بیو اینستاگرام چیست ؟

بیو اینستاگرام (Bio) ، باید بازتابی از شخصیت شما، اهداف و در صورت تجاری بودن صفحه، فرهنگ سازمانی شرکت شما باشد. اینستاگرام فضای بسیار محدودی را برای جلب توجه مخاطب در اختیار ما قرار نمی‌دهد. به همین خاطر است که بسیاری از کارشناسان شبکه‌های اجتماعی تأکید دارند، انتخاب و نگارش متن برای بیو اینستاگرام از اهمیت زیادی برای یک کسب‌و‌کار برخوردار است. 

بیو چه اهمیتی دارد ؟

بیوی اینستاگرام شما اولین چیزی است که مخاطبان شما، مشتریان شما و دیگر کاربران اینستاگرام با آن مواجه میشوند.گهگاه ممکن است این اتفاق بیوفتد که تنها از طریق عکس شما جذب شوند ولی اگر قرار باشد شما را فالو کنند اول به بیوی شما توجه میکنند، پس تاثیری که روی آنها میگذارید بسیار مهم است. حتما برای شما هم پیش آمده که با خواندن بیوی پروفایلی در اینستاگرام این فکر به ذهنتان رسیده که این همان کسی یا همان چیزی است که به دنبالش بودید و بلافاصله آن را فالو کرده اید حتی بعضی اوقات عکسهای داخل صفحه را هم چک نکردید و فقط با خواندن بیو، پروفایل را فالو کرده اید. نوشتن بیویی جذاب که بتواند بر دیگر کاربران اثر گذار باشد و آنها را ترغیب به فالو کردن شما بکند .

بیو اینستاگرام کسب و کار شما باید چه اهدافی را دنبال کند؟

یک بیوی جذاب اینستاگرام باید چند هدف را به طور همزمان پوشش دهد:

در صورتی که صفحه‌ای تجاری دارید، فعالیت تجاری شما را به مخاطب معرفی کند.
به مخاطب نحوه‌ی برقراری ارتباط با شما را نشان دهد.
شخصیت و اهداف شما را به نمایش می‌گذارد.
مخاطب را به‌ انجام کاری وادار کند

برای داشتن بیوی اینستاگرام جذاب در انتخاب اسم دقت کنید

اول از همه اینکه اسمتان حتما باید اسم خودتان باشد. حالا ممکن شما یک شخص باشید که حتما باید از اسمی که شما را به آن میشناسند استفاده کنید و یا ممکن است یک برند، یک شرکت و یا یک مجموعه باشید که در این صورت باید از اسم برند، شرکت و یا مجموعه تان استفاده کنید. از کلمات به اصلاح جالب و عجیب  غریب و اختصارات غیرضروری و غیر مفهوم و همینطور حروف غیر معمول استفاده نکنید. این پروفایل قرار است نماینده ی شما یا مجموعه ی کاریتان باشد پس اسم و آی دی تان باید حتما صحیح و خوانا نوشته شود.

اما میتوانید قسمت اسم را در بیو فقط محدود به اسمتان نکنید! اگر در کاری تخصص دارید، محصول یا خدماتی برای ارائه دارید، بخاطر مسئله ی خاصی شناخته شده هستید و یا عنوان شغلی خاصی دارید، میتوانید از این جزئیات در قسمت اسمتان در اینستاگرام استفاده کنید.

نام و نام کاربری شما تنها کلماتی هستند  که اینستاگرام هنگام سرچ آنها را اعمال میکند، بنابر این اگر کلمه ی کلیدی خاصی است که میخواهید در هنگام سرچ از طریق آن شناسایی و پیدا شوید اضافه کردن آن به اسمتان شانس پیدا شدن پروفایلتان را هنگام سرچ و جست و جو افزایش میدهد.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

کلمات کلیدی در اینستاگرام استفاده ای متفاوت با بقیه ی سایت ها دارند. هشتگ ها باعث میشوند بتوانیم به آسانی درباره ی موضوع موردنظرمان به سرچ و جست و جو بپردازیم اما استفاده از هشتگ در بیو به دلیل اینکه قابلیت سرچ و کلیک شدن ندارد حرکت مفید و کارامدی نیست، پس پیشنهاد میشود که از گذاشتن هشتگ در بیو اجتناب کنید. مگر اینکه یک هشتگ خاص دارید که در کل فضای اینستاگرام با آن شناخته میشوید یا به نحوی این هشتگ فقط به شما مربوط میشود آن وقت میتوانید برای معرفی به کاربران از آن هشتگ در بیوی خود استفاده کنید.

بیو را جالب و جذاب کنید

اینستاگرام ابزاری برای سرگرمی و سرگرم شدن است. بیوی شما باید وجهه ای جالب  از شما  به نمایش بگذارد. خیلی رسمی و خشک ننویسید. از ایموجی ها و سیمبول ها در بیوی تان استفاده کنید. یک سوال بامزه بپرسید، لبخند بر لب بازدید کنندگان بیاورید و سعی کنید مخاطبان خود را بشناسید. فرقی نمیکند چه چیزی راجع به خودتان یا برندتان مینویسید، سعی کنید آن را جالب بیان کنید،  به گونه ای که توجه افراد جلب شده و ترغیب به فشردن دکمه ی «فالو» بشوند.

لینک وبسایت یا ایمیل خود را در بیوی اینستاگرام تان بگذارید

تنها جایی که در اینستاگرام میشود لینکی با قابلیت سرچ و کلیک شدن گذاشت در بیو است. از این قابلیت استفاده کنید و لینک وبسایت، وبلاگ، ایمیل و یا لینکهای دیگری که مربوط به خودتان است را در آن قرار بدهید. گذاشتن لینک کسب وکارتان، میزان معتبر بودن شما و کسب و کارتان را به دیگر کاربران نشان میدهد و این یعنی جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام.

فراموش نکنید

نگاه اول و آن چند ثانیه تاثیر ویژه و مهمی بر روی دیگران می‌گذارد. خواه این نگاه در ملاقات حضوری باشد خواه در دیدار از حساب‌های کاربری اینستاگرام و توییتر. شما دقیقا ۷ ثانیه فرصت دارید تا هنگام ملاقات با فردی برای اولین بار، تاثیر و حس خوبی بر روی آن‌ها داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد که کمتر از دو دهم ثانیه فرصت دارید تا بتوانید به وسیله‌ی برندتان تاثیر خوبی را بر روی یک کاربر آنلاین داشته باشید.

پس باید بدانید چگونه با نوشتن یک بیوگرافی خوب برای حساب اینستاگرام‌تان، تاثیر خوبی را بر روی مخاطب خود بگذارید.

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید