تماس تصویری چگونه است ؟

تماس تصویری با یک آپدیت جدید به اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS اینستاگرام اضافه شده است. دقت کنید ممکن است تا این قابلیت برای اکانت و دستگاه شما فعال شود کمی زمانبر باشد چراکه اینستاگرام ویژگی های خود را ابتدا برای همه کاربران فعال نمیکند .

اینستاگرام سعی کرده با آوردن چت ویدیویی به اپلیکیشن خود، کاربران را به سمت استفاده‌ی بیشتر از این شبکه اجتماعی سوق دهد. برای استفاده از تماس تصویری اینستاگرام باید اول از همه اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کرده باشید. با رفتن به قسمت دایرکت دوستانتان احتمالا باید یک آیکن دوربین ببینید. اگر تا به حال چت نکرده باشید، این آیکون دیده نمی‌شود، بنابراین حداقل یک پیام باید بین شما رد و بدل شده باشد. هم‌چنین اگر کسی بلاک یا میوت شده باشد، این قابلیت غیرفعال می‌شود.

تماس تصویری خود را بدین صورت فعال کنید :

اگر می‌خواهید از از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام استفاده و از این طریق با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱- جدیدترین نسخه از اینستاگرام را از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید. دقت کنید قابلیت تماس تصویری اینستاگرام تنها در جدیدترین نسخه در دسترس است.

۲- برنامه را باز کرده و در صفحه اصلی بر روی آیکون دایرکت کلیک کنید.

۳- با انتخاب فرد مورد نظر، وارد صفحه چت شوید. انتخاب فرد می‌تواند از طریق نوار جستجوی موجود در بخش بالایی رابط صورت بگیرد.

۴- بر روی آیکون تماس تصویری کلیک کنید.

۵- منتظر بمانید تا شخص مورد نظر به تماس شما پاسخ دهد.

نحوه فعال سازی و استفاده از تماس گروهی اینستاگرام

علاوه بر کارهای روزمره خود در اینستاگرام، می توانید چت تصویری با حداکثر ۴ نفر به صورت گروهی در دایرکت ایجاد کنید. روش انجام تماس تصویری گروهی همانند روش تک نفره آن است. در صورت آغاز چت تصویری در گروه نماد دوربین آبی رنگ می شود که با زدن آن شما نیز به آن گپ خواهید پیوست. برای پایان دادن به مکالمه نیز کافیست تا علامت دوربین قرمر را بزنید. نکته مثبت این چت تصویری عدم محدودیت زمانی آن است. بدون نگرانی تا هر زمان که دوست داشته باشید می توانید به مکالمه تصویری بپردازید.

۹ نکته طلایی که باید برای تماس تصویری آن را رعایت کنید :

نکات زیر را برای استفاده از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام در نظر داشته باشید:

۱- در صورتی که وارد صفحه چت شخص مورد نظر شدید و آیکون تماس تصویری موجود نبود، برای فرد مقابل، پیامی ارسال کرده و بعد برای تماس تصویری اقدام کنید.

۲- برای تماس تصویری، فرد مقابل هم باید نسخه جدید اینستاگرام را به صورت نصب شده داشته باشد.

۳- امکان تماس تصویری فعلا با تمامی کاربران اینستاگرام موجود است. با این وجود شما می‌توانید حتی با افرادی هم که در لیست فالوور و فالوینگ شما نیستند، تماس تصویری داشته باشید.

۴- در صفحه مخصوص تماس، با کلیک بر روی آیکون فیلمبرداری، تصویر شما و با کلیک بر روی آیکون میکروفون، صدای شما قطع می‌شود.

۵- رابط کاربری تماس تصویری را می‌توان کوچک کرد و حین گشت و گذار در اینستاگرام و یا سایر بخش‌های گوشی، به آن دسترسی داشت.

۶- در صورتی که شخصی با شما تماس بگیرد، فعلا اعلانی دریافت نخواهید کرد و تنها راه متوجه شدن، علامتی است که بر روی آیکون دایرکت قرار می‌گیرد. البته فکر می‌کنیم این مشکل به زودی توسط اینستاگرام برطرف شود.

۷- در صورتی که می‌خواهید از تماس تصویری اینستاگرام به صورت گروهی استفاده کنید، می‌بایست ابتدا گروه مورد نظر خود را تشکیل دهید و یا به گروه از قبل ساخته شده خود وارد شوید و پس از آن بر روی آیکون تماس تصویری اینستاگرام کلیک کنید.

۸- در حال حاضر تنها ۴ نفر می‌توانند به صورت گروهی در تماس تصویری اینستاگرام حضور داشته باشند.

۹-تماس‌های ناموفق از طریق بخش دایرکت به شما نشان داده می‌شوند.

 

کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید