس تبلیغ بودن را به مخاطب منتقل نمی‌کند بلکه خود را قسمتی از مطلب آن صفحه نشان می‌دهد. به همین دلیل انتظار می‌رود یک تبلیغ همسان بیش از سایر انواع تبلیغات مورد توجه کاربران قرار گیرد.

در زیر ۵ تا از مهمترین چیزهایی که باید درباره تبلیغات مربوط به واتساپ بدانید وجود دارد.

تبلیغات در کجا نمایش داده می شود: در استاتوس واتس اپ.

تبلیغ در واتس آپ

به نظر می رسد که فیسبوک، Status WhatsApp را به عنوان محلی برای نمایش تبلیغات انتخاب کرده است. WhatsApp Status بستر پیام رسانی برای قرار دادن استوری های اینستاگرام یا داستانهای ساده و بدون فیلترهای بسیار است.

تبلیغات تمام صفحه تلفن هوشمند شما را دربرمی‌گیرد.

امکان تبلیغ در واتس آپ

دقیقا مثل مطالب، تبلیغ در واتس آپ تمام صفحه گوشی های هوشمند شما را به خود اختصاص می دهد. کاربران واتس اپ برای دسترسی به اطلاعات بیشتر باید لینک را swip up کنند و بالا بکشند.

وضعیت کاربرانی که از واتس اپ استاتوس استفاده نمی کنند!

کاربرانی که واقعاً از استاتوس واتس اپ استفاده نمی کنند، در مورد آگهی های ورود به سیستم عامل با مشکل روبرو نخواهند شد. زیرا، آنها به هیچ وجه تبلیغات را نمی بینند.

تبلیغات چطور کار می کنند؟

تبلیغ در واتس آپ

دقیقا مشابه Stories Instagram، کاربران برای باز کردن یک صفحه تبلیغاتی یا وب سایت مرتبط با آگهی، باید بالا بکشند Swip up کنند.

🔔 حتما بخوانید: ترفندهای کاربردی واتس آپ

ادغام شدن مسنجر اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک مسنجر

تبلیغ در واتس آپ

طبق گزارشی در نیویورک تایمز در اوایل سال جاری، فیسبوک در نظر دارد خدمات پیام رسانی خود را با WhatsApp ،Instagram و Facebook Messenger ادغام کند. براساس این گزارش، در حالی که این سرویس ها به صورت برنامه های مستقل به کار خود ادامه می دهند، زیرساخت های فنی اساسی آنها متحد می شود.

اخیراً برایان آکتون، به گفته فوربس گفت که زاکربرگ برای کسب درآمد از سرویس پیام رسانی عجله دارد و عناصر فناوری رمزگذاری شده خود را از بین می برد و اضافه کرد: “تبلیغات هدفمند چیزی است که باعث نارضایتی من می شود.”