چگونه یک خبرنامه ایمیلی خوب و موثر درست کنیم (بخش دوم)

خبرنامه ایمیلی موثر، خیلی خوب، بالاخره متقاعد شده ایم که آن را درست کنیم. هورا! برای درست کردن کانال جدید بازاریابی، آنچه را که شما برای موفقیت نیاز دارید در اینجا برایتان لیست کرده ایم در ابتدا باید بدانیم که استراتژی ما چه باید باشد تا مخاطبان ما منتظر دریافت ایمیل از شما باشند و بعد یک پلت فرم مناسب برای خبرنامه داشته باشیم.

مطالب این بخش

  • تدوین استراتژی
  • استفاده از پلت فرم مناسب برای خبرنامه

تببین استراتژای خبرنامه ایمیلی : تنظیم اهداف بلند مدت و کوتاه مدت

اول از همه و قبل از حتی شروع به طراحی قالب خبرنامه، باید فکر کنید که چرا میخواهید خبرنامه داشته باشید. به ایتم های زیر توجه کنید تا بتوانید ان را به درستی مشخص کنید.

شناسایی مخاطب یا گیرنده هدف

شناسایی مخاطب هدف یک نقطه کلیدی در ایجاد استراتژی خبرنامه می باشد چرا که باید بدانید این خبرنامه به چه کسانی می خواهد خبر برساند. تعریف این مخاطبان برای موفقیت کمپین ما بسیار ضروری هستند.  مخاطبان بالقوه شما چه کسانی هستند تا بتوانید. ایمیل شما باید برای مخاطبان ارزشمند و جذاب باشد.
پس فکر کنید که با ایمیل هایتان به چه کسانی می خواهید برسید و تا حد ممکن ان ها را ویژه کنید. مواردی مانند جمعیت شناسی، موقعیت مکانی و منافع را در نظر بگیرید. اگر شما در تلاش برای رسیدن به یک مخاطب جهانی هستید، در تعریف خود دقت کنید، در این مورد، شما باید پیامی بسازید که برای مخاطبان گسترده ای جذاب باشد.

خبرنامه ایمیلی  بیشتر بخوانیم : بخش اول – چرا خبرنامه ایمیلی خوب است

 

اهداف اصلی خبرنامه ایمیلی خود را تعیین کنید

گام بعدی بر اهداف متمرکز است. فکر می کنید، چه چیزی باید  با کمپین خبرنامه ایمیل خود به دست آورید؟ برخی از شرکت ها خبرنامه ها را برای هدایت ترافیک به وب سایت خود راه اندازی می کنند، برخی دیگر می خواهند فروش خود را در فروشگاه اینترنتی خود افزایش دهند یا افراد را به رویدادهای آینده دعوت کنند.
تعیین اهداف به کمپین ایمیلی شما هدف و راستا می دهد و به شما کمک می کند تا عملکرد خود را اندازه گیری کنید. این اهداف خاص به اهداف فردی، دیدگاه و ارزش های شما بستگی دارد.
هنگام تنظیم این اهداف، می توانید از استراتژی   SMART پیروی کنید ( ویژه قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و  مرتبط و بر مبنای زمان و مهلت دار باشد Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time bound  ).

در حقیقت باید اهدافی را تعیین کنید که مناسب با کسب و کار شما باشد و در این بخش تا انجا که لازم است زمان بگذارید ارزشش را دارد. وقتی که اهداف خود را مشخص کردید نوبت به شاخص های اندازه گیری می رسد.  اگر از شاخص ها مطمئن نیستید می توانید از شاخص های عمومی استفاده کنید که برخی از معمولترین معیارهای اندازه گیری برای خبرنامه عبارتند از: اشتراک خبرنامه، نرخ بازکردن، نرخ کلیک، میزان اسپم و بلوکه، و همچنین نرخ لغو اشتراک خبرنامه.

email marketing KPI

محتوای مشخص تعریف کنید

برنامه ریزی موضوع  و تیتر خبرنامه شما به طور دقیق به اهدافی که شما تعریف کرده اید وابسته  است، اما مشخص کردن محتوا در ابتدا مقداری سخت می باشد. برای پیدا کردن مطالب، خبرنامه رقبای خود را تجزیه و تحلیل (البته از کپی کردن اجتناب کنید و بر انچه که شما می توانید ارائه دهید تمرکز کنید) و خبرنامه شرکت های دیگری که فکر می کنید در بازاریابی ایمیلی موفق هستند را بخوانید که برای شما در مورد موضوعات بالقوه، محصولات و رویدادها و غیره الهام بخش خواهد بود.

یک روش ارزشمند دیگر انجام نظرسنجی می باشد و از مخاطبین خود بخواهید که افکارشان را با شما به اشتراک بگذارند تا لیست گیرندگان خبرنامه خود را هم افزایش دهید. اگر در حال حاضر یک خبرنامه دارید از گیرندگان و مخاطبان خود بپرسید که چه محتوایی را می خواهند ببیند و انتظارات انها از یک خبرنامه چیست. اگر می خواهید که مشتریان برای تکمیل فرم انگیزه داشته باشند بابت مشارکت انها تخفیف بدهید یعنی کاری کنید که انگیزه داشته باشند.

استفاده از پلت فرم مناسب برای خبرنامه  

قبل از اینکه شروع به ایجاد خبرنامه کنید، باید ابزار لازم برای انجام آن داشته باشید. این به این معنی است که شما نیاز به یک راه حل خبرنامه ای newsletter solution دارید که به شما امکان می دهد تا کمپین های ایمیل را ایجاد،  ارسال و تجزیه و تحلیل کنید.
البته، راه های دیگری برای ایجاد و ارسال خبرنامه به صورت رایگان ( وردپرس،PHP) وجود دارد، که به شما اجازه می دهد تا به طور مستقیم ایمیل ارسال کنید. اما وقتی تعداد ثبت نام کنندگان زیاد باشد و بخواهید که به صندوق ورودی inbox برود این راه بهترین گزینه نخواهد بود

به دلایل امنیتی، راه حل های متعدد تنها برای ارسال محدود اجازه می دهد. به طور معمول، زیر ۱۰۰ گیرنده. وقتی که تعداد ایمیل را افزایش میدهید ارسال با تاخیر صورت می پذیرد یا به گیرنده نمی رسد و در بدترین حالت ایمیل اصلا ارسال نمی شود.  در بسیاری از موارد این نرم افزار مربوطه هست که مشکل دارد و باید حل شود. پس بهتر است که از یک شرکت خدماتی به صورت حرفه ای که این سرویس را ارائه می دهد کمک بگیرید.

مشکل بسیاری از راه حل های خبرنامه حرفه ای این است که هم خوبی و بدی دارد و می تواند از یک طرف، می توانید طیف گسترده ای از ارائه دهندگان ایمیل مناسب را انتخاب کنید از طرف دیگر با بعضی ممکن است به مشکل برخورد کنید.

نمونه یک برنامه و کمپین اطلاع رسانی

نمونه ای از یک کمپین شبکه اجتماعی - خبرنامه ایمیلی

لوگو کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید