۲۹ سوالی که در مورد ایده باید به آن پاسخ دهید

////۲۹ سوالی که در مورد ایده باید به آن پاسخ دهید

۲۹ سوالی که در مورد ایده باید به آن پاسخ دهید

ایده خود را اعتبار سنجی کنید.

راه ایده پردازی فکر کردن به ایده ها نیست. باید به مشکلات فکر کنید، ترجیحا به مشکلات خودتان- پل گراهام

امروز صدها شرکت بزرگ وجود دارد که تنها با یک ایده برای حل یک مشکل شروع شده است. – پل گراهام

بنیانگذاران شرکت Y ، که بیش از ۴۵۰ استارت آپ از جمله دراپ باکس، AIRBNB، REddit را ایجاد کرده است.

اگر یک ایده دارید قبل از اینکه وقت و زمان و پول خود را در آن سرمایه گذاری کنید باید بدانید ایده شما معتبر است یا خیر.

هزاران استارت آپ هر هفته ایجاد می شوند اما مقدار کمی زنده می مانند تا داستان خود را نقل کنند. شما که نمی خواهید استارت اپ تان یک کسب و کار شکست خورده دیگر باشد. اعداد را درست کنید، بفهمید چه چیزهای کار می کند چه چیزهایی کار نمی کند. زمانی را برای تحقیق در مورد ایده تان بگذارید و بعد آن را شروع کنید.

در اینجا ۲۹ سوال مهم از شما در مورد ایده تان پرسیده می شود. با پاسخ دادن به آنها ، ایده خود را اعتبار سنجی بکنید.

  1. آیا خودتان از این سرویس یا محصول استفاده می کنید.
  2. ایا می توانید ۱۰ نفر را پیدا کنید که از این خدمات استفاده کند.
  3. دوست داری چه کاری انجام بدهد/ چقدر محصول با ایده شما متفاوت است.
  4. درجه مشکی که می خواهید حل کنید چقدر است.
  5. آیا بازار هدف شما به اندازه کافی بزرگ هست تا کسب و کار واقعی در آن ایجاد کنید.
  6. مدل درآمدی شما چیست و تا چه حد واقعی هست.
  7. بنیانگذاران چقدر می توانند خوب عمل کنند.
  8. آیا بنیانگذاران می توانند بگویند لازم دارند چکاری انجام دهند.
  9. مشتری ، مشکل را چگونه تعریف و بیان می کند.
  10. روند و پیشرفت های اخیر که راه حل شما را ممکن می سازد چیست.
  11. ساده ترین نسخه ایده چیست
  12. با چه سرعتی ایده را می توانید به بازار عرضه کنید.
  13. چگونه می توان نسخه اول را ساخت.
  14. وجه تمایز محصول و خدمت شما چیست.
  15. هزینه نسخه اولیه محصول چقدر است
  16. مشتری می خواهد محصول اولیه را بخرد، در یک جمله آن را توضیح دهید.
  17. مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا چیست.
  18. آیا علاقمندی شما برای یک تا دوسال آینده باعث می شود که به پای این ایده بمانید.
  19. چگونه می توانید به دو سه نفر که بتوانند به موفقیت شما در بازار هدف کمک کنند دسترسی پیدا می کنید.
  20. آیا می توانید ۱ یا دو آدم بزرگ را متقاعد کنید با شما کار کنند.
  21. چقدر زود می توانید نتایج را اندازه گیری کنید
  22. ایده شما چگونه جهان را جایگاه بهتری می کند.
  23. خلاقیت و نواوری های منحصر بفرد ایده شما چیست.
  24. فرصت ها و تهدیدهایتان چیست
  25. تصور شما از اختراعتان چیست
  26. اهداف بلند مدت شما چیست
  27. نحوه رشد بازار یا توسعه صنعت چگونه است.
  28. چرا کسی باید به شما پول بدهد.
  29. کسب و کار شما در پنج سال آینده چگونه رشد و تحول خواهد یافت
 نویسنده : توماس اپپونگ
مترجم : فاطمه ابوالحسن لو
۱۳۹۷/۲/۲ ۱۷:۴۶:۴۷ ۷ام فروردین ۱۳۹۷|استارت آپ, کسب و کار, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

پنج × 3 =