مشخصات صفحه فرود ( landing page)

مکانی است که هر تبلیغ، جستجو کننده را به آن هدایت میکند.مرتبط بودن صفحه فرود با کلیدواژهای سرمایه گذاری شده و متن تبلیغاتی نشان داده شده در نتایج موتورهای جستجو همگی باهم بسیار مهم است، مرتبط بودن صفحه فرود و بهینه سازی برای موفقیت PPC یا همان تبلیغات در گوگل ادوردز بسیار تاثیر گذار است. صفحه‌ی فرود مناسب، نرخ تبدیل سایت شما را افزایش می‌دهد، در حالی که صفحه فرود نامناسب، مشتریان بالقوه شما را به سمت رقبا روانه می‌کند.

صفحه فرود مناسب نه تنها بر روی امتیاز کیفی و رتبه تبلیغ گوگل تاثیر مستقیم دارد، بلکه هزینه تبلیغ‌تان را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. هرچه Landing Page بهتر باشد، امتیاز کیفی و Ad Rank شما بهتر خواهد بود. لازم به ذکر است صفحه فرود الزاما صفحه اصلی سایت شما نمی باشد.

در اینجا به برخی از دلایل استفاده صفحه فرود یا landing page  میپردازیم :

۱-ارائه هدفمند اطلاعات به ترافیک ایجاد شده

۲-کاهش سردرگمی بازدیدکننده و عدم مواجه با انبوه اطلاعات

۳-امکان تحلیل دقیق و جامع از ترافیک ورودی

۴- عدم تناقض و موازی کاری با صفحه اصلی

۵-امکان سازگاری پیام تبلیغاتی در بنر و صفحه landing page

۶-امکان ارائه آفرهای ویژه در صفحه ورود اختصاصی

به نکات زیر در طراحی landing page دقت کنید

قبل از انتخاب صفحه فرود برای تبیلغ استراتژی و هدف تبلیغ خود را مشخص کنید، هر هدفی که در پیش گرفته اید باید به این نکته توجه کنید که صفحه فرود شما می بایست در برگیرنده محتوای کافی در این رابطه باشد.

محتوای صفحه فرود باید به نحوی باشد که کاربررا با توجه به دلیل خاص و هدفی که به خاطر آن بر روی تبلیغ شما کلیک کرده است متمرکز کند و او را سردرگرم و در میان انبوهی از اطلاعات قرار ندهید.سعی کنید مطالبی که با موضوع تبلیغ شما در ارتباط نیست را قرار ندهید  تا از ایجاد حواس پرتی جلوگیری کنید.

در صورتی که در متن تبلیغی خود مواردی را ذکر کرده اید که باعث کلیک کاربران بر روی تبلیغ گردیده است،بنابراین باید به این وعده ها و موارد ذکر شده در متن عمل کنید.

صفحه ی فرودتان را به گونه ای طراحی کنید برای موبایل و تبلت بهینه باشد. تا حد امکان اطلاعات محدودی از کاربران خود دریافت کنید مثلا فقط یک ایمیل و همچنین تاکید به در امانت بودن تمامی اطلاعات کاربر نزد شما و ارسال نکردن اسپم برای جلب اعتماد کاربران میتواند مفید باشد.

عناصر کلیدی وجود دارند که بهتر است در صفحه فرود یا landing page رعایت شوند از جمله تیتر یا عنوان صفحه و باید به گونه ای نوشته شود که مخاطب را مجاب به خواندن محتویات سایت شما کند، سعی کنید توضیحات تکمیلی خود را ساده بیان کنید و از اضافه گویی دوری کنید خلاصه و مختصر بنویسید و از دکمه ی فراخوان (به انگلیسی : Call-to-Action ) استفاده کنید چرا که این دکمه حکم برگ برنده را میتواند برای شما داشته باشد و اگر به درستی طراحی شوند مشخصا مخاطب را وارد مرحله بعدی می کند.

بهتر است در لابه لای متن های نوشته شده تصاویر و ویرئوهای آورده شوند تا مخاطب را بیشتر جذب کند،استفاده از آدرس شبکه های اجتماعی برای حفظ ارتباط و همراهی بیشتر با برند و شما،سعی کنید به وسیله ی فرم های ساده اطلاعات مخاطب خود را دریافت کنید. فراخوانی مخاطب به انجام عمل و راهنمای آن برای انجام مراحل بعدی و یا خواسته های شما از آنها،ارائه خدمات شما باید کاملا مرتبط با تیتر شما باشد تا حس تعهد و صداقت شما نمایان باشد.