مدیریت مشتریان یا مشتری مداری
در زیر لیست نکات طلایی مشتری مداری و مدیریت مشتریان آمده است.
· مشتری مداری با استخدام هر عضوی از سازمان آغاز می شود.
· احترام در همه جا و برای همه مشتریان ضروری است.
· مشتری مداری کنار آمدن با مشتریان ناسازگار است.
· شکایات مشتری ارزان ترین راه شناخت مشتریان است.
· ارتباطات مشتری را با گوش کردن مدیریت کنید.
· رضایت کارکنان رابطه ای مستقیم با رضایت مشتریان دارد.
· مشتری داور نامریی و نهایی موفقیت یا شکست است.
· هیچ کس مجبور نیست با ما معامله کند.
· صداقت و خوشنامی دروازه ورود مشتریان به سازمان است.
· مطمئنا اولویت های مشتریان با اولویت های شما تفاوت دارد.
· مشتری بر اساس ظاهر شما و ظاهر محیط شما قضاوت می کند.
· مشتری مشاور اول ما برای بهبود مستمر است زیرا مشتری بهتر از هر کس دیگر نیازهای ما را می داند.
· جذب مشتری راحت تر از نگهداری مشتری و نگهداری مشتری راحت تر از رضایت مشتری است.
· هزینه جذب مشتری بیش از هزینه نگهداری مشتری و هزینه نگهداری مشتری بیشتر از هزینه رضایت مشتری است.
· مشتری حرف اول و آخر را می زند.
· صادقانه به حرف و حق مشتری احترام بگذارید.
· تبلیغ کافی است، درباره همه چیز اطلاعات بدهید.
· در ارتباطات همیشه مثبت نگر باشید.
· با ذهنیت مثبت ” من خوبم – تو خوبی” ارتباط را آغاز کنید.
· بایستی به آنچه مشتری می گوید گوش فرا دهیم و سرعت در پاسخگویی را اصل اول رضایت مشتری قرار دهیم.
· ارتباط برقرار کنید، ارتباط بازی پینگ پونگ است اگر یکی بازی نکند بازی انجام نمی شود، پس برای مشتری فرصت گفتگو مهیا کنید.
· برنده – برنده بیندیشید، نزدیک ترین راه شکست، اصرار برای پیروزی بر مشتری است.
· روابط ما خواسته یا ناخواسته رضایت مشتری را شکل می دهد. مشکلات را حتی الامکان با کمک مشتری حل کنید.
· هرگز در برخورد با مشتریان تبعیض قائل نشوید چرا که احترام “در همه جا” و ” برای همه” مشتریان ضروری است.
· حتی اگر یقین دارید که حق با شماست از بحث کردن با مشتری اجتناب کنید.
· هرگز تماس مشتریان را بدون پاسخ نگذارید.
· اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید دیگران این کار را انجام می دهند.
· هیچگاه احساس نکنید هرآنچه را که می توانستید برای مشتری انجام داده اید همیشه به فکر خدمات بهتر باشید.
· حتی اگر دشمن هم برای خرید بیاید با تمام وجود بایستی او را راضی کنید.
· شناخت ، قدم اول برای دستیابی به رضایت مشتری است پس لازم است نیازهای در حال تغییر مشتریان شناسایی و پیش بینی شود.
· مشتری زمانی راضی می شود که محترمانه با او برخورد شود و خدمات دوستانه و مفید به او ارائه شود.
· رضایت خودتان بخشی از رضایت مشتری است.
· همواره ۵۰ درصد نارضایتی مشتریان از بی اطلاعی است.
ثبت ديدگاه