سهم ۸۸ درصدی اندروید

دیجیاتو/ موسسه آماری مشهور «گارتنر» (Gartner) در جدیدترین بررسی خود از بازار تلفن های هوشمند اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ سهم سیستم عامل اندورید از این بازار به ۸۷.۷ درصد رسیده است. در این دوره زمانی کمپانی سامسونگ با سهم ۲۲.۵ درصدی همچنان جایگاه بزرگترین موبایل ساز دنیا را در اختیار دارد.

آمار عرضه موبایل های سامسونگ نسبت به سال گذشته افزایش و آمار اپل تا حدودی کاهش یافته است
بر اساس این بررسی ها در سه ماهه مذکور حدود ۳۶۶ میلیون دستگاه اسمارت فون به فروش رفته که این نشان دهنده رشدی ۷.۶ درصدی نسبت به دوره قبل از آن است. در رده بندی سیستم عامل ها پس از اندروید، iOS اپل با ۱۲.۱ درصد سهم قرار دارد.

گزارش موسسه گارتنر نشان می دهد که موبایل های میان رده (بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلاری) پشتیبانی کننده از فناوری ۴G بیشترین عامل این رشد به حساب می آیند. چنین گجت هایی در بازار های در حال توسعه از محبوبیت بسیار بالایی در میان مشتریان برخوردار شده اند.

به مانند چند دوره قبل، کمپانی سامسونگ با عرضه ۸۲.۵ میلیون موبایل هوشمند توانسته جایگاه نخست جدول و بیشترین سهم از فروش را از آن خود کند. اپل نیز موفق شده در این سه ماهه بیش از ۴۴.۳۱ میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند.

در جدول بخش تصاویر می توانید سهم پنج برند اول بازار موبایل در سه ماهه سوم امسال و مقایسه فروش آنها نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ را مشاهده نمایید.

همان طور که در جدول بالا مشخص است، سامسونگ توانسته نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته و رشدی ۷.۶ درصدی را در کسب و کار موبایل خود شاهد باشد. این در حالی است که میزان فروش آیفون های اپل نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته با کاهشی کمتر از یک درصد مواجه بوده است. گارتنر باور دارد که این آمار و ارقام در سه ماهه آخر امسال و پس از رونمایی از آیفون های جدید به شکل محسوسی بهبود یابد.

البته در این میان عامل منفی محدودیت در تیراژ تولید آیفون ۸ را نیز نباید نادیده گرفت. به اعتقاد مینگ چی کو تحلیلگر مشهور محصولات اپل، موجودی اولیه انبارهای این شرکت در زمان آغاز فروش آیفون ۸ چیزی مابین ۲ تا ۴ میلیون دستگاه خواهد بود.