اطلاعات تماس :

info [at] BalootIT [dot] ir

تلفن: 88715202

فکس: 88715202

وبسایت: راهکار گستر فناوری اطلاعات بلوط

۲۹ نکته در بازاریابی ایمیلی کسب و کارها

////۲۹ نکته در بازاریابی ایمیلی کسب و کارها

۲۹ نکته در بازاریابی ایمیلی کسب و کارها

بازاریابی ایمیلی و نقش آن در کسب و کار اینترنتی

بازاریابی ایمیلی با توجه به نقش پست های الکترونیک (ایمیل) در زندگی روزمره ، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. می توانید با رعایت یکسری قواعد و اصول بازاریابی در بستر ایمیل ، کسب و کار اینترنتی خود را به نحوه مطلوبی به مخاطبان معرفی نمایید .

اصول بازاریابی صحیح در بستر پست الکترونیک :

۱- قبل از ارسال ایمیل تمامی بخشهای متن نامه خودتان را بررسی کنید.
۲- قبل ازارسال نامه خودتان را ویراستاری کنید و غلطهای املایی آن را برطرف کنید.
۳- یک نسخه از ایمیل خودتان را به ایمیلهای خودتان در سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ببینید که در کدامیک از آنها ایمیل به شاخه اینباکس رفته و در کدامیک به شاخه اسپم.
۴- تمامی لینکهای داخل ایمیل خودتان را بررسی کنید.
۵- زمان ارسال خودتان را تنظیم کنید.
۶- بهترین زمان ارسال ایمیل ها شنبه ساعت ۸ صبح است. هرگز ایمیل ها را جمعه ارسال نکنید. زیرا تا صبح روز شنبه ممکن است کاربر ایمیل های دیگری را نیز دریافت کند. باید ارسال را طوری تنظیم کنید که کاربر در زمانی به محل کار خود می رود ایمیل شما جزو ۵ ایمیل اول لیستش باشد.
۷- هرگز اسپم ارسال نکنید.
۸- ایمیل یکی از عوامل اعتماد سازی می باشد. سعی کنید در نوشته های ارسالی خودتان کاری نکنید که این اعتماد کاربر از بین برود.
۹- در ایمیل های خودتان اصل سادگی را رعایت کنید. هرچه ایمیل شما ساده تر باشد خواناتر خواهد بود. سعی کنید پیام خودتان را واضح به کاربر نشان دهید.
۱۰- محتوای ایمیل ارسالی خودتان را بر مبنای مهم به کم اهمیت مرتب کنید.
۱۱- کاربران را برای کلیک بر روی لینک ایمیل تشویق کنید. وقتی کاربران به سایت بر می گردند ممکن است به صفحه محصولات شما مراجعه کنند و محصولات شما را خریداری کنند.
۱۲- هرگز از کدهای جاوا در ایمیل های ارسالی خودتان استفاده نکنید. با انجام این کار ممکن است ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود.
۱۳- تمامی کدهای لازم را در داخل ایمیل قرار دهید. اگر از کدهای CSS در ایمیل استفاده می کنید آن را حتما در داخل ایمیل قرار دهید.
۱۴- در ایمیل های ارسالی خودتان سعی کنید محتوای شما بیشتر از کدهای HTML باشد.
۱۵- از گرافیک سایت خودتان در نامه های ارسالی استفاده کنید.
۱۶- حجم نامه خودتان را زیاد نکنید، برای اطلاعات بیشتر کاربر را به صفحه مورد نظر سایتتان هدایت کنید. برخی از کاربران ایمیل های خودشان را با موبایل چک میکنند به همین دلیل دوست ندارند ایمیل های حجیم دریافت کنند.
۱۷- مطمئن شوید که سرور شما در لیست سیاه نیست. درصورتی که سرور شما در لیست سیاه باشد . هر چقدر هم نامه شما اصولی باشد تمامی ایمیل های شما به دست مخاطب نمی رسد و یا اینکه به شاخه اسپم آنها می رود.
۱۸- اگر از کلمات انگلیسی استفاده می کنید میان کلمات فاصله نیندازید.
۱۹- از لغات اسپم در ایمیل خودتان اسنفاده نکنید لغاتی مانند رایگان به عنوان اسپم شناخته میشوند. میتوانید لیست این لغات را از طریق گوگل بدست آورید .
۲۰- اگر تنظیمات Reverse DNS را انجام دهید ایمیل ها بهتر ارسال خواهند شد.
۲۱- همواره رقیبان خودتان را بررسی کنید. در لیست آنها عضو شوید و استراتژیهای بازاریابی ایمیلی آنان را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که ممکن است آنان نیز عضو لیست شما باشند.
۲۲- محتوایی را به کاربران پیشنهاد دهید که کاربر همیشه خواندن ایمیل های ارسالی شما اولین اولویت وی باشد.
۲۳- در هر صورت ، اگر محتوای رایگان یا تجاری ارائه میکنید . مطمئن شوید که این اطلاعات به آسانی در جای دیگر در دسترس نیست و اخبار ، تحلیل ها و تجربیات تجاری شما جزو این موارد هستند . مطمئن شوید که محتوای شما آنقدر جذاب است که مخاطبین شما با اشتیاق ایمیلهای شما را دنبال میکنند.
۲۴- درصورتی که شما به کاربران کمک کنید که مشکلات خود را حل کنند آنها به افراد وفاداری تبدیل خواهند شد و همیشه اخبار شما را دنبال میکنند.
۲۵- سعی کنید بخشی از محتوای سایت خودتان را به صورت و تصویری تولید کنید و در ایمیلهای خودتان این فایلها را به صورت رایگان و انحصاری در اختیار مخاطبین لیست خودتان قرار دهید. با انجام این کار ارتباط بهتری با اعضای لیست خودتان برقرار می کنید.
۲۶- سعی نکنید در ایمیل های ارسالی به مقالات مفید دیگران لینک بدهید. کاربران عضو لیست شما شده اند تا با شما ارتباط برقرار کنند.
۲۷- برای بهتر شدن و نتیجه گرفتن بهتر از لیست خودتان از آزمون تقسیمی استفاده کنید. در این روش اعضای لیست را به دو گروه تقسیم میکنید و به هرکدام یک محتوا را با رنگ و ساختار متفاوت ارسال می کنید و با انجام این کار می توانید بهترین طرح را برای نامه های خودتان انتخاب کنید.
۲۸- با استفاده از نرم افزار گوکل آنالیز رفتار کاربران پس از ورود به سایت را تحلیل کنید و نرخ تبدیل فروش خودتان را در هر ایمیل محاسبه کنید. با این روش میتوانید بهترین بازدهی را بدست آورید.
۲۹- اگر در ایمیل خودتان فقط بر روی یک موضوع تمرکز کرده اید آدرس صفحه مورد نظر را در بخشهای مختلف ایمیل تکرار کنید.

۱۳۹۷/۲/۲ ۱۷:۰۴:۴۸ ۲ام فروردین ۱۳۹۷|بازاریابی و فروش, کسب و کار, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

پنج × دو =